jakie opony na felgi 17j 7,5j i 8,5j

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
norbik88
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 26 sty 14, 14:48
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Września

#1

Post autor: norbik88 »

Pytanie dotyczy opon. Mam teraz 205/55/16. Chce kupić felgi 17 7,5 oraz tyl 8,5 i nie wiem jakie dobrać opony. Zależy mi na jak najwęższych bo mam słaby silnik n42 116KM. Myślałem nad 205/50/17 przód i 215/50/17 tył. I o ile z przodem nie jest chyba problem to nie wiem jak na tle będzie wyglądać 215/50 bo gryka disc szeroka 8,5j.....
Pomocy!!!
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#2

Post autor: wandii »

Ja miałem z tyłu 225/45 na 8,5j i był bardzo bardzo delikatny naciąg.
Tutaj masz fajną stronkę możesz sobie zobrazować jak będzie wyglądać opona
http://www.willtheyfit.com/
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#3

Post autor: kuchar »

Zależy jeszcze od producenta opon bo niektóre opony o tej samej szerokości jednak się różnią. Rant ochronny też ma znaczenie.

Na tylną felgę 8.5" zalecana jest opona 245/40/17 i każda węższa będzie moim zdaniem wyglądać źle - tzn. będzie naciągnięta a to pasuje tylko to niekórych przerabianych starych samochodów typu porobione bardzo mocno obniżone E30. Na przód 225/45/17 lub 205/50/17 bedzie ok.

Niestety jak masz mały silnik to zakładając taką opone różnica będzie odczuwalna aczkolwiek ogromne znaczenie ma waga felg jak i całego koła więc zwróć na to uwagę. Kup felgi 4x7" np. wzór 73 bo na nie założysz 4x 205/50/17 z rantem ochronny bez żadnego naciągu i w dodatku te felgi są lekkie.

Ja obecnie mając na zime s44 czyli 4x8" mam opony 225/45/17 i akurat są to opony bez rantu ochronnego i chyba są tak wyprofilowane ścianki boczne, że jest bardzo delikatny naciąg - lipa i na kolejną zime kupie firmowe gumy z rantem ochronnym, które ładnie się wyłożą na 8" feldze.
norbik88
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 26 sty 14, 14:48
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Września

#4

Post autor: norbik88 »

Faktycznie bardzo fajna stronka. Myślę czy lepiej nie poszukać czegoś do 8j i na to wejdzie jakąś opona 205 i będzie mniejszy spadek mocy...tylko jak już wydać kasę to na fele które się podobają a nie później rzałować i mówić sobie że mogłem jednak inne.
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#5

Post autor: wandii »

Każdy straszy tym spadkiem mocy a ja miałem 17" 255 na tyle i jeździłem, potem założyłem na nie 225 i nie odczułem różnicy.
Potem założyłem ciężki stylling 63 z oponami 235 i nie odczułem żadnej różnicy która każdy tak straszył. Po zmianie ich na 15" 205 też bez różnicy.
I mówię tu o osiągach i spalaniu. Może dlatego, że na 19" jeździ się wolniej :lol: ale spalanie i odczuwalne osiągi były zawsze takie same.
norbik88
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 26 sty 14, 14:48
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Września

#6

Post autor: norbik88 »

no w to nie uwierzę, że różnica 30mm na kole nie robi różnicy :P
istnieją prawa fizyki i różnica musi być bo opory toczenia i wyższa waga jednak daje się we znaki
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#7

Post autor: wandii »

A mi się we znaki nie dawała. Nie kręcę auta pod odcinkę i nie sprawdzam co tydzień ile ma do 100. Może przy takiej jeździe czuć różnicę ale ja przy zwykłej jeździe nie czułem.
norbik88
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 26 sty 14, 14:48
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Września

#8

Post autor: norbik88 »

to Twoim zdaniem na przenie 7,7j założyć 205/50 a na tyl 8,5j 215/50 byłoby dobrze? chodzi o sam wyglad żeby nie bylo że opona z przodu normalnie wygląda a z tylu mega naciąg i nie pasuje do auta bez gleby
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#9

Post autor: xlc »

Czy bierzesz pod uwage w ogole cos takiego jak zalecana szerokosc/srednica oraz nosnosc opony , przeklamania wskazan predkosciomierza, ewentualne problemy z ASC/DSC spowodowane zlym doborem opon ?
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
norbik88
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 26 sty 14, 14:48
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Września

#10

Post autor: norbik88 »

no wspieram się kilkoma stronami które liczą różnicę między oponami oraz naciąg na feldze...

http://www.willtheyfit.com/index.php?width=205&aspect=50&diameter=17&wheelwidth=7%2C5&offset=41&width2=215&aspect2=50&diameter2=17&wheelwidth2=8%2C5&offset2=41#content

patrzę na to i różnice są małe
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”