Jakie klocki?

Yugin83
Bywalec forum
Posty: 200
Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
BMW: E46 m52b20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: Yugin83 »

Jakie polecacie klocki dobre jakościowo tylko żeby nie pyliły? Myślałem o jakichkolwiek ceramicznych bo mam w E90 i rzeczywiście prawie wogole nie pylą ale zanim się nagrzeją to słabo hamują. Myślałem o klockach textara ale jedni piszą ze pyla a drudzy ze nie i juz sam nie wiem, co polecacie?
HoQ
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 9 kwie 18, 16:50
BMW: 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#2

Post autor: HoQ »

Jeżdżę na ATE ceramic i tarczach gładkich ATE po poprzednim właścicielu. Nie pylą w ogóle, ale hampel pod nogą jest mega twardy. Jak naciśniesz odpowiednio, albo rozgrzejesz, to hamują dobrze, ale po intensywnej jeździe po serpentynach obwód prawego uda rośnie. Nie wiem czy kupię znowu takie same.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10337
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Jeżdżę dwoma e46 z ate ceramic i zdecydowanie polecam, idealnie spisują się z ate pd.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

ja mam wlasnie textara i owszem pylą ostro
jezeli Ci na tym zalezy to omijaj :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#5

Post autor: Szczurson »

Ja mam Brembo i też pylą :D. Poza tym nie mam zastrzeżeń. Następnym razem wezmę ATE.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10337
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Ostatnio testowałem e60 530d i gdy wcisnąłem hamulec byłem w szoku, ledwno zmieściłem się przed zakrętem, już wybierałem konkretne miejsce na polu..okazało się, że ma hamulce brembo, na obu osiach, klocki 85-90%, tarcze bez rantu. Koszmar jak to hamowało.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Yugin83
Bywalec forum
Posty: 200
Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
BMW: E46 m52b20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#7

Post autor: Yugin83 »

A te ATE ceramic nadadzą się do nacinanych i nawiercanych mikod? Bo przy okazji bym zmienił tarcze a nie wiem czy te klocki będą dobrze współgrały z mikodami gt.?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#8

Post autor: kosteg »

ATE miało "dynamiczną" politykę odnośnie ich pracy z tarczami:
- Zaraz po wprowadzeniu było wyraźnie u nich zaznaczone na stronie - tylko do tarcz gładkich
- Później (czasowo nie pamiętam jak to wyglądało ale trochę im to zajęło) w nocie serwisowej poinformowali, że można je warunkowo montować do tarcz nacinanych ale należy się liczyć z hałasem i wibracjami
- Dziś gdy zerkniemy do nich możemy znaleźć jedynie informację, że najlepiej współpracują z tarczami gładkimi a w przypadku tarcz nacinanych komfort hamowania będzie mniejszy

Nie znalazłem info odnośnie tarcz nawiercanych - pewnie dla tego, że ATE takich nie robi i odnoszą się głównie do swoich PD.

Zdecydowanie ATE ceramic wraz z tarczami PD działa poprawnie. Owszem słychać hamowanie i delikatnie to czuć ale bez przesady. Nie widzę też specjalnej potrzeby ich rozgrzewania. Słyszałem o tym od wielu osób ale ani u siebie w kombinacji PD + ceramic, ani w Alfie którą od czasu do czasu śmigam z tarczą gładką i klockiem ceramic nic podobnego nie zauważyłem. Fakt, że w obu autach są przewody w oplocie (jeśli może to mieć jakikolwiek wpływ).
Obrazek
Yugin83
Bywalec forum
Posty: 200
Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
BMW: E46 m52b20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#9

Post autor: Yugin83 »

Czyli mogę śmiało brać te ate ceramic i tarcze nacinana i nawiercana czy szukać innych klocków? Zależy mi na tych klockach bo nie pylą, a tarcze bym chciał te mikody nacinane i nawiercane i już sam nie wiem.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10337
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Jak szukałem info o tarczach nacinanych to przeczytałem wiele negatywnych oponii o mikodach. Dla mnie ate pd + ate ceramic to idealne połączenie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”