Hałas i kopcenie po czyszczeniu egru

maciekz94
Bywalec forum
Posty: 345
Rejestracja: 17 lis 14, 16:45
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Szczytno

#1

Post autor: maciekz94 »

Cześć. Dziś zabrałem się za czyszczenie egru, nie był mocno w zasyfiony jednak, że nie jest to trudna czynność, zdecydowałem się wyczyścić. Po wyczyszczeniu wszystko złożyłem i pojechałem na jazdę próbną, po rozgrzaniu, przy gwałtownym przyspieszaniu przy ponad 3 tyś. obr/min pojawia się hałas jakby zamykającego/otwierającego się egru i w tym momencie też bunia zakopci. Wcześniej samochód nie kopcił w ogóle, jedynie malutka chmurka na pierwszym biegu pod obciążeniem. Co mogłem zepsuć?
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#2

Post autor: Miłosz »

Dobrodziej miał to samo jak dobrze pamiętam , pisz do niego pewnie coś podpowie ;)
Mój --- > lexus is 220d
maciekz94
Bywalec forum
Posty: 345
Rejestracja: 17 lis 14, 16:45
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Szczytno

#3

Post autor: maciekz94 »

Zauważyłem jeszcze pewną zależność, dziś odkręciłem rury, skręciłem jeszcze raz i z jedną tą przednią osłoną silnika przejechałem się na jazdę próbną, po rozgrzaniu jakby wróciło wszystko do normy, zero kopcenia i hałasu, wszystko tak jak wcześniej, zadowolony, że wszystko jest ok wracam do domu i na chodzącym silniku zakładam druga osłonę silnika i w trakcie zakładania silnik jakby zaczynał nierówno pracować, po zdjęciu osłony znowu cisza. Na co może ona uciskać, co mogłoby powodować taki hałas?

Edit: Zmieniłem położenie opaski zaciskającej rurę, która idzie od tłumika. Po zmianie póki co cicho i bez kopcenia, ale przy zakładaniu osłony spadła mi jedna śrubka i nie mogę jej znaleźć, wstyd... Jakby coś się zmieniło dam znać.
poveride
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 25 wrz 15, 0:48
BMW: e46 328 Coupe
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
Lokalizacja: Lublin

#4

Post autor: poveride »

Od razu mówię że nie jestem znawcą ale o ile dobrze pamiętam to "kopcenie" jest normalną sprawą po czyszczeniu egr. Oczywiście do momentu aż się układ dobrze rozgrzeje i wszystko dopali.

Wysłane z mojego myPhone Cube 16GB przy użyciu Tapatalka
maciekz94
Bywalec forum
Posty: 345
Rejestracja: 17 lis 14, 16:45
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Szczytno

#5

Post autor: maciekz94 »

No teraz jest już wszystko w normie, bunia nie kopci w ogóle :)
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#6

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Jak czyściłeś EGR?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
maciekz94
Bywalec forum
Posty: 345
Rejestracja: 17 lis 14, 16:45
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Szczytno

#7

Post autor: maciekz94 »

Bez specjalistycznych płynów, śrubokręt płaski coby wybrać nagar, później szmata z rozpuszczalnikiem uniwersalnym.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#8

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Hmmm to nie powinno Ci od tego kopcić. Hałas od EGR miałem jak go odłączyłem, nasze silniki tego nie lubią. Można jednak ograniczyć jego pracę o 80% max przez kompa. Coś innego musiało być powodem jak nie psikałeś żadnych specyfików przez EGR do kolektora :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
maciekz94
Bywalec forum
Posty: 345
Rejestracja: 17 lis 14, 16:45
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Szczytno

#9

Post autor: maciekz94 »

Właśnie zwróciłem uwagę, że ucisk osłony silnika wpływała to kopcenie. Po zmianie pozycji opaski zaciskającej problem całkowicie ustał. A egr całkowicie zdemontowałem więc nie było szans, żeby do kolektora miało się coś dostać. Chodzi mi po głowie też czyszczenie całego kolektora, jednak musze jeszcze poczytać, żeby porządnie się do tego zabrać.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: zibi_j1 »

Jesli docisniecie oslony ma na to wplyw to cos mi sie wydaje za albo uciska albo przerwała przewód podciśnienia sterujący egr. Weź sprawdź dokładnie ;)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”