Kilka pytań o silniki w 320/323/328
-
- Bywalec forum
- Posty: 59
- Rejestracja: 9 lis 15, 22:21
- BMW: E46 323Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
to omijać silniki M54 i szukac M52 ?? wiadomo że jak ktoś dba to wszystko jest Ok no ale nigdy nie wiadomo co robił poprzedni właściciel..
Moje BMW - http://e46forum.pl/viewtopic.php?t=18913
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Nie tyle że omijać co może liczyć się z tym faktem i albo to zaakceptować , albo nie.
Mój --- > lexus is 220d
-
- Bywalec forum
- Posty: 239
- Rejestracja: 29 cze 14, 17:06
- BMW: Alpina B3 Coupe
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto:
- Lokalizacja: Niepołomice/Kraków
mam w swoim garazu M52B28 i M54B30 wiec moge realnie porownac te dwa silniki i oba samochodyMiłosz pisze:lapa a o czym częściej się czyta lub słucha że pije olej m54 czy m52 Zgadzam się jak dbasz tak masz, jest parę osób z tego co patrzę na różnych forach , że jakbym miał kupić 330i to tylko i wyłącznie od nich
pisalem o M54 , ale wrocmy do tematu , autorowi jak najbardziej moge polecic kazdy z silników M52
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Zdrowe M52 nie powinno brać oleju.
Natomiast M54 jest pijakiem.
Mniej bądź więcej, ale wypić musi.
BMW jasno przestawiło fakty dotyczące silników. Ile może wypić max dany model...
Z tego co pamiętam to M3 do 1l/1.000km
Reszta do 0.7l/1.000km
Więc to jest normalne i nie ma się czym przejmować.
Natomiast M54 jest pijakiem.
Mniej bądź więcej, ale wypić musi.
BMW jasno przestawiło fakty dotyczące silników. Ile może wypić max dany model...
Z tego co pamiętam to M3 do 1l/1.000km
Reszta do 0.7l/1.000km
Więc to jest normalne i nie ma się czym przejmować.
-
- Weteran
- Posty: 662
- Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Tematy o silnikach R6 w E46 były i było rozpisywane jakie, kiedy... poszukaj jeszcze.
Pomieszałeś troche bo silniki M52Tu (w E46 były tylko M52tu podwójny vanos i nie było M52) były do 2000r czyli:
m52tub20 - 2.0 150km (320i)
m52tub25 - 2.5 170km (323i)
m52tub28 - 2.8 192km (328i)
Każdy z tych silników jest tak samo dobry i tak samo niezawodny. Zasadniczo patrząc przez pryzmat tego co jest na rynku dziś to są genialne i idiotoodporne konstrukcje. Problem moze być tylko jeden - zakup auta szanowanego i takie zazwyczaj jest sporo droższe od sprowadzonego Bmw z przelotem 400kkm+ i skreconym zegarem Wady m52tu ? prawie brak poza tym, ze po znacznym przebiegu i kilku(nastu) latach regeneracji mogą wymagać vanosy (usczelki, koszt to ~1000-1200zł). Reszta to raczej czysta eksploatacja. M52tu nie biorą oleju (tzn., ze na ~10tys km zniknie niewiele pewnie max 0,5l - niektórym mniej innym więcej ale jak by złopał tyle co np. m54 to znaczy, ze jest coś nie tak - gdzie, w m54 będzie to zupełnie normalne).
Od 2000r były silniki M54 (w roczniku 2000 w przedliftach a od września 2001r w poliftach oraz chyba od 99r występowało już chyba 330i ale tylko coupe - trzeba sprawdzić):
m54b22 - 2.2l 170km (320i)
m54b25 - 2.5l 192km (325i)
m54b30 - 3.0l 231km (330i)
Wszystkie trzy tak samo fajne i niezawodne. Wadą jest na pewno apetyt na olej. Potrafią pić spokojnie 0.5-0.7l oleju na 1tyś km. (czasem nawet więcej lub mniej). Wymiana uszczelniaczy pomaga tylko tam, gdzie rzeczywiście są one do wymiany ale nie ma szans by wyeliminować tym zużycie (zresztą jak na zimnym po odpaleniu da się trochę mocniej 'gazu' i poleci niebieska chmurka tzn. ze puszcza przez uszczelniacze - znam takie, które nie puszczaja 'dymka' nic a olej znika i juz). Olej ucieka przez pierscienie albo zapieczone albo nie Te silniki są luźniej spasowane i to też ma znaczenie. Trzeba robić płukanki lać dobry olej taki jak zaleca producent i się pogodzić, ze bo bierze.
Sporo wersji 3.0 nie trzyma katalogowej mocy/momentu i powodów jest kilka - trzeba zrobić porzadny serwis tzn. oleje, filtry, filtr paliwa, sprawdzić pompe paliwa (ciśnienie na listwie wtryskowej), sprawdzić dise (klapke w kolektorze ssacym), wymienić kpl. odme i przede wszystkim zregenerować vanosy (ustawić rozrząd i jeśli jest potrzeba wymienić górny łańcuszek rozrządu) - wbrew pozorom to jest w zasadzie normalny serwis auta. To samo moze ale rzadziej dotyczy wersji 2.2 oraz 2.5l.
M54 mają mocniejszy dół od M52tu - np. 3.0 vs 2.8 czuć różnice na korzyść m54 . 330i jesli jest zdrowe i trzyma parametry jest dobrym zapinaczem i nie sprawia w ogóle problemów.
Można by jeszcze się sporo rozpisać ale to wystarczy.
MrMonza pisze:Żeby trochę sprecyzować moje pytanie :
320Ci kod silnika M54 B22 lata produkcji 00-07
323Ci kod silnika M52 TU25 lata produkcji 98-00
328Ci kod silnika M52TU B28 lata produkcji 98-00
i teraz który z tych silników byłby ok pod względem eksploatacji zawodności i ogólnej ocenie, ja wiem tyle iż M52Tu25 montowane w 323Ci są niby lepsze od tych M54B22 i pytanie który silnik wybrać
Wybierz egzemplarz w jak najlepszym stanie i przede wszystkim taki, który ma historie serwisową w ASO i ludzkim przebiegiem (nie oznacza to, ze te z przebiegiem 300tys + jesli jest prawdziwy odrazu będę złe. Możesz tez trafic na przebiegi realne ~200tys ale jest tego pewnie bardzo mało i cena inna).MrMonza pisze:to omijać silniki M54 i szukac M52 ?? wiadomo że jak ktoś dba to wszystko jest Ok no ale nigdy nie wiadomo co robił poprzedni właściciel..
Pomieszałeś troche bo silniki M52Tu (w E46 były tylko M52tu podwójny vanos i nie było M52) były do 2000r czyli:
m52tub20 - 2.0 150km (320i)
m52tub25 - 2.5 170km (323i)
m52tub28 - 2.8 192km (328i)
Każdy z tych silników jest tak samo dobry i tak samo niezawodny. Zasadniczo patrząc przez pryzmat tego co jest na rynku dziś to są genialne i idiotoodporne konstrukcje. Problem moze być tylko jeden - zakup auta szanowanego i takie zazwyczaj jest sporo droższe od sprowadzonego Bmw z przelotem 400kkm+ i skreconym zegarem Wady m52tu ? prawie brak poza tym, ze po znacznym przebiegu i kilku(nastu) latach regeneracji mogą wymagać vanosy (usczelki, koszt to ~1000-1200zł). Reszta to raczej czysta eksploatacja. M52tu nie biorą oleju (tzn., ze na ~10tys km zniknie niewiele pewnie max 0,5l - niektórym mniej innym więcej ale jak by złopał tyle co np. m54 to znaczy, ze jest coś nie tak - gdzie, w m54 będzie to zupełnie normalne).
Od 2000r były silniki M54 (w roczniku 2000 w przedliftach a od września 2001r w poliftach oraz chyba od 99r występowało już chyba 330i ale tylko coupe - trzeba sprawdzić):
m54b22 - 2.2l 170km (320i)
m54b25 - 2.5l 192km (325i)
m54b30 - 3.0l 231km (330i)
Wszystkie trzy tak samo fajne i niezawodne. Wadą jest na pewno apetyt na olej. Potrafią pić spokojnie 0.5-0.7l oleju na 1tyś km. (czasem nawet więcej lub mniej). Wymiana uszczelniaczy pomaga tylko tam, gdzie rzeczywiście są one do wymiany ale nie ma szans by wyeliminować tym zużycie (zresztą jak na zimnym po odpaleniu da się trochę mocniej 'gazu' i poleci niebieska chmurka tzn. ze puszcza przez uszczelniacze - znam takie, które nie puszczaja 'dymka' nic a olej znika i juz). Olej ucieka przez pierscienie albo zapieczone albo nie Te silniki są luźniej spasowane i to też ma znaczenie. Trzeba robić płukanki lać dobry olej taki jak zaleca producent i się pogodzić, ze bo bierze.
Sporo wersji 3.0 nie trzyma katalogowej mocy/momentu i powodów jest kilka - trzeba zrobić porzadny serwis tzn. oleje, filtry, filtr paliwa, sprawdzić pompe paliwa (ciśnienie na listwie wtryskowej), sprawdzić dise (klapke w kolektorze ssacym), wymienić kpl. odme i przede wszystkim zregenerować vanosy (ustawić rozrząd i jeśli jest potrzeba wymienić górny łańcuszek rozrządu) - wbrew pozorom to jest w zasadzie normalny serwis auta. To samo moze ale rzadziej dotyczy wersji 2.2 oraz 2.5l.
M54 mają mocniejszy dół od M52tu - np. 3.0 vs 2.8 czuć różnice na korzyść m54 . 330i jesli jest zdrowe i trzyma parametry jest dobrym zapinaczem i nie sprawia w ogóle problemów.
Można by jeszcze się sporo rozpisać ale to wystarczy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 59
- Rejestracja: 9 lis 15, 22:21
- BMW: E46 323Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
Kuchar Chyba wyczerpałeś temat dzięki wielkie za tak obszerna wypowiedź M54 totalnie chyba odpuszczę jak na 10tys km mam dolać w sumie 5 l to masakra trochę, rozszerzam zakres poszukiwań o 328
Moje BMW - http://e46forum.pl/viewtopic.php?t=18913
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 14 Odpowiedzi
- 7627 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: brader
-
- 4 Odpowiedzi
- 3456 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Majcheros1
-
- 0 Odpowiedzi
- 1429 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 54 Odpowiedzi
- 11296 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 29 Odpowiedzi
- 5019 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 844 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 7 Odpowiedzi
- 2125 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 17 Odpowiedzi
- 2851 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Patio86
-
- 1 Odpowiedzi
- 2138 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: blitzkrieg
-
- 1 Odpowiedzi
- 1965 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983