głosne stuki przy wbijaniu biegów

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 4501
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

głosne stuki przy wbijaniu biegów

Post autor: maniek21112 » 26/10/18, 19:56

Wtrącę się w dyskusję, ja obstawiam tuleje tylnych sanek, ostatni news z załadunkiem pasuje mi tu idealnie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


Flaczek
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 07/10/18, 22:26
BMW: E46 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gniew
VIN: JH31322
Kontakt:

głosne stuki przy wbijaniu biegów

Post autor: Flaczek » 26/10/18, 21:27

maniek21112 pisze:
26/10/18, 19:56
Wtrącę się w dyskusję, ja obstawiam tuleje tylnych sanek, ostatni news z załadunkiem pasuje mi tu idealnie.
Również na to stawiam.

fixxxerpl
Bywalec forum
Posty: 49
Rejestracja: 17/12/17, 1:42
BMW: E46 320i M52tu
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
Kontakt:

głosne stuki przy wbijaniu biegów

Post autor: fixxxerpl » 27/10/18, 21:34

Panowie uporządkujmy temat bo widzę że dwa podobne problemy się tu przeplatają i pewnie dlatego nie możemy dojść do porozumienia.
Mamy do czynienia z:

1) stukami przy wbijaniu biegu (czyli wciskamy sprzęgło i przy wbijaniu biegu jest łupnięcie, głuche z tyłu)

oraz

2) stukami przy zmianie biegu (wysprzęglaniu i zasprzęglaniu podczas jazdy itp. ale jest to inne stukanie, kilkukrotne i o innym oddźwięku niż to przy wbijaniu, lecz także z tyłu auta)

Problem numer jeden ustąpił u mnie całkowicie po ostatnich wymianach czyli skrzyni, sworznia kulistego w skrzyni oraz płynu hydraulicznego. Dzisiaj cały dzień próbowałem wywołać to łupnięcie i nie udało mi się, nie ważne czy szybko wbijam bieg od razu po wciśnięciu sprzęgła, czy wolno, jakkolwiek nie da rady wywołać tego dźwięku ani na zgaszonym ani odpalonym aucie, zniknęły też jak pisałem problemy z chrupnięciami przy zmianach biegów. Wniosek jest taki jak pisali koledzy wcześniej że najprawdopodobniej winny był sworzeń przez który nie było pełnego rozsprzęglenia, aczkolwiek nie mamy 100% pewności czy nie skrzynia lub płyn, jakkolwiek jest mocno zawężone już grono podejrzanych, i ja bym na Waszym miejscu zaczynał od sworznia i płynu jeżeli skrzynie są ciche i w dobrym stanie.

Został natomiast drugi problem poboczny który ja ciągnę związany też z biegami a raczej właśnie wysprzęglaniem, czyli rozłączaniem napędu który jak podejrzewamy leży po stronie półosi bądź tulei wózka. Przez wzgląd na to że półośki mam już trzeci komplet, i nawet na nowych nie było poprawy skłaniam się ku tulejom i będę je robił w listopadzie. Mam nadzieję że się uda. Myślę że u założyciela wątku który wymienił tuleje, winny jest w/w sworzeń, u mnie było i jedno i drugie a u jeszcze innych puka tylko tył czyli tuleje bądź półosie. Jeżeli okaże się że u mnie po wymianie tulei wszystko ucichnie myślę że problem zostanie rozwiązany a nasz wątek będzie można wydrukować i dodawać do instrukcji obsługi bmw :-)

Oby to było to.

Luzykrk
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 30/03/18, 1:41
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
Kontakt:

głosne stuki przy wbijaniu biegów

Post autor: Luzykrk » 28/10/18, 3:02

Bardzo dobre podsumowanie. Odnosnie wczesniejszych wypowiedzi z obciazeniem samochodu ( w moim przypadku) zgodzic sie nie moge, poniewaz czy jade sam, czy w 5 osob, walenie podczas wrzucania biegu jest takie samo.

oliee0
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 17/07/18, 1:31
BMW: 320i
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Łomianki
Kontakt:

głosne stuki przy wbijaniu biegów

Post autor: oliee0 » 28/10/18, 11:40

fixxxerpl pisze:
27/10/18, 21:34
Problem numer jeden ustąpił u mnie całkowicie po ostatnich wymianach czyli skrzyni, sworznia kulistego w skrzyni oraz płynu hydraulicznego.
Dałbyś radę napisać nr części tego sworznia?


Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 171
Rejestracja: 10/01/18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz
Kontakt:

głosne stuki przy wbijaniu biegów

Post autor: yeti » 28/10/18, 12:54

nr 21511223328

Greg80
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 28/03/18, 1:44
BMW: E46 320i 170KM sedan
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kamionki
Kontakt:

głosne stuki przy wbijaniu biegów

Post autor: Greg80 » 28/10/18, 18:23

Mam pytanie do Kolegi fixxxerpl. Czy sworzeń kulisty wymieniałeś na oryginał plastikowy, czy na metalowy zamiennik bo takie też widziałem. I jakiej marki olej wlałeś do skrzyni.?

fixxxerpl
Bywalec forum
Posty: 49
Rejestracja: 17/12/17, 1:42
BMW: E46 320i M52tu
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
Kontakt:

głosne stuki przy wbijaniu biegów

Post autor: fixxxerpl » 29/10/18, 2:18

Greg80 pisze:
28/10/18, 18:23
Mam pytanie do Kolegi fixxxerpl. Czy sworzeń kulisty wymieniałeś na oryginał plastikowy, czy na metalowy zamiennik bo takie też widziałem. I jakiej marki olej wlałeś do skrzyni.?
Sworzeń oryginalny plastikowy, a oleju w skrzyni nie zmieniałem tylko w układzie hydraulicznym.

Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2030
Rejestracja: 14/07/15, 18:15
BMW: E60 520D LCI
Rok produkcji: 2008
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Gadu-Gadu: 5877066
Kontakt:

głosne stuki przy wbijaniu biegów

Post autor: Jarando » 29/10/18, 8:37

fixxxerpl pisze: a oleju w skrzyni nie zmieniałem tylko w układzie hydraulicznym.
Żeby nie było niedomówień, to był to płyn hamulcowy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!

piotrek2222

głosne stuki przy wbijaniu biegów

Post autor: piotrek2222 » 02/11/18, 5:56

bzdura z tym dociezeniem,chociaz mam tył troche wyzej bo zmieniałem sprezyny, troche zastanawiajace,i sprobowałe zapakowac bagaznik 2 worki pełne po 60kg i nic to u mne nie dało. ale jak sie jedzie po nierowosciach na 1 np bez gazu i jest kawałek drogi takiej z progami zwalniajaymi lub drogi tak ukształtowanej to wyjezdzam na pagórek ,cicho,auto ciagnie, zjezdzam auto przyspiesza bo ma z gorki i jest uderzenie, i jak wraca predkosc do do zrownania z gazem tez łub, lub prosciej na 1 czy inych biegach dodac gaz jet uderzenie ,ujecie tez udrzy , i tak dodaje i ujmuje za kazdym razem uderzy ,cos z przeniesieniem napedu cholera jasna, przeciez wtedy sprzegła sie nie rusza, zaznaczam ze u mnie te walniecia sa coraz mocniejsze, strach jezdzic


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości