głosne stuki przy wbijaniu biegów
-
- Bywalec forum
- Posty: 50
- Rejestracja: 17 gru 17, 1:42
- BMW: E46 320i M52tu
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Jeżeli jest to skrzynia, a czytałem niejedną opinię osób którzy mieli e46 od nowości, że te uderzenia zaczynały się już przy 60 tysiącach przejechanych, to moim zdaniem znalezienie sprawnej będzie cudem i w grę wchodzi jedynie naprawa. Ja miałem 4 skrzynie na aucie, dwie od 2.0 takie jak seria z fabryki, jedną od bodajże 2.5 i jedną od 1.8, różnice były w głośności i zmianie biegów, ale walenie z tyłu na żadnej z tych skrzyń się nie zmieniło i wszystkie jak kręciłem wałkiem przed założeniem wydawały dokładnie takie same dźwięki, takie jakby chrzęszczenie. Do każdej skrzyni przed założeniem lałem nowy oryginalny olej. Dodatkowo jak już byłem przy skrzyni to wymieniłem całe kompletne sprzęgło z dwumasą jak już zresztą pisałem i nic to nie dało. Przez okres tej całej walki jedyna poprawa była kiedy wymieniłem sworzeń kulisty i płyn w układzie wysprzęglania, zniknęły wtedy stuki przy wbijaniu jedynki ale w tym czasie zakładałem też ostatnią skrzynię więc nie wiem na 100% czy efekt był od sworznia i płynu czy od samej skrzyni. Niemniej jednak skłaniam się ku hipotezie że problem leży w tym, że wał na postoju na wyłączonym silniku ma za duży luz jak się nim kręci i to to właśnie emituje to walenie, ale zawsze mnie zastanawiało jak to jest że wał z jednej strony jest przymocowany do skrzyni a z drugiej do dyfra i nawet jak by w skrzyni był luz to z drugiej strony, przynajmniej u mnie gdzie miałem dyfer włożony i sprawdzany bez żadnego luzu i nowe półosie i samochód stał na kołach to wszystko powinno stawiać opór chociaż od tej strony dyfra a się kręciło i to dosyć dużo. Wychodziło by że luz mamy i w skrzyni i w dyfrze i wynikiem tego są te uderzenia których nikt nie może zlokalizować.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 sty 19, 14:30
- BMW: E46 318 M43B19
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
- VIN: jj38746
- Lokalizacja: Wrocław
Jak ktoś zna jakiegoś speca od skrzyni, który by się podejmował diagnozy/naprawy to prośba o podanie namiarów.
Używki skrzynie nie są drogie to można jakąś spróbować naprawić.
Zastanawiam się czy nie kupić jakiejś i rozebrać samemu. Pewnie już bym nie złożył ale może się znajdzie przyczynę.
Używki skrzynie nie są drogie to można jakąś spróbować naprawić.
Zastanawiam się czy nie kupić jakiejś i rozebrać samemu. Pewnie już bym nie złożył ale może się znajdzie przyczynę.
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
Proponuje zmianę tytułu tego wątku, gdyż dyskusja już dawno odbiegła od pierwotnego problemu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
kupiłem półosie uzywki, załozone, efekt , nie mam luzów dgy dodam iujme gaz, stuk jest
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Może dyfer zużyty. Albo wał, albo wyrwana podłoga...... Trochę tego jest. Może też być luz w skrzyni......
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 lut 19, 22:39
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Kościerzyna
Siema wszystkim
Dopiero co dołączyłem do forum
Przeczytałem cały ten temat
Niczego nowego tutaj nie wniose
Mam od dziewięciu lat e46 320d
Jak kupiłem auto miało przebieg 265000
I nie dostrzegłem żadnych stuków puków
Dzisiaj ma 377000 tysięcy ,mało jeźdże
Pod koniec zeszłego roku też pojawiały się pukania Ale bez żadnych szarpnieć
Zmiana z jedynki na dwójkę,wrzucanie jedynki lub wstecznego,jazda na dwójce i wciśniecie sprzęgła
Na wyższych biegach wszystko ok.
Wymieniłem poduszki mostu ,fakt faktem były zużyte Ale nic to nie dało
Wymieniłem potem jeszcze łącznik elastyczny wału
No i coś to pomogło
Zostało tylko puķanie przy zmianie z jedynki na dwójkę A poza tym jest ok
Napisałem tego posta bo może się do czegoś przyda
Pozdrawiam
Dopiero co dołączyłem do forum
Przeczytałem cały ten temat
Niczego nowego tutaj nie wniose
Mam od dziewięciu lat e46 320d
Jak kupiłem auto miało przebieg 265000
I nie dostrzegłem żadnych stuków puków
Dzisiaj ma 377000 tysięcy ,mało jeźdże
Pod koniec zeszłego roku też pojawiały się pukania Ale bez żadnych szarpnieć
Zmiana z jedynki na dwójkę,wrzucanie jedynki lub wstecznego,jazda na dwójce i wciśniecie sprzęgła
Na wyższych biegach wszystko ok.
Wymieniłem poduszki mostu ,fakt faktem były zużyte Ale nic to nie dało
Wymieniłem potem jeszcze łącznik elastyczny wału
No i coś to pomogło
Zostało tylko puķanie przy zmianie z jedynki na dwójkę A poza tym jest ok
Napisałem tego posta bo może się do czegoś przyda
Pozdrawiam
-
- Bywalec forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 lip 18, 1:31
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Łomianki
Temat praktycznie jak obiecałem - rozwiązałem. Stukanie powoduje luz na wałku atakującym w moście. Gdy auto jest nierozgrzane jest cicho, bo olej jest gęsty i tłumi pracę zębów, a po rozgrzaniu staje się rzadki i zęby waląc o siebie powodują głuche łupnięcie. Teraz tylko pytanie, teoretycznie gęstszy olej powinien pomóc, tylko czy jest sens? Może coś a'la ceramizer w podwójnej dawce?
-
- Bywalec forum
- Posty: 759
- Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
- BMW: 318i-328i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warka
Kiedyś trociny załatwiały sprawęoliee0 pisze: ↑14 lut 19, 21:28 Temat praktycznie jak obiecałem - rozwiązałem. Stukanie powoduje luz na wałku atakującym w moście. Gdy auto jest nierozgrzane jest cicho, bo olej jest gęsty i tłumi pracę zębów, a po rozgrzaniu staje się rzadki i zęby waląc o siebie powodują głuche łupnięcie. Teraz tylko pytanie, teoretycznie gęstszy olej powinien pomóc, tylko czy jest sens? Może coś a'la ceramizer w podwójnej dawce?
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 16 Odpowiedzi
- 15246 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mefjupe
-
- 6 Odpowiedzi
- 4223 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 0 Odpowiedzi
- 1944 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Albi
-
- 2 Odpowiedzi
- 2061 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DonWit
-
- 19 Odpowiedzi
- 3729 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bacek
-
- 1 Odpowiedzi
- 1658 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dawid111
-
- 7 Odpowiedzi
- 7212 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 9 Odpowiedzi
- 7633 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Second668
-
- 1 Odpowiedzi
- 1505 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx