JAK ODPOWIETRZYĆ UKŁAD CHŁODZENIA W M43???

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#21

Post autor: adamusiek »

a ja przytrzymuję jak jest on ;)
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#22

Post autor: mariryb »

A może ON, szczerze to robię to z pamięci intuicyjnie. Spróbuj zrobić odwrotnie. (ale wydawało mi sie ze Lock off, wyłączyć blokadę aby wejść do testów). Poprobuj, napewno Ci sie uda.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#23

Post autor: Młody90 »

napewno jest tak jak kolega mariryrb naciskamy jak jest log off a nastepnie przechodzimy do wybranej przez nas opcji ;)
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#24

Post autor: adamusiek »

to każdy ma inaczej, ja na pewno wciskam na on
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4025
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#25

Post autor: GUMMISS »

U mnie L OFF ALE !!! jak pojawi się drugi raz, jak wejde w 19 to mam zaraz off, muszę poczekać na zmianę na on i z powrotem na off i wtedy od blokuje.

Wysłane z mojego ALCATEL_ONE_TOUCH_6030X_Orange przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
egons
Posty: 7
Rejestracja: 4 sty 14, 16:40
BMW: E46 318i 118 KM benzyna/LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Grudziądz/Gdańsk

#26

Post autor: egons »

Co do kodów to nie maiłem czasu usiąść i pokombinować. Powiedźcie mi (jeśli ktoś ma taki sam silnik jak ja) jak uwas wygląda obieg płynu? Czy po nagrzaniu silnika np 20km jazdy termostat się otwiera i wąż za nim - ten wchodzący do chłodnicy z lewej strony stojąc przodem do auta jest gorący i chłodnica również? Czy wąż który idzie z silnika do zbiorniczka wyrównawczego jest cały czas miękki (można go bardzo łatwo sciskać palcami) czy przez jakiś czas jest twardy? Ja odpalam auto jadę np 20km i sparwdzam wąż jest on twardy więc odkręcam korek zbiorniczka tak aby zeszło powietrze i wtedy robi się miękki po tym zabiegu przejeżdżam 30 km i sprawdzam wąż jest on w miarę miękki. Jeszcze jedno pytanie. Jak odjkęce całkowicie korek zbiorniczka na postoju ale w czasie kiedy silnik pracuje to jest ok, płyn się przelewa cienką strużką w zbiorniczku wyrównawczym ale jak zatrzymam auto,zgasze silnik i odkręcę korek zbiorniczka wyrównawczego to płyn podchodzi do góry i się wylewa spod korka.
Nie wiem jak powinno być prawidłowo dla tego pytam o takie szczegóły, zanim nastąpiły problemy nie miałem potrzyby zwarcać na to uwagi.
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#27

Post autor: hackunek »

płyn się rozszerza pod wpływem temperatury, a w m43 jest ona dość wysoka
egons
Posty: 7
Rejestracja: 4 sty 14, 16:40
BMW: E46 318i 118 KM benzyna/LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Grudziądz/Gdańsk

#28

Post autor: egons »

Wiem że się rozszerza pytam czy macie tak samo? czy to że chłodnica nie jest ciepła nie jest puszczany na nią płyn przez termostat to jest ok? Jak pisałem wyżej podczas wymiany chłodnicy i zbiorniczka miałem wyjęty termostat wraz z króćcem- kolankiem i gotowałem płyn w garnku z termostatem to kilka mm się rozszerzał, nie wiem tylko jak on do końca działa bo po wyjęciu termostatu z tego kolanka (sprężyna z kołnieżem ) zostaje w kolanku jakby iglica i tak za bardzo nie widać tam prześwitu. Jak do tej pory miałem do czynienia z termostatami o innej budowie czyli taki : http://www.iparts.pl/czesc/termostat-ukladu-chlodzenia,vw,golf-ii-19e-1g1-1983-08-1992-12,1-3-cat-55km,121-500-8040-100095-0-144-0282840000.html

a w moim e46 jest taki:http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=60202
i tak wewnątrz sprężyny jest jakby taka iglica i niedopatrzyłe jak to działa. Po wyjęciu tego termostatu sprężyny została ta iglica w obudowie, próbowałem ją wyjąć, wykręcić ale nie szło-chciałem zbaczyć jak to jest zbudowane i jak działa , jak mocno się otwiera.
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#29

Post autor: hackunek »

już nie bardzo pamiętam jak tam jest...
ale tej iglicy nie można wyjmować bo to jest grzałka podłączona do tej kostki?

a poza tym w tym silniku jest dokładnie tak jak opisujesz....
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”