Jak wymienić odmę w E46 318i 43TU 118KM

ramish
Bywalec forum
Posty: 54
Rejestracja: 16 sty 13, 20:13
BMW: E46 316i 115KM silnik N46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Opoczno

#1

Post autor: ramish »

Witam,
czy natknął się ktoś może na tutorial wymiany odpowietrznika skrzyni korbowej przy silniku 318i 118KM 1998r.? Niestety obszukałem dosyć dużo stron i nigdzie nie znalazłem "obrazkowego", czy dokładnego opisu. Jest to jakaś mała puszeczka w przypadku tego silnika, ale nie wiem gdzie się znajduje. Chodzi o to, że odkręcając korek od oleju na silniku podczas jego pracy, wywala mi przez niego olej - nie jakoś bardzo dużo, ale jednak. Po wyłączeniu silnika słychać też przez 1-2 sekudy takie zejście powietrza skądś. Myślę że to odma.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

żeby się dostać do odmy to musisz wyjąc filtr kabinowy i cała jego osłonę. Ale to wyjąc to chwila roboty. Jak to wyjmiesz to już wszystko widać. Sam zawór odmy jest koło przepustnicy.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
ramish
Bywalec forum
Posty: 54
Rejestracja: 16 sty 13, 20:13
BMW: E46 316i 115KM silnik N46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Opoczno

#3

Post autor: ramish »

Filtr kabinowy? Czy filtr powietrza z dolotem? Po czym poznać że odma jest do wymiany?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#4

Post autor: mariryb »

filtr kabinowy jest pod podszybiem. Bardzo długi. Najczęstszym objawem uszkodzonej odmy to falujące obroty. Może na kompie też pokazać błąd disy.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
ramish
Bywalec forum
Posty: 54
Rejestracja: 16 sty 13, 20:13
BMW: E46 316i 115KM silnik N46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Opoczno

#5

Post autor: ramish »

Obroty nie falują, ale gdzieś przeczytałem, że odkręcając korek od oleju podczas pracy silnika powinno zasysać delikatnie powietrze. A u mnie dmucha z silnika tym powietrzem i chlapie delikatnie olejem. Dodatkowo zauważyłem że wąż od chłodnicy mam dosyć twardy, ale to raczej nie ma związku z odmą - może to przyczyna tego że pompę wody mam do wymiany?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

ramish pisze:Obroty nie falują, ale gdzieś przeczytałem, że odkręcając korek od oleju podczas pracy silnika powinno zasysać delikatnie powietrze. A u mnie dmucha z silnika tym powietrzem i chlapie delikatnie olejem. Dodatkowo zauważyłem że wąż od chłodnicy mam dosyć twardy, ale to raczej nie ma związku z odmą - może to przyczyna tego że pompę wody mam do wymiany?
Wydaje mi się że wszystko masz w normie...
Węże muszą być twardawe bo w układzie jest podciśnienie. Na takiej zasadzie działa układ chłodzenia w BMW.
piotreek
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 14 paź 12, 23:04
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRK

#7

Post autor: piotreek »

MARC pisze:
ramish pisze:Obroty nie falują, ale gdzieś przeczytałem, że odkręcając korek od oleju podczas pracy silnika powinno zasysać delikatnie powietrze. A u mnie dmucha z silnika tym powietrzem i chlapie delikatnie olejem. Dodatkowo zauważyłem że wąż od chłodnicy mam dosyć twardy, ale to raczej nie ma związku z odmą - może to przyczyna tego że pompę wody mam do wymiany?
Wydaje mi się że wszystko masz w normie...
Węże muszą być twardawe bo w układzie jest podciśnienie. Na takiej zasadzie działa układ chłodzenia w BMW.
cisnienie :wink:

odma (Zawór odpowietrzający skrzyni korbowej) nr części 11157501567.
Obrazek
możesz sprawdzić tez przewód który łączy dekiel silnika z tym zaworem.
sam zawór jeżeli ma pękniętą membranke powinien syczeć przez górny "dziubek".
Obrazek

ogólnie lewe powietrze powinno wywalić checka na zegarach i błąd 171.
ramish
Bywalec forum
Posty: 54
Rejestracja: 16 sty 13, 20:13
BMW: E46 316i 115KM silnik N46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Opoczno

#8

Post autor: ramish »

Muszę to sprawdzić. Na razie żadnego czeka mi nie wywaliło. Dzisiaj przy okazji wymiany reduktora lpg miałem szansę zajrzeć w przepustnicę, tutaj czyściutko. Czy li żeby odmę sprawdzić muszę filtr kabinowy wyjąć i gdzieś tam go szukać.
piotreek
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 14 paź 12, 23:04
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRK

#9

Post autor: piotreek »

szukaj w tym miejscu jak się przyjrzysz to z góry ja zobaczysz bez demontażu filtra kabinowego i tej całej "polki" na której jest osadzony.
Obrazek
OSA BMW

#10

Post autor: OSA BMW »

Zapchana odma-na chodzacym silniku wyciagnij lekko bagnet jak zacznie wywalac z tamtej rorki olej tzn do wymiany.
Jak sie chcesz pobawic to mozesz to rozebrac i sprawdzic jak pisza koledzy wyzej
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”