Jak poprawić słaby ręczny ? 325i 2002 sedan

tree12
Bywalec forum
Posty: 54
Rejestracja: 3 lut 21, 22:50
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Cit

#1

Post autor: tree12 »

Witam, czy ma ktoś jakiś poradnik jak podciągnąć linkę od ręcznego hamulca ? czy da radę przy ręcznym w środku czy przy kołach i jak to dokładnie zrobić.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Regulator pod tarczą, ustaw tak żeby koło kręciło się z lekkim oporem i przejedź się, ułoży się idealnie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
tree12
Bywalec forum
Posty: 54
Rejestracja: 3 lut 21, 22:50
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Cit

#3

Post autor: tree12 »

Czyli ten regulator tylko przykręcić, to z dwóch stron żeby równomiernie łapało? A przy ręcznym w środku nic się nie reguluje?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Z obu stron, w kabinie na koniec naciąga się linki.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1672
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#5

Post autor: kosteg »

tree12 pisze: 14 mar 21, 16:10 Witam, czy ma ktoś jakiś poradnik jak podciągnąć linkę od ręcznego hamulca ? czy da radę przy ręcznym w środku czy przy kołach i jak to dokładnie zrobić.
Linki się nie naciąga. Jak jest za długa to trzeba nową. Sprawdzona metoda na skuteczne wyregulowanie ręcznego:

- Cały tył w górę, koła zdemontować
- linki pod osłoną w kabinie zupełnie odkręcić
- przez otwór w tarczy ustawić oba regulatory tak aby zablokowały tarczę a następnie cofać je do momentu możliwości obrotu tarczy ręką - masz czuć opór ale ręką nadal być w stanie ruszyć tarczą
- zakładasz koła - linki przykręcasz tak aby koła blokowały się na np 3cim ząbku a na spuszczonej dźwigni nadal być w stanie obrócić kołem delikatne dotykanie (a dalej ocieranie/szum) szczęk o bęben olej - to się "ułoży"

Działa, robię tak od lat, w piątek na stacji wyszła mi różnica lewe vs prawe 0.15 (nie mam pojęcia w jakich jednostkach na stacjach podają siłę hamowania).
Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

kosteg pisze: 15 mar 21, 8:33 Linki się nie naciąga. Jak jest za długa to trzeba nową. Sprawdzona metoda na skuteczne wyregulowanie ręcznego:

- Cały tył w górę, koła zdemontować
- linki pod osłoną w kabinie zupełnie odkręcić
- przez otwór w tarczy ustawić oba regulatory tak aby zablokowały tarczę a następnie cofać je do momentu możliwości obrotu tarczy ręką - masz czuć opór ale ręką nadal być w stanie ruszyć tarczą
- zakładasz koła - linki przykręcasz tak aby koła blokowały się na np 3cim ząbku a na spuszczonej dźwigni nadal być w stanie obrócić kołem delikatne dotykanie (a dalej ocieranie/szum) szczęk o bęben olej - to się "ułoży"

Działa, robię tak od lat, w piątek na stacji wyszła mi różnica lewe vs prawe 0.15 (nie mam pojęcia w jakich jednostkach na stacjach podają siłę hamowania).
wszystko fajnie ale po co te linki calkowicie odkrecac w kabinie? %)
po co tyle krecenia, wystarczy poluzowac na tyle, zeby przy calkowitym opuszczeniu dzwigni byly luzne 8)
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#7

Post autor: Palec11 »

Linki w kabinie rusza się w ostateczności. Najlepsza opcja kręcić przy kołach
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1672
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#8

Post autor: kosteg »

scghost pisze: 15 mar 21, 9:53 wszystko fajnie ale po co te linki calkowicie odkrecac w kabinie?
po co tyle krecenia, wystarczy poluzowac na tyle, zeby przy calkowitym opuszczeniu dzwigni byly luzne
Masz rację - źle to opisałem - nakrętki mają być luźne.
Palec11 pisze: 15 mar 21, 10:24 Linki w kabinie rusza się w ostateczności. Najlepsza opcja kręcić przy kołach
Niestety się mylisz. Rozpierak ma być całkowicie luźny w trakcie regulacji - musisz zatem linki odkręcić aby mieć 100% że tak jest.

Następnie jak napisałem wyżej - ustawiasz regulatory w obu kołach po czym "dociągasz" linki.

Tym bardziej, że linki z czasem się rozciągają - konieczna jest ich również regulacja.
Obrazek
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#9

Post autor: Palec11 »

Z linkami w kabinie powiem tak lekko podkręcić ręczny przy kołach jak coś jest nie tak to regulujesz linki zależy od tego co się dzieje dokładnie w danym ręcznym to tak jak z kobitą jedną lekko dotkniesz i już dochodzi inną orasz i jej mało ;) do tematu podchodzi się indywidualnie ;)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Palec11 pisze: 16 mar 21, 9:14 to tak jak z kobitą jedną lekko dotkniesz i już dochodzi inną orasz i jej mało ;) do tematu podchodzi się indywidualnie ;)
Zawsze czegoś można się nauczyć na forum :Bravo: :D
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”