jak odkrecic linke recznego ??

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
Flaczek
Bywalec forum
Posty: 300
Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#31

Post autor: Flaczek »

Też tak mam, widocznie tak ma być.
DwaLitryPL

#32

Post autor: DwaLitryPL »

Okej dzięki :wink:
DwaLitryPL

#33

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie help.. dzisiaj zabrałem się za montaż szczek no i linki miałem w kabinie już lekko przyłapane śrubami ale lewa linka w kabinie mogę ją ruszać swobodnie w tym mechanizmie/wajcha ręcznego czyli jak linka z tyłu nie jest podłączona tylko luzno leży to mogę w kabinie wysunać na tyle,że gwint cały do góry mi wyjdzie.Natomiast prawa linka już nie.. jak by się blokowała w tym mechanizmie w kabinie..wyjąłem obje linki i patrze na nie i tutaj jak gwint to jedna jest grubsza a druga chudsza chodzi o to:

Obrazek

to co zaznaczyłem na czerwono tą linka siedzi dość ciasno w mechanizmie w kabinie.Natomiast lewa chodzi sobie swobodnie.Przez co ruszając linką przy kole rusza się swobodnie natomiast prawa jak by się przycinała..
DwaLitryPL

#34

Post autor: DwaLitryPL »

nagrałem Panowie filmik o co chodzi



pomoże ktoś? :)

KURDE jak nie to trzeba może trw kupić i kolejna kasa =@ kupić najlepszy zamiennik ATE i jedna ciut grubsza jest.A znalazłem dwie oryginalne bmw,które uciąłem i porównałem te końcówki i są jednakowe tzn nie gwint tylko tutaj gdzie zaznaczyłem strzałką czerwoną.Nie ma że jedna grubsza druga chudsza.A mierzyłem suwmiarką ATE i ewidentnie jedna grubsza i ryzykować 60zł za jedną linkę ATE i przyjdzie taka sama?
DwaLitryPL

#35

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie podsunie ktoś jakiś pomysł? w ogóle czy to co pokazałem na filmiku ten ruch prawej linki przy kole czy taki ruch wystarczający jest by poprawnie ręczny działal? czy coś jest jednak nie tak?
Flaczek
Bywalec forum
Posty: 300
Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#36

Post autor: Flaczek »

Ziomeczku, a co stoi na przeszkodzie aby zlozyc reczny na tej lince i sprawdzic czy dziala? Zamiast pisac te posty juz dawno bys mial zlozony reczny i sprawdzony czy dziala poprawnie.

Tak na marginesie, to nie przejmuj sie inna budowa tych linek, TRW tez obie sa calkiem inne od siebie, ze nawet pisalem do sklepu ze sie pomylili. Nie wiem czemu topowi producenci robia dwa rozne linki, o innej budowie, ale laduj i sie nie przejmuj.
DwaLitryPL

#37

Post autor: DwaLitryPL »

zamontowałem linkę ate póki co tylko tą grubszą część pilnikiem wyszlifowałem tak,żeby swobodnie przechodziła :)

PS kupiłem dzisiaj nawet jedną linkę prawą TRW.Przez wózek ładnie przeszła ale ku mojemu zdziwieniu linka prawa na końcu ma owalny kształt a otwór pod ręcznym od spodu jak wał ma sześciokąt prawy.. zaś owalny otwór ma lewa linka.. a tutaj prawa linka którą kupiłem miała owalny otwór i na nim dwa takie uszczelniacze czarne.. próbowałem to wcisnąć,ale wkurzyłem się i tą atę pilnikiem spiłowałem

jutro planuje wyregulować ręczny i tu pytanie do was.Regulację przy kole przeprowadzać jak już na tarczy będzie zacisk/jarzmio i koło zamontowane? wtedy przez jeden otwór kręcić i wyregulować a potem w kabinie? czy regulować jak jest goła tarcza bez zacisku/jarzma? z góry dzięki za odpowiedz :)
Flaczek
Bywalec forum
Posty: 300
Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#38

Post autor: Flaczek »

Reguluj jak chcesz, co ty zadajesz takie dziwne pytania? Co za różnica czy wyregulujesz z jarzmem czy bez? Na pewno bez zacisku będzie łatwiej, bo nie będą klocki przeszkadzać. Ja rozkręciłem linki na maksa w kabinie, ten rozpierak rozkręciłem tak aby nie blokował tarczy, ale już dotykał jej, potem skręcam linki w kabinie nakrętkami i tyle.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#39

Post autor: maniek21112 »

Linki luźno a rozpieraki tak ustaw żeby tarcza ledwo weszła (bez młota :P ), dotrze się i będzie idealnie a linki oczywiście dociagnij w kabinie po ustawieniu rozpieraków.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
DwaLitryPL

#40

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie kabaret.. oddałem prawą linkę trw przyjęli w sklepie i zaryzykowałem kupiłem jeszcze jedną linkę prawą ATE w innym sklepie.Odebrałem linkę patrze na końcówke i cienka..taka jak po lewej stronie... no to człowiek :Yahoo!: zabieram się za puszczenie linki,przez wózek ładnie wszystko przechodzi i teraz etap pod spodem od ręcznego i okazuje się,że ATE ulało za grubo plastik o ten:

Obrazek

przez co za nic w świecie nie włożyłby go w tunelu pod ręcznym.. bo średnica plastiku większa niż otworu akurat miałem linkę prawą ATE tą co znów końcówka sześciokątna była gruba i tam ten plastik był znów chudszy :)

Czyli w nowej lince ate obecnej tam gdzie końcówka gwintowana to cienki tak jak po lewej stronie ale za to plastik czarny znów grubszy niż w poprzedniej ate..

Jako,ze tamta poprzednia ciut się przycinała więc dałem tą nową ate tylko plastik zaznaczony na zdjęciu musiałem potraktować szlifierką kątową delikatnie by zmniejszyć objętość i dopiero ładnie weszło i linka chodzi elegancko

nie spodziewał bym się tego po ate...

Ps pierwsza linka ate prawa gdzie sześciokąt był gruby przy gwincie brana była z intercarsu była w fabrycznym oryginalnym opakowaniu ate... druga kupiona z allegro z pewnego źródła również linka fabrycznie zapakowana

w obu przypadkach linka wyszła po około 60zł szt.Jedynie lewa linka ate trafiła się,ze pasowała i tutaj jak ręczny w kabinie i pod spodem w tunelu wszędzie
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”