Jak wymienić odmę w E46 318i 43TU 118KM
-
- Bywalec forum
- Posty: 54
- Rejestracja: 16 sty 13, 20:13
- BMW: E46 316i 115KM silnik N46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Opoczno
Witam,
czy natknął się ktoś może na tutorial wymiany odpowietrznika skrzyni korbowej przy silniku 318i 118KM 1998r.? Niestety obszukałem dosyć dużo stron i nigdzie nie znalazłem "obrazkowego", czy dokładnego opisu. Jest to jakaś mała puszeczka w przypadku tego silnika, ale nie wiem gdzie się znajduje. Chodzi o to, że odkręcając korek od oleju na silniku podczas jego pracy, wywala mi przez niego olej - nie jakoś bardzo dużo, ale jednak. Po wyłączeniu silnika słychać też przez 1-2 sekudy takie zejście powietrza skądś. Myślę że to odma.
czy natknął się ktoś może na tutorial wymiany odpowietrznika skrzyni korbowej przy silniku 318i 118KM 1998r.? Niestety obszukałem dosyć dużo stron i nigdzie nie znalazłem "obrazkowego", czy dokładnego opisu. Jest to jakaś mała puszeczka w przypadku tego silnika, ale nie wiem gdzie się znajduje. Chodzi o to, że odkręcając korek od oleju na silniku podczas jego pracy, wywala mi przez niego olej - nie jakoś bardzo dużo, ale jednak. Po wyłączeniu silnika słychać też przez 1-2 sekudy takie zejście powietrza skądś. Myślę że to odma.
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
żeby się dostać do odmy to musisz wyjąc filtr kabinowy i cała jego osłonę. Ale to wyjąc to chwila roboty. Jak to wyjmiesz to już wszystko widać. Sam zawór odmy jest koło przepustnicy.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
filtr kabinowy jest pod podszybiem. Bardzo długi. Najczęstszym objawem uszkodzonej odmy to falujące obroty. Może na kompie też pokazać błąd disy.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Bywalec forum
- Posty: 54
- Rejestracja: 16 sty 13, 20:13
- BMW: E46 316i 115KM silnik N46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Opoczno
Obroty nie falują, ale gdzieś przeczytałem, że odkręcając korek od oleju podczas pracy silnika powinno zasysać delikatnie powietrze. A u mnie dmucha z silnika tym powietrzem i chlapie delikatnie olejem. Dodatkowo zauważyłem że wąż od chłodnicy mam dosyć twardy, ale to raczej nie ma związku z odmą - może to przyczyna tego że pompę wody mam do wymiany?
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Wydaje mi się że wszystko masz w normie...ramish pisze:Obroty nie falują, ale gdzieś przeczytałem, że odkręcając korek od oleju podczas pracy silnika powinno zasysać delikatnie powietrze. A u mnie dmucha z silnika tym powietrzem i chlapie delikatnie olejem. Dodatkowo zauważyłem że wąż od chłodnicy mam dosyć twardy, ale to raczej nie ma związku z odmą - może to przyczyna tego że pompę wody mam do wymiany?
Węże muszą być twardawe bo w układzie jest podciśnienie. Na takiej zasadzie działa układ chłodzenia w BMW.
-
- Bywalec forum
- Posty: 163
- Rejestracja: 14 paź 12, 23:04
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRK
cisnienieMARC pisze:Wydaje mi się że wszystko masz w normie...ramish pisze:Obroty nie falują, ale gdzieś przeczytałem, że odkręcając korek od oleju podczas pracy silnika powinno zasysać delikatnie powietrze. A u mnie dmucha z silnika tym powietrzem i chlapie delikatnie olejem. Dodatkowo zauważyłem że wąż od chłodnicy mam dosyć twardy, ale to raczej nie ma związku z odmą - może to przyczyna tego że pompę wody mam do wymiany?
Węże muszą być twardawe bo w układzie jest podciśnienie. Na takiej zasadzie działa układ chłodzenia w BMW.
odma (Zawór odpowietrzający skrzyni korbowej) nr części 11157501567.
możesz sprawdzić tez przewód który łączy dekiel silnika z tym zaworem.
sam zawór jeżeli ma pękniętą membranke powinien syczeć przez górny "dziubek".
ogólnie lewe powietrze powinno wywalić checka na zegarach i błąd 171.
-
- Bywalec forum
- Posty: 54
- Rejestracja: 16 sty 13, 20:13
- BMW: E46 316i 115KM silnik N46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Opoczno
Muszę to sprawdzić. Na razie żadnego czeka mi nie wywaliło. Dzisiaj przy okazji wymiany reduktora lpg miałem szansę zajrzeć w przepustnicę, tutaj czyściutko. Czy li żeby odmę sprawdzić muszę filtr kabinowy wyjąć i gdzieś tam go szukać.
Zapchana odma-na chodzacym silniku wyciagnij lekko bagnet jak zacznie wywalac z tamtej rorki olej tzn do wymiany.
Jak sie chcesz pobawic to mozesz to rozebrac i sprawdzic jak pisza koledzy wyzej
Jak sie chcesz pobawic to mozesz to rozebrac i sprawdzic jak pisza koledzy wyzej
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 7 Odpowiedzi
- 4410 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Seba97e46
-
- 4 Odpowiedzi
- 2066 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Seba1987
-
- 2 Odpowiedzi
- 1172 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 3003 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: wandii
-
- 0 Odpowiedzi
- 2005 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: psutek
-
- 6 Odpowiedzi
- 2273 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mateo1992
-
- 14 Odpowiedzi
- 3775 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rawcio