Jaką glinkę wybrać?

Dla wszystkich tych, którzy używają kosmetyków i środków do auto detailingu, dbając o każdy szczegół wyglądu swoich E46
enri4
Bywalec forum
Posty: 112
Rejestracja: 30 sty 12, 16:31
BMW: E46 330CI cabrio
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: o/Wieluń

#21

Post autor: enri4 »

Tomeczek2512 pisze:
Vit0 pisze:Ziarenek piasku to przed glinkowaniem już w ogóle nie powinno być na aucie. Po to jest mycie pianą, potem właściwe, żeby się pozbyć tych rzeczy. Glinka ma zebrać to co się nie chciało odkleić inaczej. I jak masz odpowiedni kawałek glinki to jest w co zagniatać wszystkie syfy. Przy miękkiej glince szkody nie powinny powstać, najwyżej jakieś mikroryski.
Mi tu nie chodzi o to zagniatanie itp tylko o to, że glinka jaka by nie była zawsze zrobi chociaż jakieś właśnie mikroryski. Ten brud który sie nie chciał odkleić i co go zebraliśmy glinką też będzie rysował. I zanim zauważymy, że jest na glince albo zagnieciemy glinke to już zrobi jakieś mikroryski a jeśli z jakiegoś zakamarka wyleci nam ziarenko piasku to sie dopiero robi bagno :p - takie czepianie sie szczegółów z mojej strony ale dlatego nie glinkuje jeśli nie będe zaraz robił polerki :)
To wyobraź sobie jak ten cały syf, który powinien wcześniej zostać zebrany przez aktywną pianę, mycie wstępne, "odszczurzanie", kolejne mycie, glinkę, następne mycie itd pojawi się nagle na padzie podczas polerowania :shock: - jakie bagno dopiero zrobi.
Po to jest tych kilka procesów aby uniknąć takich sytuacji i wyeliminować brud, ziarenka piasku aby potem można było przejść do właściwej polerki, korekty. To takie małe OT na koniec :good: Nie to żebym się czepiał :beer:
INPA NCS-EXPERT DIS
USUWANIE ZGNIECEŃ BEZ LAKIEROWANIA - PDR
DETAILING=POLEROWANIE=KOREKTA LAKIERU
Obrazek
Aktualnie :
BMW E46 330i CABRIO
BMW E39 540i M-PAKIET INDIVIDUAL
BMW 740i INDIVIDUAL
Tomeczek2512
Bywalec forum
Posty: 301
Rejestracja: 27 paź 15, 22:34
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec
VIN: KV76649

#22

Post autor: Tomeczek2512 »

enri4 pisze:
Tomeczek2512 pisze:
Vit0 pisze:Ziarenek piasku to przed glinkowaniem już w ogóle nie powinno być na aucie. Po to jest mycie pianą, potem właściwe, żeby się pozbyć tych rzeczy. Glinka ma zebrać to co się nie chciało odkleić inaczej. I jak masz odpowiedni kawałek glinki to jest w co zagniatać wszystkie syfy. Przy miękkiej glince szkody nie powinny powstać, najwyżej jakieś mikroryski.
Mi tu nie chodzi o to zagniatanie itp tylko o to, że glinka jaka by nie była zawsze zrobi chociaż jakieś właśnie mikroryski. Ten brud który sie nie chciał odkleić i co go zebraliśmy glinką też będzie rysował. I zanim zauważymy, że jest na glince albo zagnieciemy glinke to już zrobi jakieś mikroryski a jeśli z jakiegoś zakamarka wyleci nam ziarenko piasku to sie dopiero robi bagno :p - takie czepianie sie szczegółów z mojej strony ale dlatego nie glinkuje jeśli nie będe zaraz robił polerki :)
To wyobraź sobie jak ten cały syf, który powinien wcześniej zostać zebrany przez aktywną pianę, mycie wstępne, "odszczurzanie", kolejne mycie, glinkę, następne mycie itd pojawi się nagle na padzie podczas polerowania :shock: - jakie bagno dopiero zrobi.
Po to jest tych kilka procesów aby uniknąć takich sytuacji i wyeliminować brud, ziarenka piasku aby potem można było przejść do właściwej polerki, korekty. To takie małe OT na koniec :good: Nie to żebym się czepiał :beer:
Dokładnie tak jak piszesz. Kilka etapów, żeby przygotować lakier pod polerke. Ale chyba nie wiesz skąd ta dyskusja sie wzieła. Napisałem, że glinkuje tylko jak robie polerke bo inaczej szkoda rysować lakier glinką a Vit0 napisał, że glinka soft i odpowiedni lubrykant nie będzie powodował rysek z czym sie nie zgodziłem (bo nie sposób kontrolować non stop czy glinka nie zebrała czegoś co może zarysować lakier i zawsze powstaną chociaż jakieś mikroryski) :) ale luźno. w niedługim czasie będe robił większe zakupy to sie do ciebie zgłosze Vit0 :)
Obrazek
DonElton
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 8 paź 13, 19:11
BMW: e46 323Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: WGM

#23

Post autor: DonElton »

Vit0 pisze: Dedykowany lubrykant robi to mimo wszystko "ciut" lepiej, a dwa po glinkowaniu z lubrykantem nie masz obowiązku mycia auta, co dla niektórych osób robi różnicę. Bo szampon jednak wypadałoby dokładnie spłukać.
Pomarańczowa to średnio twarda glinka, żółta jest miękka, i żółta wg. producenta pozwala pracować z samą wodą jako lubrykant, bez szamponu. Ja sprawdzałem to i moim zdaniem poślizg wtedy jest zdecydowanie za mały.
To czy spłucze auto jeszcze raz dodatkowo dla mnie nie robi różnicy, ale dla kogoś kto na tym zarabia czas z pewnością ma znaczenie. :good:

Widzisz, ja też probowałem jechać żółtą valetpro i takie same wnioski wyciągnąłem :beer:
Vit0
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 23 mar 11, 19:31
BMW: E46 328Ci M-Pakiet
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
Lokalizacja: Łódź

#24

Post autor: Vit0 »

[quote="Tomeczek2512"w niedługim czasie będe robił większe zakupy to sie do ciebie zgłosze Vit0 :)[/quote]
Zapraszam ;)
DonElton pisze: To czy spłucze auto jeszcze raz dodatkowo dla mnie nie robi różnicy, ale dla kogoś kto na tym zarabia czas z pewnością ma znaczenie. :good:

Widzisz, ja też probowałem jechać żółtą valetpro i takie same wnioski wyciągnąłem :beer:
Kwestia czasu to jedno, mnie tak jest po prostu wygodniej. Druga rzecz, że własnie żółta Valet Pro potrafiła mi się rozklejać, robić się zbyt plastyczna właśnie przez jeden z szamponów. Przy lubrykancie już tego nie miałem nigdy.

Zamiast zółtej VP lepiej wziąć moim zdaniem Bilt Hamber Soft :) A w tych samych pieniądzach co VP jest też żółta Dodo Juice Basics of Bling Clay.
E46 328Ci by Vit0 /// Kolektory wydechowe + katalizatory Schmiedmann'a // Dolot ITG // Kolektor ssący z M54B30 // BBS CX-R 19" // Wydech MGmotorsport // Gwint Lowtec 9.3

Obrazek
DonElton
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 8 paź 13, 19:11
BMW: e46 323Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: WGM

#25

Post autor: DonElton »

Generalnie wziąłem to co było aktualnie w shiningcar, i to co na forum KA polecają świeżym użytkownikom :good: Powoli buduję swój arsenał więc przyjdzie czas i na przebieranie w glinkach :good:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Auto detailing, pielęgnacja”