kilka pytań 'świeżaka'

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
HoQ
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 9 kwie 18, 16:50
BMW: 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#11

Post autor: HoQ »

picek pisze: 7 gru 20, 17:32 Czy w e46 faktycznie kontrola trakcji pozwala po prostu wsiąść i jechać, czy na przykład w deszczową bądź śnieiżną pogodę jednak trzeba porządnie zwolnić i czujnie kontrować poślizgi?
Z opisu wnioskuję że chcesz używać auta bardziej jako autostradowe GT niż bolid do uskuteczniania soczystych boków, wobec czego podstawowa różnica między FWD a RWD: w FWD popularne jest przerzucenie trochę zużytych opon z przodu na tył i kupowanie nowych na przód.

W RWD - wszystkie 4 opony muszą być tip top. Przednie - żeby nie uszkodzić znaczka BMW na masce, a tylne - żeby nie uszkodzić tego na klapie.

Kontrola trakcji jakoś działa, ale tak jak pisali przedmówcy - zagapisz się i wjedziesz na nieodśnieżone rondo z prędkością o 10kmh za dużą i powinieneś być gotowy na lekki poślizg, nawet z kontrolą włączoną. Trzeba myśleć trochę bardziej, ale dla mnie osobiście to akurat mega zaleta, bo angażuje Cię do świadomej jazdy.

Jednak w większości normalnych warunków drogowych, na dobrej oponie, bez świrowania, jesteś w stanie bardzo pewnie i bardzo szybko pomykać.

Jeśli przeraża Cię myśl o poślizgu, to rozważ jakieś AWD - Quattro albo Subaru. Poczucie pewności / przyczepności jest większe, ale w nich tak samo trzeba myśleć, tak samo możesz wpaść w poślizg (choć prędzej podsterowny) i jeszcze bardziej trzeba dbać o opony (ba, muszą wręcz mieć identyczną grubość bieżnika na obu osiach).
picek pisze: 7 gru 20, 17:32 Po drugie, tu do posiadaczy Ci, czy bezramkowe szyby nie są u Waś źródłem hałasu przy większych prędkościach?
Nie wiem jak w Ci, ale w dwóch Subaru, które miałem, szum powyżej 120 to była norma. Tu podpowiedzą Ci lepiej użytkownicy kupet.
picek pisze: 7 gru 20, 17:32 Kolejna sprawa to przełożenia skrzyni biegów. O ile dobrze wiem przedlifty mają skrzynię 5cio biegową, nie wiem jak jest w mocniejszych poliftach. Jak ta skrzynia sprawuje sie na autostradzie? Czy nie brakuje Wam 6tki znanej ze współczsnych aut?
Zarówno w poprzednim 330 jak i obecnym 323 miałem/mam skrzynie piątki i jak mam być szczery to do pewnej granicy prędkości autostradowe nie są żadnym problemem, silnik nie męczy się w ogóle, jedzie się turbo przyjemnie, tylko spalanie trochę rośnie.

Porównując z moim rodzinnym kilkuletnim A4 w dizlu ze skrzynią szóstką jest różnica od tych powiedzmy 170kmh - w 5-biegowym BMW czujesz podświadomie że więcej już go może trochę boleć, a w A4 idziesz do dwójki z przodu bez specjalnych emocji. Może temu że to Audi i mi nie szkoda :P

Co do grzebania, to w każdym aucie są tematy mniej lub bardziej dostępne (pozdrawiam wymieniających świece w Subaru), ale dla mnie w E46 nawet jak coś jest ciężko dostępne, to i tak super się przy tym pracuje i większość rzeczy jest mega przemyślana.

Podsumowując: jeździłem przez ostatnie lata różnymi autami - od 35-letniego Porsche przez 10-15-letnie Subaru, Seaty czy BMW do wspomnianego wyżej świeżego Ałdi. Niezależnie czy masz budżet 10k czy 50k, dla mnie osobiście E46 z R6 nie ma alternatywy jako auto do grzebania samemu i sprawiania przyjemności z jazdy, dlatego kupiłem je drugi raz i zostawiam je na dłuuuuugo.
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#12

Post autor: Lashie »

szukaj polifta z DTC i będziesz bardzo zadowolony, dopóki sam nie przeginasz czyli nie rzucasz kierownica lewo prawo, nie stracisz „przypadkiem” przyczepności, system łagodnie wyhamowuje auto, ale nie odcinając totalnie moc, tylko naprawdę łagodnie ustawia Cię do toru jazdy, przekonałem się na autostradzie przy 180km/h na łuku, w mokra porę na śmieciowych oponach, genialny asystent, wysprzeglanie na bieg jałowy przy asyście w fordzie to jakies chore nieporozumienie (w focusie mk2 tak mam, auto tańczy przedłużacz wie o co mu chodzi i jak się zachować)
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#13

Post autor: kosteg »

picek pisze: 8 gru 20, 11:39 Powiem tak: nie liczę, że coś będzie za mnie myśleć bo gdybym tak chciał to bym jeździł Teslą. Natomiast, wybaczcie porównanie, jechałem kiedyś ładą po mokrej drodze z koleinami. Przy prędkości może 60 na godzinę prowadzenie było ciężką walką i notorycznym kontrowaniem. Wiem, że konstrukcyjnie i w kwestii precyzji nie ma tu startu do BMW, ale wolałbym się nie przkeonać lecąc 170 po autostradzie, że ten sam efekt tu występuje, tylko przy dużo większej prędkości. Ale o ile dobrze zrozumiałem, te auta są po prostu zaprojektowane zgodnie ze sztuką dzięki czemu jeżdżą jak się im każe.
Maluch, kredens, poldolot, lada, skoda 105 itp - one wszystkie były RWD ale "wykastrowane" zalet klasycznego przeniesienia (ok maluch i skoda nie miały prawdziwie klasycznego bo i silnik był z tyłu) i prowadziły się raptem jakotako. To jednak raczej pochodna epoki i projektowania z władzą na karku.

e46 prowadzi się naturalnie, a przydomek "widowmaker" pozostaje nadal dumnie u porshe 911 (935 carrera turbo) :)
picek pisze: 8 gru 20, 11:39 Faktycznie, Mondeo na swój rozmiar nie było tragiczne ale inne auta które rozważam (alfy z Busso -- 156 albo GT) mają promienie skrętu małych lotniskowców. Zresztą wydaje mi się, że w Fordzie z V6 promień skrętu też był delikatnie większy niż w mniejszych silnikach... a może to inne nastawy zawieszenia z ST?
Jeździłem STw kombi i w porównaniu do mojego kombiacza nie widziałem różnic w skręcie. Być może za mało nim się pobawiłem jednak zdecydowanie nie zwróciłem na nic podobnego uwagi. I tak - alfa GT to jakiś taki słoń z nogami w gipsie :D

Powodzenia
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#14

Post autor: maniek21112 »

Raczej dsc. Występuje również w przedliftach.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
picek
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 7 gru 20, 16:56
BMW: na razie brak
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#15

Post autor: picek »

kosteg pisze: 8 gru 20, 12:29 I tak - alfa GT to jakiś taki słoń z nogami w gipsie
ale jeździ rewlacyjnie, przynajmniej po dołożniu szpery Q2 ;)
Patio86
Posty: 4
Rejestracja: 5 sty 21, 23:14
BMW: E46 touring 320d 150km 2004r
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Skierniewice

#16

Post autor: Patio86 »

Witam państwa co to za kostka leży w prawym schowku bagażnika e46 touring 2004 https://e46forum.pl/images/upload/bc93a1cba4fcd085a6796106eec43189.jpg
Awatar użytkownika
bayou325
Bywalec forum
Posty: 123
Rejestracja: 20 maja 18, 16:38
BMW: E46 325Ci E46 318Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY13613 JR35681

#17

Post autor: bayou325 »

Patio86 pisze: 5 sty 21, 23:27 Witam państwa co to za kostka leży w prawym schowku bagażnika e46 touring 2004 https://e46forum.pl/images/upload/bc93a1cba4fcd085a6796106eec43189.jpg
tam chyba moduł PDC widać niewyraźnie, o ile ten przewód idzie do tego właśnie modułu.
Patio86
Posty: 4
Rejestracja: 5 sty 21, 23:14
BMW: E46 touring 320d 150km 2004r
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Skierniewice

#18

Post autor: Patio86 »

W module mam tylko wpięte dwie kostki brak miejsca na inne
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”