Jakie tuleje wahaczy przednich dolnych ?

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#11

Post autor: Broder »

maniek21112 pisze: 5 lis 19, 17:20 Gdy koła są obciążone, czyli na kołach, to częsty błąd przy montażu gdy jest to robione na podnośniku.
Tuleje tylne wahacza przenidego? A co tam ma sie naprezac na podnosniku vs na ziemi? Tuleje maja otwor hexagonalny, a wahacz trzpien w tym ksztacie i w zasadzie mozna wsadzic w jednej pozycji. To nie wahacze e90 czy e60 gdzie tuleja przy dokrecaniu jest sciskana sruba.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#12

Post autor: maniek21112 »

Wymieniam to tylko w swoim samochodzie i z przyzwyczajenia kręcę pod obciążeniem, nie analizując czy jest to konieczne. Tak samo często spotykam się z opinią, że przy wymianie samych tulei wyrabiają się szybciej, pewnie zbieg okoliczności (jak z dokręcaniem pod obciążeniem), ale ja nie mam z nimi problemu tak jak pisałem. Jeżeli chodzi jeszcze o zakładanie tych tulei na wahacz to jest podana konkretna głębokość, pamiętam, że szukałem jak wymieniałem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#13

Post autor: adi3d »

maniek21112 pisze: 5 lis 19, 19:38 Wymieniam to tylko w swoim samochodzie i z przyzwyczajenia kręcę pod obciążeniem, nie analizując czy jest to konieczne. Tak samo często spotykam się z opinią, że przy wymianie samych tulei wyrabiają się szybciej, pewnie zbieg okoliczności (jak z dokręcaniem pod obciążeniem), ale ja nie mam z nimi problemu tak jak pisałem. Jeżeli chodzi jeszcze o zakładanie tych tulei na wahacz to jest podana konkretna głębokość, pamiętam, że szukałem jak wymieniałem.
Pamiętasz gdzie znalazłeś to info bądź pamiętasz może?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#14

Post autor: scghost »

rozne gumowe elementy trzeba dokrecac pod obciazeniem, to sie ludzie nauczyli tak powtarzac ze jak tuleja to pod obciazeniem,
nie ma sensu sie na to oburzac Broder :beer:

z drugiej strony faktycznie akurat te gumy i tak maja dopasowane ksztalty wiec jeden pies jak je dokrecimy
tez zawsze dokrecalem na kołach, ale glownie z lenistwa bo po co podnosic skoro nie trzeba :lol:

masz tu teoretyczne odleglosci:
Obrazek
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Kamilek72
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 19 maja 19, 16:18
BMW: 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek
VIN: PM86350

#15

Post autor: Kamilek72 »

Dałoby radę wymienić te tuleje samemu w domu bez podnośnika ? Tak żeby było dobrze bo widzę ,że chyba się warsztaty nie znają i nie wiedzą jak zalozyc poprawnie .pewnie przykrecali.na podnosniku i było dobrze kilka tysięcy i już dostało luzu
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#16

Post autor: Broder »

Scghost, ja sie nie oburzam, po prostu zobacz co sie teraz dzieje - wyzej napislem ze nie trzeba tego dokrecac na podnosniku, w sumie Maniek nie wie czy to konieczne, Ty jak by potwierdziles ze nie da sie inaczej tego zalozyc , a kolega najbardziej zainteresowany juz widzi wine mechanika i zaczyna wierzyc ze konieczne jest dokrecanie na ziemi... Tak powstaja mity i dziwne teorie.
W zeszlym tygodniu zakladalem nowe tuleje lemfordera i powiem szczerze, ze byly miekkie jak faja mikolaja.
BTW
Poliuretany sa 2 czesciowe , tak wiec nie ma obaw ze mechanik nie dokreci tego na ziemi, bo element wewnetrzny moze sie dowolnie obrocic. Zaloz poli i masz problem dywagacji na ten temat z glowy ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#17

Post autor: maniek21112 »

Bardzo dobrze, że Broder mnie poprawił, o to chodzi tu przecież :good: 8 lat temu zakładałem lemfordery i nie kojarzę ich sztywności, nie zdziwię się jak teraz są bardziej miękkie i stąd różnica. Tak jak pisałem do drugiego założyłem meyle hd i tu jest wg mnie na pewno ok.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#18

Post autor: scghost »

u siebie tez zakladalem lemforder i tez zauwazylem ze są miekkie
tez sie zastanawiam czy nie wstawic poli zamiast tego
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#19

Post autor: adi3d »

Kamilek72 pisze: 6 lis 19, 22:02 Dałoby radę wymienić te tuleje samemu w domu bez podnośnika ? Tak żeby było dobrze bo widzę ,że chyba się warsztaty nie znają i nie wiedzą jak zalozyc poprawnie .pewnie przykrecali.na podnosniku i było dobrze kilka tysięcy i już dostało luzu
tak wymienisz te tuleje w domu tylko musisz zdemontować wachacze bo ciężko jedzie Ci nabić tuleje. Przynajmniej ja tak robiłem
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#20

Post autor: Broder »

adi3d pisze: 7 lis 19, 20:45
Kamilek72 pisze: 6 lis 19, 22:02 Dałoby radę wymienić te tuleje samemu w domu bez podnośnika ? Tak żeby było dobrze bo widzę ,że chyba się warsztaty nie znają i nie wiedzą jak zalozyc poprawnie .pewnie przykrecali.na podnosniku i było dobrze kilka tysięcy i już dostało luzu
tak wymienisz te tuleje w domu tylko musisz zdemontować wachacze bo ciężko jedzie Ci nabić tuleje. Przynajmniej ja tak robiłem
pod warunkiem ze kupuje cale tuleje z mocowaniem, to wymieni w garazu.
Jesli kupi same tuleje to potrzebna prasa lub chociaz jakis sciagacz (np do lozysk). Czerwone poliuretany z olkusza wcisniesza reka w mocowania, do strongflexow (nawet czerwonych) potrzebny scagacz/prasa, rekami nie da rady
Co do nabijania to nawet w serwisowce ktora wkleil wyzej Scghost jest tip zeby uzyc "soapy water" (mydiny). Od siebie polecam Fairy, idzie jak w maslo ;)
Jesli nie masz narzedzi to powodzenia ze sciaganiem starych tulei z wahacza...
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”