kierownica z przedlifta do polifta czy zadziała poduszka?

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
leniu19
Posty: 1
Rejestracja: 21 wrz 23, 22:03
BMW: BMW e46 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przeworsk
Płeć:

#1

Post autor: leniu19 »

Witam, zmieniłem kierownice na przedlift multifunkcje 3 ramienną do polifta
widziałem już temat o błędzie, mam taki sam "0d poduszka kierowcy stopien 2 za duza rezystancja"
wiem że chodzi o poduszke polift ma 2 naboje
moje pytanie brzmi czy jak dodam jakiś opoprnik podobo działa, błąd zniknie tylko czy też 1 nabojowa zadziała przy dzwonie?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1693
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

Masakra... Nie mogę wyjść z podziwu jakim cudem podobne tematy mają miejsce.

Nie nie zadziała poprawnie. A pozbycie się błędu (rezystor) również nie sprwi, że układ będzie zapewniał jakiekolwiek bezpieczeństwo.

Układ z 2ma nabojami to zupełnie inny sposób działania niż układ z 1 nabojem:
- jeden nabój to zawsze takie samo pełne napełnienie z tą samą prędkością
- 2 naboje to wiele opcji dla komputera do sterowania całością: odpala tylko 1 nabój (ten idzie zawsze) albo pierwszy i drugi. A rożnica w czasie pomiędzy odpaleniem 1 a 2 to sterowanie prędkością wypełnienia się poduszki

Aby poduszka spełniła swoją funkcję musi napełnić się tuż przed spotkaniem z głową i zacząć się już opróżniać (z tyłu sa klapy pozwalające na upływ gazu). Zbyt szybkie napełnienie poduszki to minięcie się głowy z nią i brak ochrony. Natomiast zbyt późne napełnienie - to spotkanie się głowy ze ścianą jaka leci w jej stronę z ogromną prędkością.

A zatem jakiekolwiek zabawy z rezystorami nie mają prawa zapewnić ochrony. Jak chesz to ogarnąć to musisz sterownik mrs przeprogramować - powiedzieć mu, że teraz masz poduszkę z 1 nabojem (jeśli sterownik pozwoli na takie kodowanie - czasem się uwalają przy próbie i trzeba wymienić). Jeśli mrs nie pozowoli na kodowanie to konieczne jest jego wymienienie na ten z instalacji z 1 nabojem ( i wówczas wymiana jeszcze poduszki pasażera na taką z 1 nabojem).
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”