Jakie gumowe elementy zawiasu tył wymienić?

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
sabbath
Bywalec forum
Posty: 269
Rejestracja: 25 maja 10, 15:21
BMW: E46 330 CI
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Ostrowiec Świętokrzyski

#1

Post autor: sabbath »

Witam,
planuję wymienić gumki w tylnim zawieszeniu. Mozliwe ze poliuretan ale jeszcze nie jestem pewien. Na razie wymieniłem amorki, odboje i osłony.
Prosze o schemat i ewntualnie numery częsci, gumowych tulejek, które trzeba wymienić eksplatujac pojazd. Chciałbym zrobić to kompleksowo.
Mile również bedą widziane numery części oem :)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model=BD51&mospid=47620&hg=33

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BD51&mospid=47620&btnr=33_0840&hg=33&fg=30
Proponuję wymienić:
Nr. 2, 3 oraz 4
Nr 2 i 3 objawia się przeważnie piszczeniem na nierównościach. Nr 4 nie wiem czy czytałeś albo spotkałeś się z "pływającym tyłem" właśnie to "łożysko" jest za to odpowiedzialne.

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BD51&mospid=47620&btnr=33_1024&hg=33&fg=45
Proponuję wymienić:
Nr. 6
sabbath pisze:Mozliwe ze poliuretan ale jeszcze nie jestem pewien.
Jeżeli chcesz żeby auto było bardzo twarde to śmiało zakładaj. Lecz jeżeli użytkujesz auto po "naszych" drogach a nie po torze to polecam pozostać przy opcji fabrycznej...
Na poliuretanach auto będzie się prowadzić jak dorożka...
Miałem to w E30 i nie nadaję się na nic innego jak tylko jazda po idealnie prostych asfaltach.

Szkoda że od razu nie wymieniłeś poduszek pod amory... Prosta sprawa a lubi utrudnić życie :)
Ew. jak masz $ i chcesz mieć wsio na TIP TOP to polecam łożyska "w kołach".

Warto sprawdzić mocowanie mostu... Poduchy w jakim są stanie itd. oraz nieco dalej pójść i zobaczyć łącznik gumowy wału.
sabbath
Bywalec forum
Posty: 269
Rejestracja: 25 maja 10, 15:21
BMW: E46 330 CI
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Ostrowiec Świętokrzyski

#3

Post autor: sabbath »

MARC pisze:http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model=BD51&mospid=47620&hg=33

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BD51&mospid=47620&btnr=33_0840&hg=33&fg=30
Proponuję wymienić:
Nr. 2, 3 oraz 4
Nr 2 i 3 objawia się przeważnie piszczeniem na nierównościach. Nr 4 nie wiem czy czytałeś albo spotkałeś się z "pływającym tyłem" właśnie to "łożysko" jest za to odpowiedzialne.

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BD51&mospid=47620&btnr=33_1024&hg=33&fg=45
Proponuję wymienić:
Nr. 6
sabbath pisze:Mozliwe ze poliuretan ale jeszcze nie jestem pewien.
Jeżeli chcesz żeby auto było bardzo twarde to śmiało zakładaj. Lecz jeżeli użytkujesz auto po "naszych" drogach a nie po torze to polecam pozostać przy opcji fabrycznej...
Na poliuretanach auto będzie się prowadzić jak dorożka...
Miałem to w E30 i nie nadaję się na nic innego jak tylko jazda po idealnie prostych asfaltach.

Szkoda że od razu nie wymieniłeś poduszek pod amory... Prosta sprawa a lubi utrudnić życie :)
Ew. jak masz $ i chcesz mieć wsio na TIP TOP to polecam łożyska "w kołach".

Warto sprawdzić mocowanie mostu... Poduchy w jakim są stanie itd. oraz nieco dalej pójść i zobaczyć łącznik gumowy wału.
No i zdecydowałem sie na zalup elementów 2, 3 i 4 oraz 6. Wszystkiego po 2 sztuki. Wybór padł na Lemfordera bo podobno idzie na pierwszy montaż tylko BMW daje swoje logo. I teraz pytanie - czy po wymianie tego bedę musiał ustawiać zbieznosc? I czy wymiana jest kłopotliwa?
Oraz czy 400 zł za te wszystkie rzeczy Lemfordera z wysyłka to dużo?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Myślę że 400zł to standardowa cena za wszystko... Ani za duża ani za mała...
Na 99% będziesz musiał robić zbieżność. W krakowie przód 80zł tył 40zł tak sobie liczą...
sabbath
Bywalec forum
Posty: 269
Rejestracja: 25 maja 10, 15:21
BMW: E46 330 CI
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Ostrowiec Świętokrzyski

#5

Post autor: sabbath »

Wszystko juz wymienione i na miejscu. Teraz auto jedzie jak po sznurku. Duuuża poprawa. Dzięki Marc za wszelkie info.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

Spoko, ważne że auto zrobione na TIP TOP... 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”