Jakie cewki zapłonowe wybrać? N42B20

pitek666
Posty: 3
Rejestracja: 1 mar 23, 17:29
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Brzeg

#1

Post autor: pitek666 »

Hej, silnik N42B20 R4
Jakie cewki zapłonowe? Zastanawiam się między Beru ZSE143 a NGK U5055, ale biorę pod uwagę też boscha.
Na czym wasze silniki najlepiej chodziły?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Delphi lub bosch.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#3

Post autor: PiotrWłocławek »

A czy na pewno potrzeba jest wymiana cewek? Coś się dzieje z silnikiem? Diagnostyka była fachowa czy tylko sczytanie błedów i wyskoczył wypadający zapłon?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Jak to pewien fachowiec od bmw na youtubie mówi lepiej założyć nowe, te co są w aucie (2013 rok samochodu) są już stare 8) a ja w swoim e46 (1999) i e32 (1993) mam fabryczne :sorry:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#5

Post autor: Broder »

maniek21112 pisze: 17 mar 23, 18:29 Jak to pewien fachowiec od bmw na youtubie mówi lepiej założyć nowe, te co są w aucie (2013 rok samochodu) są już stare 8) a ja w swoim e46 (1999) i e32 (1993) mam fabryczne :sorry:
ale zadne z twoich bmw nie ma silnika z serii N :D
Niestety ale cewki w N'kach padaja jak muchy.
Jesli sa juz slabe zaczyna a sie przebicia lub calkiem przestaja dzialac. Nawet ETK zaleca wymiane wszystkich.
Z reguly po wymianie jednej za chwile pada nastepna najslabsza w kolejnosci.
My kladziemy Bosche.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Chodzi o bezobjawową wymianę. Czyli jak mam n54, który "mrowi" na wolnych obrotach przez wtryskiwacze to mam zmienić mu cewki, ponieważ są z 2009 roku i mogą za niedługo paść?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#7

Post autor: Broder »

maniek21112 pisze: 18 mar 23, 7:14 Chodzi o bezobjawową wymianę. Czyli jak mam n54, który "mrowi" na wolnych obrotach przez wtryskiwacze to mam zmienić mu cewki, ponieważ są z 2009 roku i mogą za niedługo paść?
No jesli, jak sam napisales, mrowi przez wtryskiwacze to nie wymieniam cewek. Jesli rozrzad halasuje, to nie sprawdzam cisnienia w oponach itp. :wink:
Ja pamietam sytuacje kiedy przjechala do nas e90 po swapie gdzies z poznania, cewka miala wypalona dziure w fajce, miala przebicie.
Wymienilismy sztuke, pojechal (na szczescie jakis czas klient przebywal we wrocku). Przyjechal ponownie z tym samym problemem na innej cewce - wymiana i znow odjechal. Kolejnego dnia powtorka - poszly do wymiany juz wszystkie pozostale cewki i problemu nie powrocil.

Sa tez inne przypadki, ale serio jak zawsze nie chce mi sie opisywac bo za duzo szczegolow i pisania :D
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Tam gość przyjechał na serwis olejowy i dostał świece i cewki na wszelki wypadek, ponieważ były stare. Kolejny przykład n62, wypada zapłon, wymiana wszystkich świec i cewek bez diagnozy czy chociaż jedna jest niesprawa. Auto wraca oczywiście, ponieważ problem będzie w wałku mimośrodowym, ale klient powinien być zadowolony, ponieważ ma ładne, nowe cewki. Jaka jest gwarancja, że nie padną szybciej niż poprzednie? Żadna :good:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”