Kierownica bije powyżej 80km/h

Czyzyk
Bywalec forum
Posty: 74
Rejestracja: 17 wrz 15, 20:17
BMW: E46 330D Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PA26491

#1

Post autor: Czyzyk »

Czołem,

wczoraj wymieniałem obydwie tuleje wahaczy z przodu, po ich wymianie pięknie mocno bije kierownica powyżej 80 km/h. Koła nie były ściągane, ostatnio były wyważane i wg "gumiarza" wszystko jest ok. Dodam , że wahacze są ok, tarcze nowe, prawa piasta jest nowa i do momentu wymiany tulei wszystko było ok. Co mogło pójść nie tak? Muszą się ułożyć czy jak? Trzeba zrobić zbieżność po ich wymianie? Na logikę nawet gdyby to bicie kierownicy chyba nie powinno być powiązane ze zbieżnością. Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10337
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Sam je montowałeś? Jakiej firmy? Dokręcone jak auto było podniesione czy na kołach?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Czyzyk
Bywalec forum
Posty: 74
Rejestracja: 17 wrz 15, 20:17
BMW: E46 330D Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PA26491

#3

Post autor: Czyzyk »

Montowałem u znajomego mechesa, auto było podniesione. Tuleje Meyle HD
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10337
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

To może już się zerwały jak dostały obciążenia, jak są całe to odkręć na kołach, ustaw tuleje i dokręć pod obciążeniem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#5

Post autor: scghost »

a te stare tuleje ktore zmieniales juz byly totalnie zmasakrowane i zerwane?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Czyzyk
Bywalec forum
Posty: 74
Rejestracja: 17 wrz 15, 20:17
BMW: E46 330D Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PA26491

#6

Post autor: Czyzyk »

3 lata temu miałem założone tuleje Swaga, w zeszłym miesiącu okazało się, że lewa tuleja jest zerwana, kupiłem wkład Lemfordera, znajomy mechanik mi ją nabił i zamontował, pojechałem ustawić zbieżność a tu koło lata przód tył, dokładnie taki sam objaw jak na zerwanej starej tulei. Po jej wyciągnięciu chodziła w palcach, z zęwnątrz wygląda na nową, ale wrażenie jakby była z plasteliny. Wqrwiłem się i kupiłem Meyle, po wymontowaniu obydwu tulei w rękach czuć było różnicę w twardości 3 letniej tulei Swaga vs nowej Lemfordera. Mam wrażenie, że Meyle jest jeszcze twardsze od Swaga, nie wspominając o plastelinowej Lemfordera. Dzisiaj kierownica już mniej bije, mimo wszystko w dalszym ciągu lekko telepie w okolicach 100km/h. Może faktycznie muszą się ułożyć?
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#7

Post autor: Analogowy13 »

Tobrze że założyłem polireutan :D
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Czyzyk
Bywalec forum
Posty: 74
Rejestracja: 17 wrz 15, 20:17
BMW: E46 330D Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PA26491

#8

Post autor: Czyzyk »

Dobra jest, chyba się ułożyły bo bicia już nie ma, przetestowałem nawet dla pewności na highwayu. Sorry za fałszywy alarm :roll:
Analogowy13 pisze: 2 sie 19, 18:10 Tobrze że założyłem polireutan :D
Plomb Ci nie wyrywa przy poliuretanie na tulejach? :shock: Ja mam poliuretan tylko na drążku z przodu i jest zdecydowanie sztywniej
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#9

Post autor: Analogowy13 »

Czyzyk pisze: 3 sie 19, 18:15 Plomb Ci nie wyrywa przy poliuretanie na tulejach? :shock: Ja mam poliuretan tylko na drążku z przodu i jest zdecydowanie sztywniej
:ROFL:
Naczytałeś się internetow :lol:
Na żółtych ( brat ma w swojej jest sztywno )
Ja wrzucam czerwone ( zbliżone do OEM twardości )
i widzę same plusy , a plomby to mi powyrywlo jak zmieniłem sprężyny na mpakietowe ( nawet zakładając 18tki takiej różnicy nie odczułem jak przy sprężynach ) i w dłużej perspektywie raczej je zmienię może na tę że sportowego dostosowania albo eibach
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Czyzyk
Bywalec forum
Posty: 74
Rejestracja: 17 wrz 15, 20:17
BMW: E46 330D Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PA26491

#10

Post autor: Czyzyk »

Ja mam właśnie czerwone na drążku i sprężyny eibacha pro. I to jest moim zdaniem dobry kompromis. Względem serii jest sztywniej i niżej, ale bez większego uszczerbku na komforcie (o ile w e46 można mówić o komforcie :D ) Mimo wszystko w zawieszeniu poliuretanów bym chyba nie założył. Naczytałem się internetów ;)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”