Jak wyłączyć tylne wew lampy ? w E46 po FL

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Exza
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 11 lip 10, 16:37
BMW: E46 320d m-pak 185,7 KM & 402,4 Nm by Aligator
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Cz-wa/Krk

#1

Post autor: Exza »

Mam pytanie, jak w 320d po Face-liftingu, trwale wyłączyć tylne światła pozycyjne w wewnętrznych lampach ?
wyjęcie żarówki - odpada świecą się kontrolki
wyjęcie i wstawienie opornika też odpada, gdyż ta żarówka pełni też funkcję halogenu :/

Obrazek
Exza
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 11 lip 10, 16:37
BMW: E46 320d m-pak 185,7 KM & 402,4 Nm by Aligator
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Cz-wa/Krk

#2

Post autor: Exza »

Tak, to sedan, ale lampy są dedykowane do sedana, a nie coupe, a chodzi o żarówki świateł pozycyjnych (czerwone światło) i to że normalnie, włączone światło święcą, mam na myśli wewnętrzne lampy, a ja chce żeby nie świeciły.
bolo2024

#3

Post autor: bolo2024 »

HMMM :cry: czytalem pierwszego posta i nie zrozumialem :cry: czytalem drugiego i tez niemam pojecia oco chodzi %) a jesli nawet bym zrozumial to poco chcesz wylaczyc swiatla postojowe tylne ?? podjedz na kompa i tam ci je poprostu dezaktywuja i tyle :twisted:
Exza
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 11 lip 10, 16:37
BMW: E46 320d m-pak 185,7 KM & 402,4 Nm by Aligator
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Cz-wa/Krk

#4

Post autor: Exza »

Chcę odłączyć pozycyjne, w wewnętrznych lampach, bo nie pasują do zewnętrznych ledowych.
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#5

Post autor: Greg 318 »

szkoda że nie wiesz o co chodzi.
domyslam sie że w związku z tym że masz załozone tanie ledy układ sygnalizuje spalone zarówki i zapala Ci swiatła p.mgielne jako postojowe.
Exza
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 11 lip 10, 16:37
BMW: E46 320d m-pak 185,7 KM & 402,4 Nm by Aligator
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Cz-wa/Krk

#6

Post autor: Exza »

Kurde, albo mnie kompletnie nikt tutaj nie rozumie, albo ja to tak kijowo tłumacze o co mi chodzi...
Pierwsza kwestia, to lampy dedykowane do sedana po lifcie, na wzór tych z coupe po lifcie, a nie lampy od coupe; lampy qp/sedan różnią się, i nie pasują wymiennie.
Druga kwestia, to lampy sedana po lifcie:
Obrazek
jak widać są w nich 3 żarówki pełniące funkcję świateł drogowych, jedna w części wewnętrznej (która dodatkowo pełni funkcję halogenu, poprzez zwiększenie napięcia prądu), dwie w części zewnętrznej,
To lampy założone w moim sedanie:
Obrazek
Jak widać, lampy są na wzór tych od coupe po lifcie, żarówki nr 2 i 3 są zastąpione przez ledy, a żarówka nr 1 zostaje na swoim miejscu, i wszystko świeci jak powinno, żadnego błędu spalonych żarówek nie wywala.
W qp po lifcie, fabrycznie świecą tylko ledy, a w klapie, czyli części wewnętrznej jest sam halogen, w poliftowym sedanie, jak już wspomniałem świecą 3 żarówki, po założeniu lamp ledowych średnio to wygląda, dlatego chcę wyłączyć żarówkę nr 1, (tą w wewnętrznej części), i cały czas pytam o to jak to zrobić ?
Wiem że można by wyjąć żarówki nr 1 i wstawić w ich miejsce opornik, wtedy lampy świeciłyby jak chcę, i nie byłoby błędu spalonych żarówek, ale nie byłoby też halogenu, więc takie rozwiązanie nie wchodzi w grę, dlatego szukam sposobu który pozwoli wyłączyć wewnętrzne żarówki, bez ich wyjmowania, tak żeby przy normalnych światłach drogowych, świeciły same ledy, a w razie potrzeby można było włączyć halogen i żeby działał, o to w tym wszystkich się rozchodzi, mam nadzieje że tym razem znajdę odpowiedź na moje pytanie, a nie jakieś sugestie o dyskotece z tyłu czy tanich ledach.
bolo2024

#7

Post autor: bolo2024 »

a ja juz rozumie :D i niewiem czy mam byc z siebie dumny czy z tego jak kolega to wytlumaczyl :lol: ale.. Sirek koledze chodzi oto ze autko dziwnie sie prezentuje z czym sie zgodze bo co mi po ledach ja i tak swieca razem z nimi normalne żarówki \wewnątrz\ .. to znaczy ja powiem tak moim zdaniem te wewnatrz powinny sie zapalic dopiero jak na desce rozdzielczej wcisniesz swiatlo przeciwmgielne a jezeli pali sie caly czas to tak jak sirek powiedzial masz moze jakies zwarcie albo poprostu cos jest nie tak podlaczone jak trzeba ,COSIE DZIEJE JAK NA KONSOLI NACIŚNIESZ PRZECIWMGIELNE TYLNE?? czy zapala sie jakiekolwiek swiatlo ?? czy nic sie nie dzieje ?? a jak dziala poprawnie to moze poprostu wypnij te wewnetrzne ze swiatel pozycyjnych i podepnij pod chalogen przeciwmglowy wtedy zyskasz to ze beda ci sie swiecic ledy a jak bedziesz potrzebowal wlaczyc przeciwmglowe to wlączysz wewnętrzne i gitara ,,, :D ale chyba troszke bedziesz sie musial pobawic wiesz tu odciac tam przylutowac ,i napewno zyskasz żądany efekt :) teraz to niewiem czy ty mnie zrozumiesz :roll: ale teoretycznie wszystko jest proste ,wystarczy se tego nie komplikowac i iść najmniejszą linia oporu :twisted:
Exza
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 11 lip 10, 16:37
BMW: E46 320d m-pak 185,7 KM & 402,4 Nm by Aligator
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Cz-wa/Krk

#8

Post autor: Exza »

bolo2024 pisze: moim zdaniem te wewnatrz powinny sie zapalic dopiero jak na desce rozdzielczej wcisniesz swiatlo przeciwmgielne
i dokładnie taki efekt chcę uzyskać
bolo2024 pisze:a jezeli pali sie caly czas to tak jak sirek powiedzial masz moze jakies zwarcie albo poprostu cos jest nie tak podlaczone jak trzeba
Nie mam żadnego zwarcia, i wszystko jest podłączone jak trzeba, tylko prąd do lamp pozycyjnych jest tam fabrycznie podawany, tak jak już pisałem, w wewnętrznej części lamp led, świeci dalej ta sama żarówka nr 1, więc niby jak może być to zwarcie ?! skoro na ori lampach świeci również !
bolo2024 pisze:COSIE DZIEJE JAK NA KONSOLI NACIŚNIESZ PRZECIWMGIELNE TYLNE?? czy zapala sie jakiekolwiek swiatlo ?? czy nic sie nie dzieje ?? :
Jak na konsoli nacisnę przeciwmgielne tylne, to wszystko działa, i lewa wewnętrzna żarówka świateł pozycyjnych, dostaje większe napięcie, przez co mocniej świeci i staje się halogenem
Exza
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 11 lip 10, 16:37
BMW: E46 320d m-pak 185,7 KM & 402,4 Nm by Aligator
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Cz-wa/Krk

#9

Post autor: Exza »

sirek pisze:Instalacja auta jest do ori lamp a nie ledowych 'dedykowanych' jak pisałes wyżej i dlatego Ci sie zapala dodatkowa żarówka w klapie.
Ta żarówka w klapie, świeci się nie zależnie od tego, czy w błotniku jest lampa ori czy ledowa, taka jest po prosu instalacja w aucie, i cały czas chodzi mi o znalezienie sposobu na wyłączenie tej żarówki w klapie !

Tylko wyłączenie w taki sposób żeby żarówka tam pozostała (jest to żarówka jednowłóknowa) bo pełni ona również funkcję halogenu.
bolo2024

#10

Post autor: bolo2024 »

Ide na ryby , ciężki przypadek to był......... :D
nie mów hop do puki nie przeskoczysz :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”