Jakie półośki? (auto po swapie)

rafpol
Posty: 5
Rejestracja: 17 sie 21, 12:58
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: rafpol »

Na początku napisze że jestem totalnie zielony w temacie, szukałem ale nic konkretnego nie znalazłem.
Chodzi o to że padła mi prawa tylna półoś. Widzę na allegro jest ich trochę ale widzę też że mają różnice. Pytanie jak dobrać właściwą? Da się jakoś wizualnie, pod autem rozpoznać jaki typ półosi jest zamontowany?

Mój samochód to (w oryginale) E46 2003 318Ti. Swap jest na M54B30 z dyfrem 2.93 duża głowa. Tyle wiem. Poradzicie coś?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

w razie watpliwosci gdy bylo kombinowane zawsze mozna zdemontowac, na przegubie od strony dyfra jest naklejka z numerem
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#3

Post autor: kosteg »

Jakie masz tarcze i zaciski na tyle? Zostały przełożone z 330 czy zostały z 318? To trochę powie o półosiach jakie być tam mogą zamontowane.
Obrazek
rafpol
Posty: 5
Rejestracja: 17 sie 21, 12:58
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#4

Post autor: rafpol »

Kurcze nie mam jak tego sprawdzic. Tak wyglada zacisk na feldze 18"
Obrazek

Ale sprawdzilem półoś wizualnie z oryginalną z 318Ti i ona jest cieńsza, mniejsza średnica flanszy od strony dyfra. Czy to znaczy ze prawdopodobnie będzie pasować z 330i? czy byly jeszcze jakieś inne rozmiary tej części?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#5

Post autor: kosteg »

Zmierz średnice tarczy. Ile ma mm średnicy. Tarcze z 3.0 są na tyle duże że nawet pomiar orientacyjny metrem krawieckim pozwoli je odróżnić od wszystkich innych a tym bardziej 316/318t
Obrazek
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 176
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#6

Post autor: w0jta5 »

Szykuje się powoli do swapu w zimowej zabawce.
Dawca napędu to M54b30, biorca po M43B19TU.
Na zimę chciałbym zostać z tyłu małe hamulce, z 1.9. Nie rozbierałem jeszcze tyłu i nie wiem jak ugryźć temat.
Dyfer z półosiami chce założyć z 3.0, czy piasty, hamulce i wahacze moge zostawić z 1.9?
Wiem że wahacze w B30 są inne niż w modelach z mniejszym silnikiem. Ze względu na koła z nowymi oponami na zimę wolałbym zostać przy 15''.
Motał już ktoś taki temat?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#7

Post autor: kosteg »

Jak dasz półosie z 3.0 to muszisz dać wahacze wzdłużne z 3.0. A z nimi szczęki ręcznego z 3.0 i tarcze a za tym i zacisk.

Aby pozostać przy heblach ze słabszych silników musisz zostać z półosiami. Nie wiem czy to się fizycznie uda ale skoro do dyfra z małych silników da się założyć flansze pod półosie z 3.0 to w drugą stronę być może też. Czyli pakując dyfer z 3.0składasz go z flanszami z mniejszego i spinasz z obecnymi półosiami.
Obrazek
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 176
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#8

Post autor: w0jta5 »

Dzięki za konkretne wyjaśnienie.
Coś czuję, że czeka mnie zakup 4 nowych zimówek i to w 17''
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#9

Post autor: kosteg »

Ale swap silnika bez ruszania hebli to słaby pomysł.

I tył to małe piwo - na przedniej osi załóż albo zaciski z 3.0 albo swap na jakiś 4tlok. Bezpieczeństwo to podstawa.

A zimówki w 17" to nic nadzwyczajnego. Jest wiele osób które ma większe koła nawet przy słabszych silnikach.
Obrazek
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 176
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#10

Post autor: w0jta5 »

Ehh.... Jak wspominałem, to zimowa zabawka. Co byś nie założył, to droga hamowania na śniegu i lodzie nie jest wypadkową wielkości tarczy czy zacisku. Obecne 300x22 na dojazdówkach do miejscówki hamują wystarczająco, bo i tak jedziesz przepisowo. Choć przejście z 286x22 na 300x22 jak dla mnie niewyczuwalne na zimowym warunie.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”