głosne stuki przy wbijaniu biegów

Flaczek
Bywalec forum
Posty: 300
Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#301

Post autor: Flaczek »

oliee0 pisze: 14 lut 19, 21:28 Temat praktycznie jak obiecałem - rozwiązałem. Stukanie powoduje luz na wałku atakującym w moście. Gdy auto jest nierozgrzane jest cicho, bo olej jest gęsty i tłumi pracę zębów, a po rozgrzaniu staje się rzadki i zęby waląc o siebie powodują głuche łupnięcie. Teraz tylko pytanie, teoretycznie gęstszy olej powinien pomóc, tylko czy jest sens? Może coś a'la ceramizer w podwójnej dawce? :D
Uwierz, że nie rozwiązałeś. Stuknięcia są generowane przez tyle elementów, że u każdego dudni co innego :)
Rozwiązałeś, ale u siebie, innym może pomóc wymiana chociażby tulei numer 9 bądź przykładowo naprawa mocowania wózka. :)
oliee0
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 17 lip 18, 1:31
BMW: 320i
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Łomianki

#302

Post autor: oliee0 »

Flaczek pisze: 15 lut 19, 0:45
oliee0 pisze: 14 lut 19, 21:28 Temat praktycznie jak obiecałem - rozwiązałem. Stukanie powoduje luz na wałku atakującym w moście. Gdy auto jest nierozgrzane jest cicho, bo olej jest gęsty i tłumi pracę zębów, a po rozgrzaniu staje się rzadki i zęby waląc o siebie powodują głuche łupnięcie. Teraz tylko pytanie, teoretycznie gęstszy olej powinien pomóc, tylko czy jest sens? Może coś a'la ceramizer w podwójnej dawce? :D
Uwierz, że nie rozwiązałeś. Stuknięcia są generowane przez tyle elementów, że u każdego dudni co innego :)
Rozwiązałeś, ale u siebie, innym może pomóc wymiana chociażby tulei numer 9 bądź przykładowo naprawa mocowania wózka. :)
Ja nie rozwiązałem problemu u siebie, a tylko go zlokalizowałem. Nie mam zamiaru wymieniać mostu, jak już to pokombinuję jego smarowaniem. :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#303

Post autor: maniek21112 »

Zalecam skontaktować się z zakładem regenerującym dyferencjały.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
piotrek2222

#304

Post autor: piotrek2222 »

sprawa rozwiazana, u mnie wali skrzynia, duzy luz przez który uderza w dyfer,dyfer woziłem do sprawdzenia,był rozebrany i został złozony bo jest ok, kupiłem skrzynie za 280zł , uzywka, załozona, smiga auto jak nowe, trzeba trafic poprostu, w skrocie, w srodku było słychac ze daje z tyłu,a od spodu ze z okolic ,skrzyni, u mnie takie były objawy i jest juz ok, u kazdego moze byc co innego. temat uwazam za zamkniety.
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#305

Post autor: Jarando »

Ja z uporem maniaka nadal twierdzę, że za GŁOŚNE STUKI PODCZAS WBIJANIA BIEGÓW, odpowiedzialne ze niepełne rozsprzęglanie silnika ze skrzynią biegów.
Niestety temat dawno zszedł już całkiem na inną przypadłość E46.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
piotrek2222

#306

Post autor: piotrek2222 »

jarando, cos w tym jest, ale naciskajac samo sprzegło i puszaczajac je słychac takie mrtaliczne głosne, w nie bijacym aucie tego prawie nie słychac, moze warto zalac skrzynie gestym olejem na chwile i zobaczyc czy bedzie poprawa czy nie,
fixxxerpl
Bywalec forum
Posty: 50
Rejestracja: 17 gru 17, 1:42
BMW: E46 320i M52tu
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#307

Post autor: fixxxerpl »

Cześć, mimo że sam nie mam już E46, to wczoraj miałem okazję się przejechać samochodem kolegi w Niemczech, który ma go od nowości, od 2000r. Silnik 117 koni benzyna więc nawet jak by chciał to nie ma czym upalać, zresztą wiem że ani on ani jego żona takich zapędów nie mają. Samochód ma niespełna 200 tyś, używany najpierw jako drugi a później jako trzeci w domu więc ciężkiego życia nie miał, a że para w miarę zamożna to także był regularnie serwisowany. I wiecie co... napier***a z tyłu identycznie jak w każdym innym E46, więc temat jest chyba nie do pokonania :P
kamyk28
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 12 lis 15, 10:26
BMW: E46 coupe 2.8
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#308

Post autor: kamyk28 »

Witam, silnik 2.8. stuki i u mnie są:) w zeszłym tygodniu wymieniłem sprzęgło, już i tak było słabe. Wymienione sprzęgło, docisk, łożysko oporowe oraz ten trzpień kulisty. I nadal stuka:) jadę w tym tygodniu na odpowietrzanie wysprzeglika, zobaczymy czy pomoże 😎
wiktorc
Posty: 5
Rejestracja: 17 sty 19, 14:30
BMW: E46 318 M43B19
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: jj38746
Lokalizacja: Wrocław

#309

Post autor: wiktorc »

Ja miałem np. luzy w dyferencjale oraz na przegubach półosi. Jedne luzy pewnie doprowadziły do drugich. Taki łańcuszek przyczynowo skutkowy :)

Dyfer kupiony używany bez luzów i do tego używane półosie. Nie łatwo kupić. Ja trafiłem z 3ci dyfer, a półosi jeszcze więcej.
Nowe półosie też próbowałem. Kupiłem jedne z najtańszych firmy GSP. Ogólnie nie wytrzymały nawet miesiąca i były gorsze luzy niż na starych. Więc nie polecam firmy bo to zrobione z jakiegoś "gównolitu" chyba.

Ogólnie po ogarnięciu tego było OK. Wałem napędowym nie dało się obrócić nawet o kilka stopni bez wbitego biegu. Zero luzu.
kamyk28
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 12 lis 15, 10:26
BMW: E46 coupe 2.8
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#310

Post autor: kamyk28 »

Ja dyferek zmieniłem tydzień temu na idealny bez najmniejszego luzu, zauważyłem że półosie mają delikatny luz może 1mm może 1.5 mm, to chyba dopuszczalne? Jutro może zmienię cały płyn hamulcowy i dobrze odpowietrzenie wysprzeglik. Może coś pomoże:) jak nie to skrzynia aut 😂
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”