jaki olej do N42B20A
-
- Weteran
- Posty: 662
- Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Wcześniej był jakiś 0W40 zalewany w Szwajcarskim ASO ale jakiej marki nie wiem. Generalnie polecam olej Millersa to naprawde bardzo wysoka jakość a koszt 5L oleju LL to 160zł za tańszą wersję Trident i ~200zł za "premium".
Jak już jest temat o oleju do N42 i ktoś wspomniał o zespołach regulacyjnych wałków rozrządu to może temat się rozwinie ? Ciekawa sprawa z tym bo nowe zespoły regulacyjne sa drogie jak napisał kolega wyżej ~900zł w ASO (x2 na dwa wałki). Muszę się wsłuchać dokładnie czy przypadkiem nie słychać ich. W jaki sposób można poznać, że już je słychać i czy one po prostu w tym motorze się z czasem po przebiegu jakimś tam zużywają ? Bo ja myślę, że ogromny wpływ na nie ma stosowanie właśnie odpowiedniego oleju wysokiej jakości a jak wiadomo niektórzy magicy-mechanicy czy nawet nieświadomi użytkownicy lubia wlewać półsyntetyk po jakimś tam większym przebiegu co skutecznie przyspiesza śmierć niektórych elementów w N42.
Jak już jest temat o oleju do N42 i ktoś wspomniał o zespołach regulacyjnych wałków rozrządu to może temat się rozwinie ? Ciekawa sprawa z tym bo nowe zespoły regulacyjne sa drogie jak napisał kolega wyżej ~900zł w ASO (x2 na dwa wałki). Muszę się wsłuchać dokładnie czy przypadkiem nie słychać ich. W jaki sposób można poznać, że już je słychać i czy one po prostu w tym motorze się z czasem po przebiegu jakimś tam zużywają ? Bo ja myślę, że ogromny wpływ na nie ma stosowanie właśnie odpowiedniego oleju wysokiej jakości a jak wiadomo niektórzy magicy-mechanicy czy nawet nieświadomi użytkownicy lubia wlewać półsyntetyk po jakimś tam większym przebiegu co skutecznie przyspiesza śmierć niektórych elementów w N42.
-
- Bywalec forum
- Posty: 392
- Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
- BMW: e46 318i 143KM
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: mielec
koledzy do tego silnika lejcie minimum CASTROLA EDGE 5w30 lub inne dobre typu MOTUL , LIQUI MOLY
zalecana jest wymiana oleju co 20000km a nie jak pokazuje komputer 25000km
ten silnik jest bardzo wrazliwy na jakość oleju a tymbadziej na jego długość eksploatacji dlatego zaleca sie częstsze wymiany a napewno za to silnik bedzie pracował bez żadnych usterek
a i jeszcze jedno nie wolno auta nigdy zostawiać pod górke albo z górki ( powinien stać w poziomie) gdyż podczas rozruchu moze przeskoczyc rozrząd z powodu niedostatniego smarowania olejem zespołów rozrzadu
sprawdziłem to raz i podczas rozruchu rzeczywiście zaklekotały mi zespoły regulacyjne ( auto pozostawiłem delikatnie pod górke ) gdy auto stalo z pozimie nigdy czegos takiego nie uslyszałem
zespoły regulacyjne kosztuja aktualnie 1020zł szt a sa dwa
zalecana jest wymiana oleju co 20000km a nie jak pokazuje komputer 25000km
ten silnik jest bardzo wrazliwy na jakość oleju a tymbadziej na jego długość eksploatacji dlatego zaleca sie częstsze wymiany a napewno za to silnik bedzie pracował bez żadnych usterek
a i jeszcze jedno nie wolno auta nigdy zostawiać pod górke albo z górki ( powinien stać w poziomie) gdyż podczas rozruchu moze przeskoczyc rozrząd z powodu niedostatniego smarowania olejem zespołów rozrzadu
sprawdziłem to raz i podczas rozruchu rzeczywiście zaklekotały mi zespoły regulacyjne ( auto pozostawiłem delikatnie pod górke ) gdy auto stalo z pozimie nigdy czegos takiego nie uslyszałem
zespoły regulacyjne kosztuja aktualnie 1020zł szt a sa dwa
-
- Bywalec forum
- Posty: 392
- Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
- BMW: e46 318i 143KM
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: mielec
kolega pierdoly pisze
to ciekawe jakbys wymienił olej gdyby olej nie spływal do miski olejowej?
to ciekawe jakbys wymienił olej gdyby olej nie spływal do miski olejowej?
-
- Bywalec forum
- Posty: 392
- Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
- BMW: e46 318i 143KM
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: mielec
olej pozostaje tylko w pompie i przewodach doprowadzajaćych do wałków rozrządu a reszt spływa do miski olejowej
-
- Bywalec forum
- Posty: 114
- Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
- BMW: 318i N42B20 Touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
danielo6666 pisze:kolega pierdoly pisze
to ciekawe jakbys wymienił olej gdyby olej nie spływal do miski olejowej?
A czy ja napisałem że jest inaczej?danielo6666 pisze:olej pozostaje tylko w pompie i przewodach doprowadzajaćych do wałków rozrządu a reszt spływa do miski olejowej
Pierdoły to piszesz Ty kolego narzekając w każdym temacie na swoje auto.
Wysłane z mojego HTC One V za pomocą Tapatalk 2
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:31
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Rzeszów
mam takie pytanie odnośnie terminów wymiany oleju bo są duże rozbieżności :
w książce: "Instrukcja Obsługi samochodu"
"osoby jeżdzące mało znacznie poniżej 10000 km rocznie powinny jednak zlecić wymianę oleju silnikowego co najmniej raz na dwa lata"
w książce: "BMW serii3 sam naprawiam"
"ten kto nie chce postępować według wskaźnika terminów przeglądów, powinien wykonywać przegląd co 15000 km lub co najmniej raz w roku"
chodzi mi o to jak to jest robione w serwisach BMW - oni muszą wykonywać zalecenia producenta co do okresów wiec jeśli ktoś pracuje bądź korzysta z firmowych serwisów to niech przedstawi jak to tam wygląda.
w książce: "Instrukcja Obsługi samochodu"
"osoby jeżdzące mało znacznie poniżej 10000 km rocznie powinny jednak zlecić wymianę oleju silnikowego co najmniej raz na dwa lata"
w książce: "BMW serii3 sam naprawiam"
"ten kto nie chce postępować według wskaźnika terminów przeglądów, powinien wykonywać przegląd co 15000 km lub co najmniej raz w roku"
chodzi mi o to jak to jest robione w serwisach BMW - oni muszą wykonywać zalecenia producenta co do okresów wiec jeśli ktoś pracuje bądź korzysta z firmowych serwisów to niech przedstawi jak to tam wygląda.
-
- Weteran
- Posty: 662
- Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
BMW jak wiemy od kiedy tylko pojawiły się oleje "Long life" podaje termin co 24mies lub 22-25tyskm - ja bym sie do tego nie stosował moim zdaniem to trochę głupie i wpływa źle na niektóre silniki po kilku latach! (ot np. w przypadku M5 E39 też tak podawali a to jakaś porażka)
Przeglądająć książki serwisowe BMW czy to kupionych w Polsce czy za zachodnią granicą wyraźnie widać, ze ASO trzyma się tego co pokazuje komputer pokładowy i wymienia olej co ~20-25ys - przy założeniu, ze sam użytkownik nie robi tego na własną rękę częściej ale większość 'zwyklych' kowalskich kupuje nowe auto i robi to co zaleca producent.
Pomimo, ze podobno oleje Long-Life na to pozwalaja to mimo wszystko nikt poważny - w sensie pasjonat motoryzacji, sympatyk jakiejkolwiek marki, człowiek mający pojęcie - nie będzie wymieniał oleju co 2 lata lub ~25kkm nawet takiego long-life.
Oleje long-life oprócz tego, ze spełniają bardzo wyśrubowane normy dla nowoczesnych silników diesla z dpf, turbodoładowanych i wreszcie tych ze zmiennymi fazami rozrządu lub tym wszystkim na raz nie powstały tylko po to żeby robić 'dobrze' silnikom - wiec trzeba patrzeć na te aprobaty producentów czasem z przymknięciem oka - ale też po to, zeby było bardziej 'eko' w szerokim znaczeniu tego słowa. Napewno mają właściwości i mase dodatków, które umożliwiają dłuższą jazdę na tym oleju ale są też wyjątki zależnie od silników. Są silniki BMW takie jak np. M54B30 gdzie prawdopodobnie przez takie zmiany po kilkuset tysiacach km te motory piją więcej oleju niż powinny - nie wnikajmy w szcególy dlaczego bo też nie jestem specjalistą i tylko o tym czytałem. Drugi przypadek silników BMW to tytułowy motor tego tematu N42 ale w jego wypadku chodzi raczej o szybsze zużywanie się niekórych elementów w głowicy.
Te oleje są dobre i koniecznie trzeba je stosować w dieslach z dpf (mid saps) ale należy zmieniać je raczej normalnie co 10-15tys/rok ale jak ktoś dużo jeździ autostradami i rocznie ma spore przebiegu to zmiana co 17-20tys nie zaszkdozi lecz trzeba pamietać by nie przeciągać tego i robić co roku.
Przeglądająć książki serwisowe BMW czy to kupionych w Polsce czy za zachodnią granicą wyraźnie widać, ze ASO trzyma się tego co pokazuje komputer pokładowy i wymienia olej co ~20-25ys - przy założeniu, ze sam użytkownik nie robi tego na własną rękę częściej ale większość 'zwyklych' kowalskich kupuje nowe auto i robi to co zaleca producent.
Pomimo, ze podobno oleje Long-Life na to pozwalaja to mimo wszystko nikt poważny - w sensie pasjonat motoryzacji, sympatyk jakiejkolwiek marki, człowiek mający pojęcie - nie będzie wymieniał oleju co 2 lata lub ~25kkm nawet takiego long-life.
Oleje long-life oprócz tego, ze spełniają bardzo wyśrubowane normy dla nowoczesnych silników diesla z dpf, turbodoładowanych i wreszcie tych ze zmiennymi fazami rozrządu lub tym wszystkim na raz nie powstały tylko po to żeby robić 'dobrze' silnikom - wiec trzeba patrzeć na te aprobaty producentów czasem z przymknięciem oka - ale też po to, zeby było bardziej 'eko' w szerokim znaczeniu tego słowa. Napewno mają właściwości i mase dodatków, które umożliwiają dłuższą jazdę na tym oleju ale są też wyjątki zależnie od silników. Są silniki BMW takie jak np. M54B30 gdzie prawdopodobnie przez takie zmiany po kilkuset tysiacach km te motory piją więcej oleju niż powinny - nie wnikajmy w szcególy dlaczego bo też nie jestem specjalistą i tylko o tym czytałem. Drugi przypadek silników BMW to tytułowy motor tego tematu N42 ale w jego wypadku chodzi raczej o szybsze zużywanie się niekórych elementów w głowicy.
Te oleje są dobre i koniecznie trzeba je stosować w dieslach z dpf (mid saps) ale należy zmieniać je raczej normalnie co 10-15tys/rok ale jak ktoś dużo jeździ autostradami i rocznie ma spore przebiegu to zmiana co 17-20tys nie zaszkdozi lecz trzeba pamietać by nie przeciągać tego i robić co roku.
Ja leje originaly BMW olej (mam dobra cene) Co 15 tys.Kolega wyzej pisze jakies glupoty ze swoich obserwacji z servisow 20-25tys wymiana oleju w ASO a jak widomo Bordcomputer ustala wymiane w/g stylu i czasu jazdy a wiec napewno nie co 20 tys a w rzeczywistosci moze byc i10 Kola przy malych odcinkach.Jezeli Sam nie zadbasz o auto to napewno nie zadba o to ASO i nie bede ci tez ASO polecal.mam prawo cos na Ten temat powiedziec bo znam b.dobrze realia servisowe ASO od ponad 20 lat
-
- Weteran
- Posty: 662
- Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
To nie są głupoty tylko realia serwisowania auta w ASO i zdawania sie tylko na wymiane oleju u nich. Każde auto z książką serwisową BMW, które widziałem ma wbitki z ASO z wymianą oleju co 20tys km a czasem i jeszcze wiecej bo zazwyczaj tak pokazuje komputer i tyle.Kolega wyzej pisze jakies glupoty ze swoich obserwacji z servisow 20-25tys wymiana oleju w ASO a jak widomo Bordcomputer ustala wymiane w/g stylu i czasu jazdy a wiec napewno nie co 20 tys a w rzeczywistosci moze byc i10
Tak to prawda, ze komputer sam ustala i przyspiesza wymiane zależnie od stylu jazdy i odcinków. Jeździłem 320d na krótkich odcinkach i po roku takiej jazdy oraz 12tys km przejechanych nadal pokazywalo do zmiany ponad 10tys więc...
Temat moim zdaniem się wyczerpał. Olej zmienia się raz na rok lub co 15tys i zalecenia wymiany Long-life moim zdaniem są bez sensu ale kazdy ma swoje auto i niech robi jak uważa.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 22 Odpowiedzi
- 12318 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: koko2403
-
- 1 Odpowiedzi
- 2181 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 10279 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: darek2341
-
- 4 Odpowiedzi
- 7739 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuchar
-
- 16 Odpowiedzi
- 15010 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: przemek2209
-
- 4 Odpowiedzi
- 3197 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: PSZBMW
-
- 3 Odpowiedzi
- 1726 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kowal_e46
-
- 1 Odpowiedzi
- 1804 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 2 Odpowiedzi
- 3764 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS