Głuchy stuk przy wrzuceniu biegu.

nodalejlama

#1

Post autor: nodalejlama »

Witam, jestem kilkudniowym posiadaczem E46, i zauważyłem podczas wrzucania 1 lub wstecznego głuche "uderzenie" z okolic tyłu auta. Zanim puszcze sprzęgło, tuż po wrzuceniu biegu. Sprawdziłem i słychać to również podczas "nerwowej" jazdy, szybkie przyspieszanie z późną zmianą biegów szczególnie pod górę lub w dół. Jest to dźwięk z leciuteńkim odczuciem poruszania budą, a może to tylko moje złudzenie bo strasznie mnie to drażni. Obstawiał bym ,że to jakiś luz na wale, przegub czy coś podobnego, ale jestem początkującym mechanikiem maszyn i na autach nie znam się za bardzo. Wiem ,że temat poruszany zapewne już ... razy , ale prosił bym o jakieś przybliżenie tematu na co zwrócić uwagę zanim pojadę na kanał do znajomego mechanika "nie jest specjalistą od BMW ;/''. Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#2

Post autor: hackunek »

jest chyba z 10 tematów na forum
opisane wzdłuż i wszerz,
ale... jak juz to sprawdź tuleje mostu i sanek
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#3

Post autor: Miłosz »

Właśnie jestem po naprawie tego łup łup ... tuleje dyfra tzw słynna 9tka
Mój --- > lexus is 220d
Bzik
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 5 mar 15, 15:46
BMW: BMW E46, 1.8i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#4

Post autor: Bzik »

Pomogła naprawa? Szarpał Ci przy zmianie biegów?
WąskaLampa
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 18 paź 14, 19:47
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska/ Holandia
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#5

Post autor: WąskaLampa »

Miłosz, wymiana rozwiązała problem ostatecznie? U mnie jest to samo, puknięcie tak jak by gumowym młotkiem w podłogę z tyłu przy zmianie biegów.

Dużo roboty przy wymianie?
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#6

Post autor: Miłosz »

Chyba nie :P tzn nie rzuca mi się już to w oczy ( a raczej w słuch :P ) podczas jazdy , a śmigam autem co dziennie :P Osobiście tego nie zmieniałem , z tego co pamiętam troszkę roboty jest, trzeba chyba cały dyfer zrzucić.
Mój --- > lexus is 220d
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#7

Post autor: wandii »

Wystarczy opuścić lekko dyfer i da radę wybić tuleje a potem "wprasować" specjalnym narzędziem, śruba i 2 duże podkładki też się nadadzą.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#8

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Ja wymieniłem 9 ale stuk dalej jest, raczej to coś innego.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#9

Post autor: Miłosz »

No to ja dzisiaj przysłucham się i dam znać. Jeszcze jak moje qp było mamuśki to pamiętam że jak siedziałem z tyłu to dzwięk ten przy zmienianiu biegu był bardzo wkurzający :D
Mój --- > lexus is 220d
WąskaLampa
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 18 paź 14, 19:47
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska/ Holandia
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#10

Post autor: WąskaLampa »

Wkurza i to bardzo. Więc to nie koniecznie musi być "dziewiątka". Jak to napisał ktoś na jednym z forów BMW, trzeba jeździć dopóki auto nie padnie, wtedy będzie wiadomo co konkretnie stukało. :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”