jakie opony na felgi 17j 7,5j i 8,5j

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#11

Post autor: xlc »

OK. Widze że przynajmniej czymś się sugerowałeś.Przekłamania licznika będą ale myśle że pamiętając o tym nie dostaniesz mandatu.Co do rozmiarów opon to wydaje mi się że nikt nie poda ci złotego środka który będzie pasował do twoich wymogów.Ja od siebie dodam tylko że zamiast martwic się spadkiem mocy lub spalaniem lepiej zebyś myślał o trakcji.Ja przy swoim słabym dieslu codziennie myśle o tym jak dobrze bedzie wrocić do szerszych opon(letnich).Spadku mocy jakoś specjalnie nie widze, możliwe że spalanie jest minimalnie większe ale mimo wszystko wydaje mi się że bezpieczenstwo powinno być ważniejsze niż 0.5l mniej spalonego paliwa na 100km. Pod uwagę należy rownież wziąć iż każda opona ma inne opory toczenia 8) Podsumowując poleciłbym ci poszukanie felg 4x7.5" na to oponki 225/45R17 ewentualnie 4x8.5" ( jezeli chcesz miec lekki naciag ) .Z takiego SETUP'u powinieneś być zadowolony.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#12

Post autor: wandii »

xlc pisze:OK. Widze że przynajmniej czymś się sugerowałeś.Przekłamania licznika będą ale myśle że pamiętając o tym nie dostaniesz mandatu.
Przecież seryjny licznik na seryjnych oponach zawyża prędkość fabrycznie. Sprawdź sobie kiedyś jadąc z gps to się zdziwisz, że jedziesz 200 mając 220 na blacie.
Poza tym przekłamania przy zmianie opon na takie o jakich mowa będą rzędu 2% tj 2km/100 więc może policja przymknie oko :lol:
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#13

Post autor: xlc »

wandii pisze:
xlc pisze:OK. Widze że przynajmniej czymś się sugerowałeś.Przekłamania licznika będą ale myśle że pamiętając o tym nie dostaniesz mandatu.
Przecież seryjny licznik na seryjnych oponach zawyża prędkość fabrycznie. Sprawdź sobie kiedyś jadąc z gps to się zdziwisz, że jedziesz 200 mając 220 na blacie.
Poza tym przekłamania przy zmianie opon na takie o jakich mowa będą rzędu 2% tj 2km/100 więc może policja przymknie oko :lol:
I tu cie zaskocze robilem taki test jak mialem felgi 17",szerokosc 7.5" i zalecane opony czyli 225/45R17.Predkosc wskazywana przez predkosciomierz idealnie pokrywala sie ze wskazaniami nawigacji ! Co do ewentualnego mandatu spowodowanego przeklamaniem licznika ... w PL moze to przejdzie i policja sobie odpusci ale we Francji juz nie :P
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#14

Post autor: wandii »

xlc pisze:
wandii pisze:
xlc pisze:OK. Widze że przynajmniej czymś się sugerowałeś.Przekłamania licznika będą ale myśle że pamiętając o tym nie dostaniesz mandatu.
Przecież seryjny licznik na seryjnych oponach zawyża prędkość fabrycznie. Sprawdź sobie kiedyś jadąc z gps to się zdziwisz, że jedziesz 200 mając 220 na blacie.
Poza tym przekłamania przy zmianie opon na takie o jakich mowa będą rzędu 2% tj 2km/100 więc może policja przymknie oko :lol:
I tu cie zaskocze robilem taki test jak mialem felgi 17",szerokosc 7.5" i zalecane opony czyli 225/45R17.Predkosc wskazywana przez predkosciomierz idealnie pokrywala sie ze wskazaniami nawigacji ! Co do ewentualnego mandatu spowodowanego przeklamaniem licznika ... w PL moze to przejdzie i policja sobie odpusci ale we Francji juz nie :P
A jaką prędkość miałeś? Nawet wskazania z licznika i z testu zegarów różnią się o około 3km więc jakoś nie chce mi się wierzyć.

A jeśli autor zamiast fabrycznego 225/45 założy 215/45 to prędkość rzeczywista do licznikowej spadnie a nie wzrośnie
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#15

Post autor: xlc »

A jaką prędkość miałeś? Nawet wskazania z licznika i z testu zegarów różnią się o około 3km więc jakoś nie chce mi się wierzyć.
Test przeprowadzony w zakresie 0-190km/h (stałej dzieki tempomatowi) i predkosci zawsze sie pokrywały.Teraz natomiast jak mam ponaciagane opony na feldze 19" juz te predkosci sie nie zgadzaja.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#16

Post autor: kuchar »

Sprawdzałem wskazania licznika i gps w E39 na fabrycznym rozmiarze 225/55/16 i przy 160km/h różnica prędkości to 4km/h ( pokazywał licznik 160km/h a gps 156km/h). Przy 120km/h różnica również 3-4km/h. Przy 200 nie sprawdzałem ale na pewno nie będzie to 20km/h :) przynajmniej w tym samochodzie. W innych autach, którymi jeździłem np. Ford róznica potrafiła być większa bo nawet 10-15km/h w zależności od prędkości.

Wracając do róznicy w osiagach miedzy węższym a szerszym kołe czy lżejszym i cięższym. Różnica jest i to odczuwalna. Ja mając w 320d 150ps 19" felgi z oponami 225/35/19 i 235/35/19, które ważyły po 22kg sztuka czułem różnice i to wyraźną zakładajć na zime 16" 205/55/16. Nie jedna osoba do E46 zakładała felgi z X5 czy cięzsze koła od serii E90. Nikt mi nie powie, że nie czują różnicy po przesiadce z oem felg typu S32 czy S68 bo to lżejsze koła. Wystarczy przeczytać jak 1kg na wadze koła przekłada się na dodatkowe kilogramy, które musi uciągnąc samochód (to masa nieresorowana).
W każdym samochodzie różnica będzie nawet w 328i, 330i czy M3.

Ale nie ma co przesadzać i zakładać wąskich opon. Lepiej skup się nad tym żeby waga całego koła była niższa niż kombinuj i zakładać węższe w złym rozmiarze opony, które spowodują gorszą trakcję, zła nośność do e46, kiepski wygląd (naciąg i mniejsza średnica koła) i dodatkowe przekłamanie licznika. Szukaj tak jak Ci napisałem felg o szerokośći 7 lub 7.5" i kup opony 225/45/17 (chyba, że felga będzie miała 7" to wtedy 205/50/17) - nie ma tu żadnej filozofii i to jedyne dwa rozmiary, które będą odpowiednie.
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#17

Post autor: wandii »

kuchar pisze: Nikt mi nie powie, że nie czują różnicy po przesiadce z oem felg typu S32 czy S68 bo to lżejsze koła. Wystarczy przeczytać jak 1kg na wadze koła przekłada się na dodatkowe kilogramy, które musi uciągnąc samochód (to masa nieresorowana).
W każdym samochodzie różnica będzie nawet w 328i, 330i czy M3.
Ja powiem bo przesiadłem się właśnie z s68 na s63 i różnicy nie czułem. Nie mówię, że jej nie było bo nie mierzyłem tego w żaden sposób ale na mnie nie działała.
kuchar pisze: Szukaj tak jak Ci napisałem felg o szerokośći 7 lub 7.5" i kup opony 225/45/17 (chyba, że felga będzie miała 7" to wtedy 205/50/17) - nie ma tu żadnej filozofii i to jedyne dwa rozmiary, które będą odpowiednie.
Zazwyczaj to opony dobiera się do felg a nie felgi do opon :roll:
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#18

Post autor: kuchar »

Ja powiem bo przesiadłem się właśnie z s68 na s63 i różnicy nie czułem. Nie mówię, że jej nie było bo nie mierzyłem tego w żaden sposób ale na mnie nie działała
Nie pisałbym tego gdybym nie miał ciężkich 19" felg w swoim 320d, które i tak były lżejsze od S63, które posiadasz. Różnica w osiagach była natomiast tak jak piszesz przy normalnej jeździe w mieście jest nie za duża ale od 100km/h w góre robi się juz większa. Prawom fizyki nie zaprzeczysz.
Zazwyczaj to opony dobiera się do felg a nie felgi do opon
Zazwyczaj....
A tak na prawdę to zazwyczaj kupuje się odpowiednie opony takie jak należy bez specjalnego dobierania...
Tu chodzi o to, żeby nie kupić felg 8.5" do 318i a później martwic się, że opona 255 na tyle zabije osiągi i kombinować co zrobić naciągając 225/40/18" lub w ogóle zły rozmiar 205/40.
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#19

Post autor: wandii »

kuchar pisze: Tu chodzi o to, żeby nie kupić felg 8.5" do 318i a później martwic się, że opona 255 na tyle zabije osiągi i kombinować co zrobić naciągając 225/40/18" lub w ogóle zły rozmiar 205/40.
Miałem 255 na tyle i zmieniłem na 225, nie odczułem różnicy :lol:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”