Jaki zbiornik wyrównawczy i korek

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
HoQ
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 9 kwie 18, 16:50
BMW: 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#11

Post autor: HoQ »

W 330 jak ją kupiłem był zbiornik Febi, wyglądał na dosyć świeży. Cieknął na dolnym wężu i na korku spustowym, mimo wymiany samego węża i oringu (może nawet kilku oringów, nie pamiętam) i korka - wciąż cieknął. Nowy OEM zbiornik z czujnikiem i korkami załatwiły sprawę.

W 323 poprzedni właściciel założył pół roku temu Behra po tym jak poprzedni pęknął. Od tego czasu kontrolka poziomu płynu świrowała, mimo podmiany czujnika na nowy OEM i odpowietrzania auta.

Dałem nowy OEM zbiornik + korek + czujnik i odpowietrzenie. Po temacie.

Wierzę że oba te problemy dało się zdiagnozować jakoś bardziej dociekliwie, podobierać czujniki / zbiorniki / origni / korki / przewody / bozia wie co jeszcze i prawdopodobnie coś by w końcu działało jak trzeba, bo to przecież dobre firmy zamienników są a nie jakieś chiny, ale w obu przypadkach stwierdziłem, że to znowu nie takie koszty, a OEM to OEM.
DwaLitryPL

#12

Post autor: DwaLitryPL »

ja mam behra pisze na nim made in china.Przyszedł razem z czujnikiem w komplecie takim szarym i na tym czujniku podczas jazdy jak ostro się dało gazu tak powyżej 3tys rpm wyskakiwała kontrolka niski stan płynu.Zamontowałem czujnik z oe zbiorniczka bmw i po problemie :wink:

* tutaj mój poprzedni temat

https://e46forum.pl/uklad-chlodzenia-m47n-dziwne-zachowanie-plywaka-cd2-27812
Awatar użytkownika
kab
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 9 mar 18, 14:03
BMW: BMW e46 Coupe 330Ci M54
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JX25268

#13

Post autor: kab »

Korek mam stary oryginał,czujnik nowy oryginał, zbioniczek behr z nowymi vitonowymi o-ringami, stan plynu idealny lecz podczas agresywnej jazdy zapala mi sie kontrolka od płynu chlodniczego to rozumiem ze winowajca bedzie zbiorniczek?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#14

Post autor: maniek21112 »

Prawdopodobnie tak, już w wielu przypadkach trzeba uważać z częściami firmy behr. Febi zbiornik to można montować to opla, tam działa i polecam, do bmw :no:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
DwaLitryPL

#15

Post autor: DwaLitryPL »

trzeba było spróbować jeszcze do zbiorniczka behr dać czujnik oe bmw używka np od zbiorniczka spryskiwaczy :)

Ja tak jak wspomniałem miałem.Nowy behr zbiorniczek (made in china) + korek oe bmw i podczas ostrej jazdy wyskakiwała kontrolka niski stan płynu.
Bo razem ze zbiorniczkiem behr był czujnik taki szary zmieniłem go na mój stary oryginał bmw i po kłopocie
Awatar użytkownika
kab
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 9 mar 18, 14:03
BMW: BMW e46 Coupe 330Ci M54
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JX25268

#16

Post autor: kab »

No ja mam czujnik oryginał nowy I tak czasami kontrolka się pojawia jak odlacze wtyczkę to normalnie kontrolka się zapala więc czujnik jest ok. Zbiorniczek tez mam behr nowy chiński
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#17

Post autor: scghost »

w badziewnych zbiornikach ten plywak potrafi sie niestety zacinac i stad kontrolka
no i inny powod to zapowietrzony uklad 8)
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
DwaLitryPL

#18

Post autor: DwaLitryPL »

scghost pisze: 16 lut 21, 15:37 w badziewnych zbiornikach ten plywak potrafi sie niestety zacinac i stad kontrolka
no i inny powod to zapowietrzony uklad 8)
kolego a Ty nie montowałeś czasami behra do swojego e46? i działa Ci dobrze?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#19

Post autor: scghost »

montowalem, byla naklejka hella/behr
musze w nim oringi w koncu zmienic bo tam jakas kropelka co jakis czas ucieka
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#20

Post autor: PiotrWłocławek »

U mnie zbiorniczek swag pękł po 3 latach, 45tys km przebiegu. Termostat 95 stopni. Od początku były problemy z brakiem przepływu a wolnych obrotach. Odpowietrzalem układ kilkanaście razy. Teraz założylem zbiorniczek nrf bo tylko taki mieli w sklepie obok febi i jakiegoś abakusa. Bardzo polecam nrf zbiorniczek. Pasuje elegancko, odpowietrzenie łatwiejsze. Przelew jest non stop z czym był problem na wolnych obrotach w swag.
Pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”