kemer85 -->> E61 530dA
- kemer85
- Bywalec forum
- Posty: 183
- Rejestracja: 5 lut 12, 20:59
- BMW: F11 525d
- Rok produkcji: 2014
- Państwo: PL DE
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Memmingen
- VIN: D699123
Witam!
Przedstawiam mój nowy nabytek jakim jest bardzo rodzinne E61 530dA z 2004 roku. Jak do tej pory pierwsze auto z automatyczną skrzynią biegów i co dziwo nie żałuje tego automatu – bardzo przyjemnie się tym jeździ, po za tym stary już jestem i biegów mi się nie chce zmieniać.
Początkowo szukałem E91 320d ale ciężko było coś konkretnego znaleźć w moim rejonie - same zajechańce i we wszystkich prawie słychać było klekotanie dwumasy aż dzwonimy z bratem o jedno E90 w sedanie ale już sprzedane ale jest jeszcze E61 530d – myślimy można obejrzeć bo blisko. Miałem na to tylko okres świąt Bożego Narodzenia bo potem znowu wyjeżdżałem.
I stało się po świętach jedziemy na stację i oglądamy od spodu - ścieżka diagnostyczna bez problemu za to auto zarejestrowane w PL, ubezpieczone i ma zimowki – trzeba było rozważyć wszystkie za i przeciw i coś wybrać i przespać się z tym. Swoją drogą zamiast płacić akcyzę państwu to już lepiej za to było coś w aucie wymienić, zrobić. Obejrzeliśmy jeszcze parę E61 525d i 530d w manualu i te same problemy z dwumasami i tak trzeba było wydać kilka tys. na pakiet startowy.
Początkowo rozglądałem się za autem w Niemczech ale jak i u nas pełno 320d w E91 i naprawdę Diesel w Niemczech robi km bo i podatki i reszta po jego zakupie jest droga i aby to się zwróciło musi jeździć i zarabiać na siebie, a jak trafiła się jakaś benzyna to cena kosmos i jeszcze wyższa akcyza powyżej pojemności dwóch litrów.
Teraz VIN
Składanie Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBANJ71040B515479
Kod typu NJ71
Typ 530D (EUR)
Typoszereg E E61 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji TOUR
Układ kierowniczy LL
Drzwi 5
Silnik M57/TU
Pojemność skokowa 3.00
Moc 160
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor TITANSILBER METALLIC (354)
Tapicerka LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)
Data prod. 2004-07-21
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów
S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów
S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe
S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptacyjne doświetlanie zakrętów
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat
S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia
S587A LM RAEDER DOPPELSP.116 MIT NOTLAUF. Obr. BMW, st. le. podw. spr. 116
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional
S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD
S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa w jęz. włoskim
S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Aktywacja nawigacji charakt. dla kraju
S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.
S928A REIFENSTEUERUNG Sterowanie opon
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe
Jest to typowa włoszka jak zauważyłem prawa lampa jest trochę przytarta, pewnie zderzak też był może wcześniej ale na pewno jest bezwypadkowe co mój mechanik na moje polecenie skrupulatnie sprawdził.
Jak ja to określam – włoszka – pije, pali ma nałogi ale jak chcesz dać w piz…e to nie odmawia. I tak samo jest z tym autem jak trzeba dać po garach to się nie prosi. A swoje nałogi jak się potem dowiedziałem ma każdy egzemplarz E61.
Teraz zdjęcia
Tu jak oglądam
W garażu po zakupie
Chciałem zajrzeć do odmy i jak zwykle trzeba było rozgrzebać pół silnika z osłon
Jak zdobędę części zajrzę jeszcze raz to wymienię odmę, elektrozawór i przewody podciśnienia.
A tu na zimowej feldze
Tu już letnia felga
Tu zdjęcia z ostatniej trasy
Chciałem sobie wymienić kierownicę ale nie pasowała - moja po lewej stronie, i musiałem ją zwrócić. Teraz wiem jakiej szukać, wszystko przez te skrętne xenony.
Lista rzeczy jakie już zrobiłem jest długa i jak znajdę czas to napiszę bo jest o czym. BMW ery nowożytnej – tak określano ten model jak wchodził na rynek i jest naprawdę skomplikowany. Otóż nawet zwykła wymiana akumulatora a nawet jego wyjęcie z auta nie obejdzie się bez ingerencji komputerem diagnostycznym bo trzeba powiedzieć autu jaki jest aku, jakiej pojemności bo alternator nie wie jakim prądem go ładować o czym się przekonałem boleśnie jak trzeba było rano jechać do pracy a tu auto nie ruchome – po przekręceniu kluczyka nic. I takie tam jeszcze.
Pozdrawiam!
Przedstawiam mój nowy nabytek jakim jest bardzo rodzinne E61 530dA z 2004 roku. Jak do tej pory pierwsze auto z automatyczną skrzynią biegów i co dziwo nie żałuje tego automatu – bardzo przyjemnie się tym jeździ, po za tym stary już jestem i biegów mi się nie chce zmieniać.
Początkowo szukałem E91 320d ale ciężko było coś konkretnego znaleźć w moim rejonie - same zajechańce i we wszystkich prawie słychać było klekotanie dwumasy aż dzwonimy z bratem o jedno E90 w sedanie ale już sprzedane ale jest jeszcze E61 530d – myślimy można obejrzeć bo blisko. Miałem na to tylko okres świąt Bożego Narodzenia bo potem znowu wyjeżdżałem.
I stało się po świętach jedziemy na stację i oglądamy od spodu - ścieżka diagnostyczna bez problemu za to auto zarejestrowane w PL, ubezpieczone i ma zimowki – trzeba było rozważyć wszystkie za i przeciw i coś wybrać i przespać się z tym. Swoją drogą zamiast płacić akcyzę państwu to już lepiej za to było coś w aucie wymienić, zrobić. Obejrzeliśmy jeszcze parę E61 525d i 530d w manualu i te same problemy z dwumasami i tak trzeba było wydać kilka tys. na pakiet startowy.
Początkowo rozglądałem się za autem w Niemczech ale jak i u nas pełno 320d w E91 i naprawdę Diesel w Niemczech robi km bo i podatki i reszta po jego zakupie jest droga i aby to się zwróciło musi jeździć i zarabiać na siebie, a jak trafiła się jakaś benzyna to cena kosmos i jeszcze wyższa akcyza powyżej pojemności dwóch litrów.
Teraz VIN
Składanie Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBANJ71040B515479
Kod typu NJ71
Typ 530D (EUR)
Typoszereg E E61 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji TOUR
Układ kierowniczy LL
Drzwi 5
Silnik M57/TU
Pojemność skokowa 3.00
Moc 160
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor TITANSILBER METALLIC (354)
Tapicerka LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)
Data prod. 2004-07-21
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów
S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów
S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe
S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptacyjne doświetlanie zakrętów
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat
S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia
S587A LM RAEDER DOPPELSP.116 MIT NOTLAUF. Obr. BMW, st. le. podw. spr. 116
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional
S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD
S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa w jęz. włoskim
S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Aktywacja nawigacji charakt. dla kraju
S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.
S928A REIFENSTEUERUNG Sterowanie opon
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe
Jest to typowa włoszka jak zauważyłem prawa lampa jest trochę przytarta, pewnie zderzak też był może wcześniej ale na pewno jest bezwypadkowe co mój mechanik na moje polecenie skrupulatnie sprawdził.
Jak ja to określam – włoszka – pije, pali ma nałogi ale jak chcesz dać w piz…e to nie odmawia. I tak samo jest z tym autem jak trzeba dać po garach to się nie prosi. A swoje nałogi jak się potem dowiedziałem ma każdy egzemplarz E61.
Teraz zdjęcia
Tu jak oglądam
W garażu po zakupie
Chciałem zajrzeć do odmy i jak zwykle trzeba było rozgrzebać pół silnika z osłon
Jak zdobędę części zajrzę jeszcze raz to wymienię odmę, elektrozawór i przewody podciśnienia.
A tu na zimowej feldze
Tu już letnia felga
Tu zdjęcia z ostatniej trasy
Chciałem sobie wymienić kierownicę ale nie pasowała - moja po lewej stronie, i musiałem ją zwrócić. Teraz wiem jakiej szukać, wszystko przez te skrętne xenony.
Lista rzeczy jakie już zrobiłem jest długa i jak znajdę czas to napiszę bo jest o czym. BMW ery nowożytnej – tak określano ten model jak wchodził na rynek i jest naprawdę skomplikowany. Otóż nawet zwykła wymiana akumulatora a nawet jego wyjęcie z auta nie obejdzie się bez ingerencji komputerem diagnostycznym bo trzeba powiedzieć autu jaki jest aku, jakiej pojemności bo alternator nie wie jakim prądem go ładować o czym się przekonałem boleśnie jak trzeba było rano jechać do pracy a tu auto nie ruchome – po przekręceniu kluczyka nic. I takie tam jeszcze.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 7 gru 14, 16:37 przez kemer85, łącznie zmieniany 2 razy.
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie
kemer85
kemer85
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Dzisiaj aby akumulator wymienić trzeba jechać do serwisu.
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Miałem okazje tuż po zakupie pomacać i usiąść w środku. I z zewnątrz i w środku widać tą świeżość w stosunku do e46.
Przyjedź kiedy - flaszkę trzeba dokończyć
Przyjedź kiedy - flaszkę trzeba dokończyć
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Fajne 5er Słuszny silnik, wyposażenie i automat jest tutaj jak najbardziej na miejscu
Fakt, to już o wiele bardziej skomplikowane auto niż E46, ale powoli będziesz się uczył
Fakt, to już o wiele bardziej skomplikowane auto niż E46, ale powoli będziesz się uczył
-
- Weteran
- Posty: 1279
- Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
- BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom
- VIN: PA70818
- Lokalizacja: Radom
Widziałem siedziałem dotykałem..kawał auta pare spraw ogarniesz i będzie malyna...
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
- kemer85
- Bywalec forum
- Posty: 183
- Rejestracja: 5 lut 12, 20:59
- BMW: F11 525d
- Rok produkcji: 2014
- Państwo: PL DE
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Memmingen
- VIN: D699123
Witam!
Dziwne ale prawdziwe – każde wyjęcie aku z auta to problem.
- regeneracja, uszczelnienie turbo w Garecie + kolektor wydechowy OEM, podobno standard w 218 km do połowy 2005 roku zwłaszcza, że u mnie jest już nalatane 278477km obecnie a jak kupowałem pod koniec grudnia było ok 265500km. Jedna wycieczka do domu to jakieś 2200km w obie strony.
- olej w automacie OEM
- świece żarowe i sterownik OEM
- olej i wszystkie filtry OEM
- płyn chłodniczy i hamulcowy OEM
- podgrzewacz filtra paliwa OEM
- klocki i tarcze hamulcowe OEM
- naprawiłem PDC, podobno mechanik wymienił jakąś wiązkę ale ostatnio i tak działa jak chce,
- wymiana przepustnicy
- wymiana akumulatora, zapodałem 100Ah i 890A, jest co żreć prąd
- wymiana przednich wycieraczek a w tylnej tylko gumową część bo nie szło dorwać pasującej
- wymieniłem dywaniki
- naprawiłem skrętne xenony - winna była prawa lampa i trzeba było ją wymienić
- naprawiłem centralny zamek i tu podobno standardem są wiązki kabli w tylnej klapie przecierające się. U mnie dodatkowo brakowało bezpiecznika pewnie go ktoś wyciągnął bo robiło się zwarcie.
Plany:
- zostało zajrzeć do tylnej zapiekającej się wycieraczki
- zwalenie kolektora ssącego i wymiana wężyków podciśnienia, elektrozaworu EGR uszczelek i zajrzenie do klapek, mechanik powiedział, żeby ich nie wywalać bo zasyfia się turbina i szybciej zużywa ale sam to muszę zobaczyć
- podejrzenie pada też na koło pasowe wału
- przepustnicę niby wymieniałem ale wywala jakieś błędy i są ciekawe historię z nią
- szukam też płyty do Navi
Teraz marzenia:
- marzy mi się zrobienie pompowanego zawieszenia bo z tyłu już są poduchy, kompresor i cała reszta wystarczy dołożyć przód, jak na razie działa bez zarzutu.
Ale największym marzeniem jest to aby już nic się nie zepsuło. To auto jak żadne inne wystawiło moją cierpliwość na skraj wytrzymałości i naprawdę niewiele brakowało.
piotrek1474 pisze:Dzisiaj aby akumulator wymienić trzeba jechać do serwisu.
Dziwne ale prawdziwe – każde wyjęcie aku z auta to problem.
Frost pisze:Auto fajne, ale przeraża mnie nadmiar elektroniki w tych furach:/ Kupiłbym taką sztukę chętnie, ale wiem, że mnie po prostu na nie nie stać... a szkoda.
Fakt, gdyby nie praca za granicą w życiu bym nie pomyślał o tym aucie ale komfort jaki daje jadąc ok. 1100km w jedną stronę na południe Niemiec jest ogromny.Młody90 pisze:co z tego jak utrzymanie takiego samochodu dla zwykłego przeciętnego 'maniaka' bmw jest nie osiągalne..
Byłem w PL pod koniec maja i pod koniec czerwca ale a to jedno a to drugie i nie było czasu podjechać. Będę w listopadzie zimowe koła założyć to może wtedy albo już na Swięta.mariryb pisze:Miałem okazje tuż po zakupie pomacać i usiąść w środku. I z zewnątrz i w środku widać tą świeżość w stosunku do e46.
Przyjedź kiedy - flaszkę trzeba dokończyć
Już się trochę nauczyłem wydając przy tym trochę grosza.Krzysiek669 pisze:Fajne 5er Słuszny silnik, wyposażenie i automat jest tutaj jak najbardziej na miejscu
Fakt, to już o wiele bardziej skomplikowane auto niż E46, ale powoli będziesz się uczył
Już ogarnąłem:Roki pisze:Widziałem siedziałem dotykałem..kawał auta pare spraw ogarniesz i będzie malyna...
- regeneracja, uszczelnienie turbo w Garecie + kolektor wydechowy OEM, podobno standard w 218 km do połowy 2005 roku zwłaszcza, że u mnie jest już nalatane 278477km obecnie a jak kupowałem pod koniec grudnia było ok 265500km. Jedna wycieczka do domu to jakieś 2200km w obie strony.
- olej w automacie OEM
- świece żarowe i sterownik OEM
- olej i wszystkie filtry OEM
- płyn chłodniczy i hamulcowy OEM
- podgrzewacz filtra paliwa OEM
- klocki i tarcze hamulcowe OEM
- naprawiłem PDC, podobno mechanik wymienił jakąś wiązkę ale ostatnio i tak działa jak chce,
- wymiana przepustnicy
- wymiana akumulatora, zapodałem 100Ah i 890A, jest co żreć prąd
- wymiana przednich wycieraczek a w tylnej tylko gumową część bo nie szło dorwać pasującej
- wymieniłem dywaniki
- naprawiłem skrętne xenony - winna była prawa lampa i trzeba było ją wymienić
- naprawiłem centralny zamek i tu podobno standardem są wiązki kabli w tylnej klapie przecierające się. U mnie dodatkowo brakowało bezpiecznika pewnie go ktoś wyciągnął bo robiło się zwarcie.
Plany:
- zostało zajrzeć do tylnej zapiekającej się wycieraczki
- zwalenie kolektora ssącego i wymiana wężyków podciśnienia, elektrozaworu EGR uszczelek i zajrzenie do klapek, mechanik powiedział, żeby ich nie wywalać bo zasyfia się turbina i szybciej zużywa ale sam to muszę zobaczyć
- podejrzenie pada też na koło pasowe wału
- przepustnicę niby wymieniałem ale wywala jakieś błędy i są ciekawe historię z nią
- szukam też płyty do Navi
Teraz marzenia:
- marzy mi się zrobienie pompowanego zawieszenia bo z tyłu już są poduchy, kompresor i cała reszta wystarczy dołożyć przód, jak na razie działa bez zarzutu.
Ale największym marzeniem jest to aby już nic się nie zepsuło. To auto jak żadne inne wystawiło moją cierpliwość na skraj wytrzymałości i naprawdę niewiele brakowało.
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie
kemer85
kemer85
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Niestety ale ta seria słynie z usterkowości.
To już nie są pancerne auta tj E30 E36 E46 bądź E39... Nowsze modele tak mają skonstruowaną elektronikę aby się psuła.
Tak czy inaczej graty za wytrwałość!
Auto wygląda zacnie!
Plany oraz zmiany na +
To już nie są pancerne auta tj E30 E36 E46 bądź E39... Nowsze modele tak mają skonstruowaną elektronikę aby się psuła.
Tak czy inaczej graty za wytrwałość!
Auto wygląda zacnie!
Plany oraz zmiany na +
- kemer85
- Bywalec forum
- Posty: 183
- Rejestracja: 5 lut 12, 20:59
- BMW: F11 525d
- Rok produkcji: 2014
- Państwo: PL DE
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Memmingen
- VIN: D699123
Powiedzenie, że za komfort się płaci w tym egzemplarzu jest jak najbardziej na miejscu.
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie
kemer85
kemer85
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność