Również na to stawiam.maniek21112 pisze: ↑26 paź 18, 19:56 Wtrącę się w dyskusję, ja obstawiam tuleje tylnych sanek, ostatni news z załadunkiem pasuje mi tu idealnie.
głosne stuki przy wbijaniu biegów
-
- Bywalec forum
- Posty: 300
- Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
- BMW: 328Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Tczew
-
- Bywalec forum
- Posty: 50
- Rejestracja: 17 gru 17, 1:42
- BMW: E46 320i M52tu
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Panowie uporządkujmy temat bo widzę że dwa podobne problemy się tu przeplatają i pewnie dlatego nie możemy dojść do porozumienia.
Mamy do czynienia z:
1) stukami przy wbijaniu biegu (czyli wciskamy sprzęgło i przy wbijaniu biegu jest łupnięcie, głuche z tyłu)
oraz
2) stukami przy zmianie biegu (wysprzęglaniu i zasprzęglaniu podczas jazdy itp. ale jest to inne stukanie, kilkukrotne i o innym oddźwięku niż to przy wbijaniu, lecz także z tyłu auta)
Problem numer jeden ustąpił u mnie całkowicie po ostatnich wymianach czyli skrzyni, sworznia kulistego w skrzyni oraz płynu hydraulicznego. Dzisiaj cały dzień próbowałem wywołać to łupnięcie i nie udało mi się, nie ważne czy szybko wbijam bieg od razu po wciśnięciu sprzęgła, czy wolno, jakkolwiek nie da rady wywołać tego dźwięku ani na zgaszonym ani odpalonym aucie, zniknęły też jak pisałem problemy z chrupnięciami przy zmianach biegów. Wniosek jest taki jak pisali koledzy wcześniej że najprawdopodobniej winny był sworzeń przez który nie było pełnego rozsprzęglenia, aczkolwiek nie mamy 100% pewności czy nie skrzynia lub płyn, jakkolwiek jest mocno zawężone już grono podejrzanych, i ja bym na Waszym miejscu zaczynał od sworznia i płynu jeżeli skrzynie są ciche i w dobrym stanie.
Został natomiast drugi problem poboczny który ja ciągnę związany też z biegami a raczej właśnie wysprzęglaniem, czyli rozłączaniem napędu który jak podejrzewamy leży po stronie półosi bądź tulei wózka. Przez wzgląd na to że półośki mam już trzeci komplet, i nawet na nowych nie było poprawy skłaniam się ku tulejom i będę je robił w listopadzie. Mam nadzieję że się uda. Myślę że u założyciela wątku który wymienił tuleje, winny jest w/w sworzeń, u mnie było i jedno i drugie a u jeszcze innych puka tylko tył czyli tuleje bądź półosie. Jeżeli okaże się że u mnie po wymianie tulei wszystko ucichnie myślę że problem zostanie rozwiązany a nasz wątek będzie można wydrukować i dodawać do instrukcji obsługi bmw
Oby to było to.
Mamy do czynienia z:
1) stukami przy wbijaniu biegu (czyli wciskamy sprzęgło i przy wbijaniu biegu jest łupnięcie, głuche z tyłu)
oraz
2) stukami przy zmianie biegu (wysprzęglaniu i zasprzęglaniu podczas jazdy itp. ale jest to inne stukanie, kilkukrotne i o innym oddźwięku niż to przy wbijaniu, lecz także z tyłu auta)
Problem numer jeden ustąpił u mnie całkowicie po ostatnich wymianach czyli skrzyni, sworznia kulistego w skrzyni oraz płynu hydraulicznego. Dzisiaj cały dzień próbowałem wywołać to łupnięcie i nie udało mi się, nie ważne czy szybko wbijam bieg od razu po wciśnięciu sprzęgła, czy wolno, jakkolwiek nie da rady wywołać tego dźwięku ani na zgaszonym ani odpalonym aucie, zniknęły też jak pisałem problemy z chrupnięciami przy zmianach biegów. Wniosek jest taki jak pisali koledzy wcześniej że najprawdopodobniej winny był sworzeń przez który nie było pełnego rozsprzęglenia, aczkolwiek nie mamy 100% pewności czy nie skrzynia lub płyn, jakkolwiek jest mocno zawężone już grono podejrzanych, i ja bym na Waszym miejscu zaczynał od sworznia i płynu jeżeli skrzynie są ciche i w dobrym stanie.
Został natomiast drugi problem poboczny który ja ciągnę związany też z biegami a raczej właśnie wysprzęglaniem, czyli rozłączaniem napędu który jak podejrzewamy leży po stronie półosi bądź tulei wózka. Przez wzgląd na to że półośki mam już trzeci komplet, i nawet na nowych nie było poprawy skłaniam się ku tulejom i będę je robił w listopadzie. Mam nadzieję że się uda. Myślę że u założyciela wątku który wymienił tuleje, winny jest w/w sworzeń, u mnie było i jedno i drugie a u jeszcze innych puka tylko tył czyli tuleje bądź półosie. Jeżeli okaże się że u mnie po wymianie tulei wszystko ucichnie myślę że problem zostanie rozwiązany a nasz wątek będzie można wydrukować i dodawać do instrukcji obsługi bmw
Oby to było to.
-
- Bywalec forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 30 mar 18, 1:41
- BMW: E46 coupe
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Bardzo dobre podsumowanie. Odnosnie wczesniejszych wypowiedzi z obciazeniem samochodu ( w moim przypadku) zgodzic sie nie moge, poniewaz czy jade sam, czy w 5 osob, walenie podczas wrzucania biegu jest takie samo.
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 mar 18, 1:44
- BMW: E46 320i 170KM sedan
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Kamionki
Mam pytanie do Kolegi fixxxerpl. Czy sworzeń kulisty wymieniałeś na oryginał plastikowy, czy na metalowy zamiennik bo takie też widziałem. I jakiej marki olej wlałeś do skrzyni.?
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
Żeby nie było niedomówień, to był to płyn hamulcowy.fixxxerpl pisze: a oleju w skrzyni nie zmieniałem tylko w układzie hydraulicznym.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
bzdura z tym dociezeniem,chociaz mam tył troche wyzej bo zmieniałem sprezyny, troche zastanawiajace,i sprobowałe zapakowac bagaznik 2 worki pełne po 60kg i nic to u mne nie dało. ale jak sie jedzie po nierowosciach na 1 np bez gazu i jest kawałek drogi takiej z progami zwalniajaymi lub drogi tak ukształtowanej to wyjezdzam na pagórek ,cicho,auto ciagnie, zjezdzam auto przyspiesza bo ma z gorki i jest uderzenie, i jak wraca predkosc do do zrownania z gazem tez łub, lub prosciej na 1 czy inych biegach dodac gaz jet uderzenie ,ujecie tez udrzy , i tak dodaje i ujmuje za kazdym razem uderzy ,cos z przeniesieniem napedu cholera jasna, przeciez wtedy sprzegła sie nie rusza, zaznaczam ze u mnie te walniecia sa coraz mocniejsze, strach jezdzic
-
- Bywalec forum
- Posty: 50
- Rejestracja: 17 gru 17, 1:42
- BMW: E46 320i M52tu
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Ja piszę co u mnie pomogło co nie, nie wiem czy u innych są te same problemy, jedno udało mi się wykluczyć a drugiego nie, i już mi się nie uda bo sprzedałem samochód, więc nic już więcej do tematu nie wniosę. Tak czy inaczej będę z ciekawości zaglądał czy uda się to w końcu całkowicie rozwiązać, życzę powodzenia Panowie
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 16 Odpowiedzi
- 15115 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mefjupe
-
- 6 Odpowiedzi
- 4148 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 0 Odpowiedzi
- 1903 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Albi
-
- 2 Odpowiedzi
- 2025 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DonWit
-
- 19 Odpowiedzi
- 3629 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bacek
-
- 1 Odpowiedzi
- 1644 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dawid111
-
- 9 Odpowiedzi
- 7423 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Second668
-
- 7 Odpowiedzi
- 7066 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 1 Odpowiedzi
- 1479 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx