Jakie auto do 14 tysięcy ?
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
Oddaj jej swoje e46 i kup a4 1.8t
Co do 1.8t to rozrzad tani i prosty, wada to trzeba chociaz odchylic caly front do wymiany.
Napinacz lancucha ori bardzo drogi bo 2300 z cewka. Na to sa dwie opcje, chinczyk albo ori bez cewki i wylaczenie tego w sofcie.
W razie kupna automata przekladka na manuala prosta i w miare tania.
Najwieksza zaleta to spory potencjał na modyfikacje, duzo części.
Co do gazu to sie nie wypowiem bo nie mam
Edit: jeszcze jedna istotna sprawa jest w 1.8t - czyszczenie smoka pompy olejowej
Co do 1.8t to rozrzad tani i prosty, wada to trzeba chociaz odchylic caly front do wymiany.
Napinacz lancucha ori bardzo drogi bo 2300 z cewka. Na to sa dwie opcje, chinczyk albo ori bez cewki i wylaczenie tego w sofcie.
W razie kupna automata przekladka na manuala prosta i w miare tania.
Najwieksza zaleta to spory potencjał na modyfikacje, duzo części.
Co do gazu to sie nie wypowiem bo nie mam
Edit: jeszcze jedna istotna sprawa jest w 1.8t - czyszczenie smoka pompy olejowej
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Ale z tego co kojarzę Palec zakopał topór wojenny z n42 ostatnio zrobiła się moda na 1.8t vw, szczególnie w wydaniu audi s3.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Też bym nie pogardził takim b6 1.8t a jeszcze jakby w quattro był, to już w ogóle
Ma ktoś wiedzę jak się sprawdzają te 2,5 tdi w b6 ? Poprawili je czy dalej to padliny ?
Ma ktoś wiedzę jak się sprawdzają te 2,5 tdi w b6 ? Poprawili je czy dalej to padliny ?
Mój --- > lexus is 220d
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Poprawili, ale to dalej są padliny, miałem styczność z c5 2.5tdi 180km, to pompa dwa razy, wytarte wałki..a skończyło się wymianą silnika i też był dramat.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Zdecydowanie było właśnie 2.0tdi nie było w b6, dopiero w b7 i tam też było 2.5tdi 163km, to chyba najlepsza (bo najnowsza) wersja tego nieszczęsnego silnika.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 886
- Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
- BMW: E46 3xxi
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: LBL
1.8t to idiotoodporny silnik, podatny na modyfikacje i w miarę tani w serwisowaniu - tak jak przedmówcy wspomnieli tani rozrząd, układ zapłonowy potrafi przysporzyć sporo niepotrzebnych nerwów.. często padają cewki (po 10 latach w sumie nic dziwnego), była nawet jakaś wadliwa partia i aso zapraszało na bezpłatną wymianę, jak ktoś założy tanie świece to też niekoniecznie chcą współpracować..
na podstawie własnych doświadczeń, to proponuję:
- skontrolować turbosprężarkę (w moim przy przebiegu 290k się wysypała, siedziało ori)
- wymienić rozrząd, skontrolowac łańcuch rozrządu (1.8t ma łańcuch i pasek).. pasek to pasek, wymieniać się powinno od razu po zakupie.. a trwałość łańcucha - nie wiem, auto sprzedane z przebiegiem 310k i łańcuch nawet nie dawał znać o swoim istnieniu.
- zdjąć misę olejową, wyczyścić pompę i smok
- sprzęgło, dwumas (u mnie padło przy 230k, na szczęście popadło na poprzedniego wlaściciela i zrobił)
Generalnie oprócz wymiany rozrządu, regeneracji turbo i wymiany cewek to przez 60kkm nic więcej nie było robione
Gaz znosi dobrze, po zrobieniu 20kk na benzynie zdecydowaliśmy się na montaż lpg na którym przelatało bezawaryjnie 40kkm.. żadnych spadków mocy, gaz wystrojony idealnie i tak się złożyło, że przed i po montażu byłem autem na hamowni - wyniki identyko, to już nie te czasy gdzie były spadki mocy po przełączeniu pb/lpg
Co do chipa, to u mnie było 163 > 210 na seryjnym turbo, po wrzuceniu wtrysków od saaba i downpipe zamiast kata. intercooler dołożony drugi po przeciwnej stronie.. po wymianie turbo na hybrydę i korekcie wyszło bezpiecznie 230 kunia i tak już jeździło do samego końca.
Quattro bajka, warto poszukać bo w parze z quattro (przynajmniej w b7mkach, ale w b6 raczej też) szła skrzynia 6 biegowa.
Dwa dni temu miałem na podwórku b6 (wbrew pozorom, te same wnętrze co b7 ale materiały, plastiki ciut inaczej wykończone - w b6 ciut gorsze, bardziej podatne na ścieranie).. no i stety, albo niestety - komfort większy niż w e46, popieram wuodka.
na podstawie własnych doświadczeń, to proponuję:
- skontrolować turbosprężarkę (w moim przy przebiegu 290k się wysypała, siedziało ori)
- wymienić rozrząd, skontrolowac łańcuch rozrządu (1.8t ma łańcuch i pasek).. pasek to pasek, wymieniać się powinno od razu po zakupie.. a trwałość łańcucha - nie wiem, auto sprzedane z przebiegiem 310k i łańcuch nawet nie dawał znać o swoim istnieniu.
- zdjąć misę olejową, wyczyścić pompę i smok
- sprzęgło, dwumas (u mnie padło przy 230k, na szczęście popadło na poprzedniego wlaściciela i zrobił)
Generalnie oprócz wymiany rozrządu, regeneracji turbo i wymiany cewek to przez 60kkm nic więcej nie było robione
Gaz znosi dobrze, po zrobieniu 20kk na benzynie zdecydowaliśmy się na montaż lpg na którym przelatało bezawaryjnie 40kkm.. żadnych spadków mocy, gaz wystrojony idealnie i tak się złożyło, że przed i po montażu byłem autem na hamowni - wyniki identyko, to już nie te czasy gdzie były spadki mocy po przełączeniu pb/lpg
Co do chipa, to u mnie było 163 > 210 na seryjnym turbo, po wrzuceniu wtrysków od saaba i downpipe zamiast kata. intercooler dołożony drugi po przeciwnej stronie.. po wymianie turbo na hybrydę i korekcie wyszło bezpiecznie 230 kunia i tak już jeździło do samego końca.
Quattro bajka, warto poszukać bo w parze z quattro (przynajmniej w b7mkach, ale w b6 raczej też) szła skrzynia 6 biegowa.
Dwa dni temu miałem na podwórku b6 (wbrew pozorom, te same wnętrze co b7 ale materiały, plastiki ciut inaczej wykończone - w b6 ciut gorsze, bardziej podatne na ścieranie).. no i stety, albo niestety - komfort większy niż w e46, popieram wuodka.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Przesiadłeś się na o połowę słabsze 318i? wrażenia pewnie nie zapomniane główni zainteresowani chyba już na majówkę pojechali nowym nabytkiem a tu kolejne propozycje pojawiają się
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Szukam taniej - TANIEJ opcji do jazdy bo lexa po eurotripie będę sprzedawał, myślę nad takim b6 ale nie chcę wydać więcej jak 10 tys. Najchętniej śmierdziel i chyba 1.9 . Tylko czy w takim przedziale coś się trafi Cen rynkowych nie znam. Jakieś renówki , peżoty odpadają
Mój --- > lexus is 220d
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
Przepraszam widzac b6 pierwsze skojarzenie to krol polskich drug - passat.
Jakbym mial szukac dla siebie kolejnego gruza to byłoby to na 99% 1.8t. Jeszcze lepiej z padnietym motorem
Najwazniejsze to zeby byl na sterowniku me7.5 hahaha
Jakbym mial szukac dla siebie kolejnego gruza to byłoby to na 99% 1.8t. Jeszcze lepiej z padnietym motorem
Najwazniejsze to zeby byl na sterowniku me7.5 hahaha
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 12 Odpowiedzi
- 2620 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 4 Odpowiedzi
- 3916 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 2 Odpowiedzi
- 1297 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Fino6
-
- 12 Odpowiedzi
- 4107 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 1 Odpowiedzi
- 777 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 21 Odpowiedzi
- 19534 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jjusti18
-
- 2 Odpowiedzi
- 1655 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: siwy_29
-
- 4 Odpowiedzi
- 2329 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: yampik
-
- 26 Odpowiedzi
- 9271 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 17 Odpowiedzi
- 10211 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112