Geometria 330Ci...

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
m0rdulec
Posty: 5
Rejestracja: 10 wrz 14, 3:04
BMW: E46 330Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:
VIN: JT63028

#1

Post autor: m0rdulec »

Witam kolegow Maniaków ;-)

Borykam sie z problemem geometrii... mianowicie z tym czy została u mnie poprwnie ustawiona.

Temat wałkuję juz od jakiegos czasu przegladając setki tematow na roznych forach. Dowiedzialem sie ze do prawidlowego ustawienia geometri w BMW nalezy dociazyc auto po 2x 68kg przod + 68kg tył oraz 21kg do bagaznika. Oprocz tego powinien byc pełny bak i prawidłowe cisnienie w opnach.

Niestety u mnie w miescie nikt nie ogarnia tematu... jak ktos slyszy o ciezarkach dociążających auto to robi wielkie oczy albo zaczyna sie smiac...

Zostałem w zasadzie zmuszony do zrobienia tego w miejscu gdzie wg. mnie posiadali najlepszy sprzet. Zmuszony dlatego ze po wymianie wahaczy i tuleji zbieżność uległa przestawieniu... kierownica w prawo... auto sciagało w lewo... Jezdze nim na codzien, mam prawie nowe opony PIRELLI P ZERO 225/45/17 z przodu i 245/40/17 z tyłu i balem sie poprostu o ich gwałtowne zużycie...

Do rzeczy...

Wszystko niby przbiegło pomyślnie i na komputerze "Hunter" dostalem końcowy wykres ze wszystkimi wartosciami na zielono.. ALE

po 2 dniach jadąc z otwartą szybą zaczął docierac do mnie wczesniej nie znany odglos... jakby hmmm szum tylnych opon... Wyszedlem z auta i ku mojemu zdziwieniu stojac na wprost tylnego koła mam wrażenie ze jest ono skierowane do srodka pojazdu... malo tego sa wg. mnie pochylone do wewnątrz... cos w tym stylu / \ czyli jakby nie takie kąty... i teraz juz nie wiem... czy tak powinno byc? Auto podczas pomiaru NIE było dociążane.. nikt nie sprawdził cisnienia w oponach a paliwa w baku bylo ledwo ponad rezerwą...

1. Czy tylko dociążone prawidłowo auto da sie poprawnie ustawic?
2. Mowi sie o prawidłowym cinieniu w gumach (czego u mnie nawet nie sprawdzono) a co z rozmiarem...? seryjnie wychodzi na 205/50/17 wiec nie wiem jak sie odnosi do tego aplikacja wspomagająca ustawienia. Nikt mnie nie pytal o rozmiar opon ani tymbardziej nie wpisywał tych danych do kompa. Uslyszalem jedynie "Felga 17?" i tyle.. Czy nie powinno ustawiac sie na kołach takich jak wychodzą z fabryki?
3. Ustawiono mi geometrie z opcją "Zawieszenie seryjne e46" tymczasem w moim aucie wg. win'u widnieje zapis "Sportowe przystosowanie podwozia" Kiedys dzwonilem do serwisu zapytac jak to sie ma do wahaczy i dostałem odp. ze wahacze idą standardowe a to jest poprostu fabryczne "obnizenie i utwardzenie" (FOTA BMW). Wobec tego pytanie.. Czy aplikacja nie powinna tego uwzgledniać?

4. Ile kosztuje ustawienie geometri w serwisie BMW? (I tak w tygodniu do nich zadzwonie ale moze tu ktos da odp szybciej;)

Za wszystko zaplacilem 185zl.. Moge przeslac skan wyników pomiaru przed i po...

Z gory dziekuje za odp.

Pozdrawiam
Marcin
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

Podaj jaki kąt ustawiono Ci z tyłu.

Ostatnio pytałem się o te ciężarki - podobno to zależy od urządzenia. W niektórych nie trzeba dociążać (podobno). To właśnie na sportowym nadwoziu program przewiduue większy kąt z tyłu. Przy sportowym program wskazywał kat -2st na zielono, natomiast na seryjnym -1,47 (największe pochylenie mieszczące się w zakresie).

/\ tak powinno być w BMW, mniejszy lub większy kat ale pochylone tak.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
m0rdulec
Posty: 5
Rejestracja: 10 wrz 14, 3:04
BMW: E46 330Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:
VIN: JT63028

#3

Post autor: m0rdulec »

mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#4

Post autor: mariryb »

Masz prawidłowy kąt z tyłu -1,28 to norma dla standardowego zawieszenia. Jesli zmienił by na sportowe zawieszenie to ten przedział by się zmienił i większy kąt byłby w normie. Tu nie widze dokladnie na zdjeciu ale widełki są -1,15 do -1,45 (jak dobrze ze zdjecia odczytałem) a w sportowym było by do -2st

Taki hardkorowy kąt to -2,5,-3st :) więc jeszcze daleko

Co do ciężarków to wiem tylko to co napisałem wcześniej.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
m0rdulec
Posty: 5
Rejestracja: 10 wrz 14, 3:04
BMW: E46 330Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:
VIN: JT63028

#5

Post autor: m0rdulec »

Witam,

W winie jest "Sportowe przystosowanie podwozia"

Czytalem tutaj na forum ze wyrozniamy 3 typy: Seria, Sportowe przystosowanie podwozia oraz M-pakiet
Jesli maszyna ma ustawienia tylko dla STANDARD i SPORT... to jakie powinny byc w moim przpadku?
Co wchodzi wsklad: Sportowego Przystosowania Podwozia? Wahacze sa te same.. co w serii wiec juz nie wiem czy nastawy maja byc dla "Zawieszenie sportowe z obnizonym przeswitem" czy "SERIA".. ?

Pozdrawiam
Marcin
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: zibi_j1 »

z tego co ja wiem, masz zwykłe ale sportowe dostosowanie (mpakiet) sportowy zawias obniżony jest na sprężynach, prawdopodobnie różnią się tez amorki, ale nie mam wiedzy
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
m0rdulec
Posty: 5
Rejestracja: 10 wrz 14, 3:04
BMW: E46 330Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:
VIN: JT63028

#7

Post autor: m0rdulec »

Tak jak pisalem juz wyzej dzwonilem kiedys do serwisu zapytac jakie wahacze idą do mojego modelu i o co chodzi z tym sportowym przystosowaniem. Myslalem wtedy ze mam zawieszenie M-pakietowe. Dostalem informacje ze wahacz seria a to jest poprostu fabryczne obnizenie (sprezyny?) i utwardzenie(amory?).

Czyli jednak powinno byc ustawione dla jak dla sportowego z obnizonym przeswitem... dobrze kombinuje? ;-)

Pozdrawiam
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: zibi_j1 »

Kurcze ale nad czym my sie rozwodzimy? Wystarczy wejsc na Realoem, wpisac swoj Vin I wyszukaz zawieszenie I pokaze ci jaki masz wachacz I poda jego nr seryjny. Potem szukasz odpowiednika wahacza dla oryginalu z takim numerem jak ci wyskoczyl. I po bolu..
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”