Gorące koła od hamulców!

Adrian_N15
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 16 lut 18, 15:47
BMW: 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Tarnów

#11

Post autor: Adrian_N15 »

Witam, dopiero niedawno wziąłem sie za tą sprawę z braku czasu. Mechanik odwalił fuszerkę, nawet jarzm nie przeczyścił, więc wziąłem się za to sam. Rozebrałem wszystko, zaciski dałem do piaskowania i malowania. Zamówiłem zestawy tłoczków, szczęki, tarcze, klocki. Czekam, aż zaciski wrócą od malowania. Mam pytanie, linki chodzą luźno nie zacinają się, ale mają dobre 10 lat, wymieniać profilaktycznie czy zostawić? Przesyłam zdjęcia jak to wyglądało.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#12

Post autor: scghost »

jak chodza to zostaw
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Adrian_N15
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 16 lut 18, 15:47
BMW: 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Tarnów

#13

Post autor: Adrian_N15 »

Witam, rozebrałem wszystko. Mechanik okazał się partaczem i podszedł do tematu byle szybciej i zarobić. Wysłałem zaciski do piaskowania i malowania proszkowego. Zamówiłem tarcze, klocki, szczęki i nowe mocowania szczęk plus sprężynki. Rozpierak itd wyczyściłem z rdzy metodą scghost, dzięki wielkie za tutorial. Czekam na części. https://e46forum.pl/images/upload/acdf26d59a1bc7098dd11b180f712475.jpg

Do końca nie wiem jak wstawia się zdjęcia, chyba pod tym linkiem powinno być zdjęcie stanu jednego z moich zacisków. Gumka nie była pęknięta. Nie rozbierałem tłoczka, ponieważ zrobię to po piaskowaniu.

Mam pytanie kiedy należy wymienić linkę ręcznego, w pancerzu chodzi luźno, ale nie były wymieniane minimum 10 lat, od tego czasu posiadam E46. Jak zdiagnozować czy nadaja się do wymiany czy nie?
Adrian_N15
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 16 lut 18, 15:47
BMW: 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Tarnów

#14

Post autor: Adrian_N15 »

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#15

Post autor: scghost »

ja juz wyzej napisalem
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#16

Post autor: tomx »

Jak chcesz usprawnić działanie linki albo zapewnić jej dalej długi żywot, to weź strzykawkę, napełnij ją gęstym olejem coś typu przekładniowy np. HIPOL, na strzykawkę zakładasz igłe i wpuszczasz olej do pancerza tak długo, jak olej pojawi się na drugim końcu. Logika wskazuje na to by "wstrzykiwać" z góry na dół, czyli od ręcznego w kabinie do linki przy kole, jednak nie pamiętam czy jest tam dojście do tego. Możesz zrobić to też od strony koła, wstrzykując olej ruszaj linką "przód-tył" dla lepszego rozprowadzenia oleju.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”