Jak odpowietrzyc układ chłodzenia w siliku N42B20A

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#11

Post autor: danielo6666 »

to pewnie zostaje odpowietrzyć chłodnice
ale czy przez to bsa takie cyrki z odpalaniem? są tam jakies czujniki?
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#12

Post autor: danielo6666 »

a jeszcze pytanie odnosnie odpowietrzania
czy te odpowietrzniki wykrecamy całe?
czy tylko poluzować?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#13

Post autor: romanikxxl »

danielo6666 pisze:a jeszcze pytanie odnosnie odpowietrzania
czy te odpowietrzniki wykrecamy całe?
czy tylko poluzować?
Procedura odpowietrzania w twoim silniku :D
Obrazek

Obrazek
Romanikxxl
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#14

Post autor: danielo6666 »

dzięki kolego ale własnie nie wiem czy mam te śrubki całkiem wykręcic?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#15

Post autor: romanikxxl »

Akurat w Twoim silniku pisze,żeby odkręcić a np.w moim ,żeby poluzować! Interpretację zostawiam Tobie!
Romanikxxl
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#16

Post autor: MARC »

Z przelewu ciągle stałym ciśnieniem ma płynąć/lecieć płyn. Jeżeli nie ma go tzn że albo zapowietrzony albo Pompa do wymiany. Co do odpowietrzania chłodnicy to musi się włączyć duży obieg inaczej chłodnica jest odcięta, dlatego będzie ciężko to zrobić (jeżeli w ogóle będzie się dało). Zagrzej auto tak aby termostat się otworzył i poszło na D.O. (czyt. duży obieg). Wtedy zacznij odpowietrzać. Wykręć całkiem te odpowietrzniki, przytrzymaj auto na obr. ok 2,5tys ciągle sprawdzaj stan płynu i uzupełniaj go. Gdy z odpowietrzników przestanie lecieć powietrze (woda z bąbelkami) to zakręć je i tyle.
Koniec procedury. Jeżeli to nie pomoże to tak jak mówiłem, pompa wody aut, może łopatki się połamały albo wirnik ukręcił, nie wiadomo...
Tak czy inaczej zacznij od odpowietrzania
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#17

Post autor: danielo6666 »

dziś próbowałem odpowietrzać silnik był ciepły odkrecilem odpowietrzniki włązcyłem zapłon i zacząłem lac płyn do zbiorniczka
pompka elektryczna pracowała
płyn zaczał sie podnosic i opadać i co jakis czas wylewał sie poza zbiorniczek
ciagle dolewanie nic nie dawało bo nadal co chwile wywalało go spowrotem
z odpowietrzników nic nie leciało co to moze byś
co to moze byc
moze cos jest zatkane
kiedys przed wymiana chłodnicy i termostatu dolałem doktora w płynie moze on cos zatkał
jak to teraz przeczyscic?
pompa mi sie wydaje dobra bo jak odpale silnik to przy odkreconym korku wywala płyn
a i jeszcze czasem słysze po przekreceniu zapłony taki dzwiek wrrrrrr. trwa to dosłownioe 1-2 sekundy
moze teraz spróbujecie doradzic co jest nie tak?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#18

Post autor: MARC »

danielo6666 pisze:pompka elektryczna pracowała
Czyli dodatkowa pompka przy elektrozaworze ??
danielo6666 pisze:płyn zaczał sie podnosic i opadać i co jakis czas wylewał sie poza zbiorniczek
ciagle dolewanie nic nie dawało bo nadal co chwile wywalało go spowrotem
z odpowietrzników nic nie leciało co to moze byś
Wygląda na zapowietrzony.
Ugniataj węże przy odkręconych odpowietrznikach.
danielo6666 pisze:kiedys przed wymiana chłodnicy i termostatu dolałem doktora w płynie moze on cos zatkał
Jest to bardzo prawdopodobne. u mnie ktoś kiedyś wlał coś takiego i teraz przez to muszę wymieniać nagrzewnicę.
danielo6666 pisze:pompa mi sie wydaje dobra bo jak odpale silnik to przy odkreconym korku wywala płyn
Gdzie Ci wywala płyn? Poza zbiorniczek czy w zbiorniczku przez mały otwór który jest specjalnie do tego przystosowany?
danielo6666 pisze:czasem słysze po przekreceniu zapłony taki dzwiek wrrrrrr. trwa to dosłownioe 1-2 sekundy
Nie wiem co to jest "wrrrrrrrr" nic mi to nie mówi wiatr jak wieje to też tak robi :ROFL:
Powiedz skąd ten dźwięk dochodzi?
Dodawałeś gazu tak jak Ci mówiłem ?? Wydaje mi się że nie...
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#19

Post autor: danielo6666 »

tak pracuje dodatkowa pompa
a wode wywala ze zbiorniczna na zewnątrz ( splywa pod auto )
nie ma tego przelewu a kiedys działał
a moze ze zbiorniczkiem jest cos nie tak?
albo coś zatkane
czym przepłukać
a jeszcze jedno jak sie tak podnosi i opada woda to słychac bulgotanie i troche wypływa powietrze
a przelew powinien pracować tez przy właczonym zapłonie ?czy dopiero po uruchomieniu silnika?
bo umnie wogóle nie działa? :O:
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#20

Post autor: MARC »

Przelew powinien być gdy uruchomisz silnik czyli:
Pompa wody zacznie pracować i pompować.
Tak: mogły się przytkać kanaliki po tym jak wlałeś "doktorka" pytanie czy był w płynie czy w proszku?
Poza tym rób tak jak Ci pisałem trzymaj auto na 2.5 tys obr i ugniataj węże. Jeśli zacznie ubywać płynu to dolewaj na bieżąco. Wszystkie odpowietrzniki odkręć i obserwuj.
Czasami trzeba cierpliwości więc spokojnie, powoli a do celu :wink:
Oczywiście ogrzewanie ustaw full 32 stopnie czy ile tam masz i wiatrak na ponad 50%.
Działaj działaj a na pewno się uda...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”