Jaki zbiornik wyrównawczy i korek

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Bakus24
Posty: 5
Rejestracja: 14 lut 21, 12:37
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Sieradz

#1

Post autor: Bakus24 »

Witam.
Posiadam bmw e46 lift 2003r N42 1.8b 115km
Wczoraj podczas 5minutowego latania po śniegu pękł mi zbiorniczek wyrównawczy. Szukam właśnie zamienników i wyczytałem że najlepiej firmy mayle lub behr.
Pierwsze pytanie to który lepiej wybrać?
Drugie to czy nie będzie problemu że spasowaniem korka bo w przypadku behr pisze ze średnica wynosi 66mm a mayle 56mm i czy w ogole ma to znaczenie?


Podaje linki do znalezionych zbiorniczkow i korków:
Behr
https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwi5i5mcp-nuAhUP1rIKHeSqCRAYABAHGgJscg&ae=2&ohost=www.google.com&cid=CAESQOD25seM2hr0QNi92MUWfClr4K3MrgQqE2ihmeesVickAAFU2k1MceaFO_wUk6ZUcRRixav1QB0bvcRAtfXyNwI&sig=AOD64_1tTb3VP_cS8Acog3Swcv_RkHaIIw&ctype=70&q=&ved=2ahUKEwiEkY2cp-nuAhV4CRAIHSyYB8sQwg96BAgDEBk&adurl=
https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwjly73Fp-nuAhUP0rIKHQBHB9wYABAHGgJscg&ae=2&ohost=www.google.com&cid=CAESQOD279zZqb2WpoG4d9qZ4BAZKaR3V1cBwpNGlG3h-sDYxHbqbvVQYI1_xfkX_uIzX1YMicQdCVz2TN71dMeIPoQ&sig=AOD64_0mjbGfMwxu3KLWmySMOvp0qGbLuA&ctype=70&q=&ved=2ahUKEwj677LFp-nuAhXx-SoKHWBkDtwQwg96BAgMEBc&adurl=
Mayle
https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiLz9PZp-nuAhXE2bIKHRe_DGgYABAHGgJscg&ae=2&ohost=www.google.com&cid=CAESQOD2ZO5eJ74lr7KkVqv3KG5RJ4FO-Hyg6jtkN_UmdmqcMDRYK5M0JWTiHRhL3FttH77Zrd_bFLAy99JrA7B_ybw&sig=AOD64_0OpRGp10vn6pXzT3e3CNQx_q-6HQ&ctype=70&q=&ved=2ahUKEwjps8XZp-nuAhWrxIsKHdl1DUEQwg96BAgCEBI&adurl=
https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwizyOTnp-nuAhWZqbIKHY_HAIEYABAGGgJscg&ae=2&ohost=www.google.com&cid=CAESQOD2ATe_nG4g2b_IRE-tYMvI-Rnk4jb5x8FXYlAPdUvA0yQibVqgJ1I6Zj-LmTPwvLaLNMd1ioO3fr0QtqvO0AU&sig=AOD64_2zemu-MwjTyt9nTTR5deF62ASf-w&ctype=70&q=&ved=2ahUKEwja2Nfnp-nuAhVJBxAIHezFCl4Qwg96BAgMEBY&dct=1&adurl=
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

korek hella/behr, zbiorniczek w sumie mozesz taki sam, najlepiej odrazu wymienic w nim oringi od dolu na vitonowe i bedzie git
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Bakus24
Posty: 5
Rejestracja: 14 lut 21, 12:37
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Sieradz

#3

Post autor: Bakus24 »

Znasz może dokładne wymiary tych oringów?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

22 x 3,5 i 38 x 4.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
keys97
Bywalec forum
Posty: 50
Rejestracja: 2 lut 20, 16:09
BMW: 320i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#5

Post autor: keys97 »

Jeżeli chodzi o zbiorniczek to najlepiej kupić oryginalny. Ja niestety kupiłem Febi i po wejściu na wysokie obroty zawsze wyskakuje kontrolka płynu chłodniczego. Podmieniłem czujnik, ale pomogła dopiero wymiana właśnie na oem
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#6

Post autor: PiotrWłocławek »

keys97 pisze: 14 lut 21, 18:36 Jeżeli chodzi o zbiorniczek to najlepiej kupić oryginalny. Ja niestety kupiłem Febi i po wejściu na wysokie obroty zawsze wyskakuje kontrolka płynu chłodniczego. Podmieniłem czujnik, ale pomogła dopiero wymiana właśnie na oem
Potwierdzam. Korek też kup ori. 80zl chyba. Ja kupiłem 2 korki i było źle aż w końcu ori działa elegancko.

pozdrawiam
DwaLitryPL

#7

Post autor: DwaLitryPL »

zbiorniczek behr lub oem jak behr to wymiana oringów na dole na vitonowe dwa tam są bo te fabryczne behr przepuszczają.Korek behr/hella jak wspomniano lub oe bmw.Oem bmw taki sam jak behr hella tylko usunięte napisy pod spodem z tego co widziałem.
A czujnik w zbiorniczku behr hella najlepiej zastąpić swoim oe bmw i jest ok wtedy
Bakus24
Posty: 5
Rejestracja: 14 lut 21, 12:37
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Sieradz

#8

Post autor: Bakus24 »

Jeszcze mam jedną zagwozdkę, ten zbiornik peknął mi już drugi raz około miesiąca temu lecz postanowiłem przetestować i go pospawac. Pierwsze pękniecie było na samym środku w pionie. To wczorajsze pękniecie było w innym miejscu bo na kancie. Czyli to nie wina tego że spawany. I zastanawiam się czy to wina korka czy czegoś innego
HoQ
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 9 kwie 18, 16:50
BMW: 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#9

Post autor: HoQ »

Z własnych doświadczeń z 330 i z 323 polecam OEM zbiornik + OEM korek jak chcesz mieć święty spokój.

Nie mówię że Behr/Hella nie działają, u mnie w obu autach były cuda wianki dopóki nie wylądował OEM.
DwaLitryPL

#10

Post autor: DwaLitryPL »

HoQ pisze: 15 lut 21, 8:26 Z własnych doświadczeń z 330 i z 323 polecam OEM zbiornik + OEM korek jak chcesz mieć święty spokój.

Nie mówię że Behr/Hella nie działają, u mnie w obu autach były cuda wianki dopóki nie wylądował OEM.

jaki miałeś poprzednio zbiorniczek płynu i co na nim się działo?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”