Geometria 330Ci...
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 wrz 14, 3:04
- BMW: E46 330Ci
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto:
- VIN: JT63028
Witam kolegow Maniaków
Borykam sie z problemem geometrii... mianowicie z tym czy została u mnie poprwnie ustawiona.
Temat wałkuję juz od jakiegos czasu przegladając setki tematow na roznych forach. Dowiedzialem sie ze do prawidlowego ustawienia geometri w BMW nalezy dociazyc auto po 2x 68kg przod + 68kg tył oraz 21kg do bagaznika. Oprocz tego powinien byc pełny bak i prawidłowe cisnienie w opnach.
Niestety u mnie w miescie nikt nie ogarnia tematu... jak ktos slyszy o ciezarkach dociążających auto to robi wielkie oczy albo zaczyna sie smiac...
Zostałem w zasadzie zmuszony do zrobienia tego w miejscu gdzie wg. mnie posiadali najlepszy sprzet. Zmuszony dlatego ze po wymianie wahaczy i tuleji zbieżność uległa przestawieniu... kierownica w prawo... auto sciagało w lewo... Jezdze nim na codzien, mam prawie nowe opony PIRELLI P ZERO 225/45/17 z przodu i 245/40/17 z tyłu i balem sie poprostu o ich gwałtowne zużycie...
Do rzeczy...
Wszystko niby przbiegło pomyślnie i na komputerze "Hunter" dostalem końcowy wykres ze wszystkimi wartosciami na zielono.. ALE
po 2 dniach jadąc z otwartą szybą zaczął docierac do mnie wczesniej nie znany odglos... jakby hmmm szum tylnych opon... Wyszedlem z auta i ku mojemu zdziwieniu stojac na wprost tylnego koła mam wrażenie ze jest ono skierowane do srodka pojazdu... malo tego sa wg. mnie pochylone do wewnątrz... cos w tym stylu / \ czyli jakby nie takie kąty... i teraz juz nie wiem... czy tak powinno byc? Auto podczas pomiaru NIE było dociążane.. nikt nie sprawdził cisnienia w oponach a paliwa w baku bylo ledwo ponad rezerwą...
1. Czy tylko dociążone prawidłowo auto da sie poprawnie ustawic?
2. Mowi sie o prawidłowym cinieniu w gumach (czego u mnie nawet nie sprawdzono) a co z rozmiarem...? seryjnie wychodzi na 205/50/17 wiec nie wiem jak sie odnosi do tego aplikacja wspomagająca ustawienia. Nikt mnie nie pytal o rozmiar opon ani tymbardziej nie wpisywał tych danych do kompa. Uslyszalem jedynie "Felga 17?" i tyle.. Czy nie powinno ustawiac sie na kołach takich jak wychodzą z fabryki?
3. Ustawiono mi geometrie z opcją "Zawieszenie seryjne e46" tymczasem w moim aucie wg. win'u widnieje zapis "Sportowe przystosowanie podwozia" Kiedys dzwonilem do serwisu zapytac jak to sie ma do wahaczy i dostałem odp. ze wahacze idą standardowe a to jest poprostu fabryczne "obnizenie i utwardzenie" (FOTA BMW). Wobec tego pytanie.. Czy aplikacja nie powinna tego uwzgledniać?
4. Ile kosztuje ustawienie geometri w serwisie BMW? (I tak w tygodniu do nich zadzwonie ale moze tu ktos da odp szybciej;)
Za wszystko zaplacilem 185zl.. Moge przeslac skan wyników pomiaru przed i po...
Z gory dziekuje za odp.
Pozdrawiam
Marcin
Borykam sie z problemem geometrii... mianowicie z tym czy została u mnie poprwnie ustawiona.
Temat wałkuję juz od jakiegos czasu przegladając setki tematow na roznych forach. Dowiedzialem sie ze do prawidlowego ustawienia geometri w BMW nalezy dociazyc auto po 2x 68kg przod + 68kg tył oraz 21kg do bagaznika. Oprocz tego powinien byc pełny bak i prawidłowe cisnienie w opnach.
Niestety u mnie w miescie nikt nie ogarnia tematu... jak ktos slyszy o ciezarkach dociążających auto to robi wielkie oczy albo zaczyna sie smiac...
Zostałem w zasadzie zmuszony do zrobienia tego w miejscu gdzie wg. mnie posiadali najlepszy sprzet. Zmuszony dlatego ze po wymianie wahaczy i tuleji zbieżność uległa przestawieniu... kierownica w prawo... auto sciagało w lewo... Jezdze nim na codzien, mam prawie nowe opony PIRELLI P ZERO 225/45/17 z przodu i 245/40/17 z tyłu i balem sie poprostu o ich gwałtowne zużycie...
Do rzeczy...
Wszystko niby przbiegło pomyślnie i na komputerze "Hunter" dostalem końcowy wykres ze wszystkimi wartosciami na zielono.. ALE
po 2 dniach jadąc z otwartą szybą zaczął docierac do mnie wczesniej nie znany odglos... jakby hmmm szum tylnych opon... Wyszedlem z auta i ku mojemu zdziwieniu stojac na wprost tylnego koła mam wrażenie ze jest ono skierowane do srodka pojazdu... malo tego sa wg. mnie pochylone do wewnątrz... cos w tym stylu / \ czyli jakby nie takie kąty... i teraz juz nie wiem... czy tak powinno byc? Auto podczas pomiaru NIE było dociążane.. nikt nie sprawdził cisnienia w oponach a paliwa w baku bylo ledwo ponad rezerwą...
1. Czy tylko dociążone prawidłowo auto da sie poprawnie ustawic?
2. Mowi sie o prawidłowym cinieniu w gumach (czego u mnie nawet nie sprawdzono) a co z rozmiarem...? seryjnie wychodzi na 205/50/17 wiec nie wiem jak sie odnosi do tego aplikacja wspomagająca ustawienia. Nikt mnie nie pytal o rozmiar opon ani tymbardziej nie wpisywał tych danych do kompa. Uslyszalem jedynie "Felga 17?" i tyle.. Czy nie powinno ustawiac sie na kołach takich jak wychodzą z fabryki?
3. Ustawiono mi geometrie z opcją "Zawieszenie seryjne e46" tymczasem w moim aucie wg. win'u widnieje zapis "Sportowe przystosowanie podwozia" Kiedys dzwonilem do serwisu zapytac jak to sie ma do wahaczy i dostałem odp. ze wahacze idą standardowe a to jest poprostu fabryczne "obnizenie i utwardzenie" (FOTA BMW). Wobec tego pytanie.. Czy aplikacja nie powinna tego uwzgledniać?
4. Ile kosztuje ustawienie geometri w serwisie BMW? (I tak w tygodniu do nich zadzwonie ale moze tu ktos da odp szybciej;)
Za wszystko zaplacilem 185zl.. Moge przeslac skan wyników pomiaru przed i po...
Z gory dziekuje za odp.
Pozdrawiam
Marcin
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Podaj jaki kąt ustawiono Ci z tyłu.
Ostatnio pytałem się o te ciężarki - podobno to zależy od urządzenia. W niektórych nie trzeba dociążać (podobno). To właśnie na sportowym nadwoziu program przewiduue większy kąt z tyłu. Przy sportowym program wskazywał kat -2st na zielono, natomiast na seryjnym -1,47 (największe pochylenie mieszczące się w zakresie).
/\ tak powinno być w BMW, mniejszy lub większy kat ale pochylone tak.
Ostatnio pytałem się o te ciężarki - podobno to zależy od urządzenia. W niektórych nie trzeba dociążać (podobno). To właśnie na sportowym nadwoziu program przewiduue większy kąt z tyłu. Przy sportowym program wskazywał kat -2st na zielono, natomiast na seryjnym -1,47 (największe pochylenie mieszczące się w zakresie).
/\ tak powinno być w BMW, mniejszy lub większy kat ale pochylone tak.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 wrz 14, 3:04
- BMW: E46 330Ci
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto:
- VIN: JT63028
Witam,
Dziekuje za zainteresowanie!
Przesyłam link do fotki ustawien PRZED/PO
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/10601275_725672017505320_689673239_n.jpg?oh=7ff5ba0532dc15b6352fb6505603a1a1&oe=5412DE63&__gda__=1410476734_5816d9efa2eba1b4702ccaf0f5e37016
Pozdrawiam,
Marcin
Dziekuje za zainteresowanie!
Przesyłam link do fotki ustawien PRZED/PO
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/10601275_725672017505320_689673239_n.jpg?oh=7ff5ba0532dc15b6352fb6505603a1a1&oe=5412DE63&__gda__=1410476734_5816d9efa2eba1b4702ccaf0f5e37016
Pozdrawiam,
Marcin
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Masz prawidłowy kąt z tyłu -1,28 to norma dla standardowego zawieszenia. Jesli zmienił by na sportowe zawieszenie to ten przedział by się zmienił i większy kąt byłby w normie. Tu nie widze dokladnie na zdjeciu ale widełki są -1,15 do -1,45 (jak dobrze ze zdjecia odczytałem) a w sportowym było by do -2st
Taki hardkorowy kąt to -2,5,-3st więc jeszcze daleko
Co do ciężarków to wiem tylko to co napisałem wcześniej.
Taki hardkorowy kąt to -2,5,-3st więc jeszcze daleko
Co do ciężarków to wiem tylko to co napisałem wcześniej.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 wrz 14, 3:04
- BMW: E46 330Ci
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto:
- VIN: JT63028
Witam,
W winie jest "Sportowe przystosowanie podwozia"
Czytalem tutaj na forum ze wyrozniamy 3 typy: Seria, Sportowe przystosowanie podwozia oraz M-pakiet
Jesli maszyna ma ustawienia tylko dla STANDARD i SPORT... to jakie powinny byc w moim przpadku?
Co wchodzi wsklad: Sportowego Przystosowania Podwozia? Wahacze sa te same.. co w serii wiec juz nie wiem czy nastawy maja byc dla "Zawieszenie sportowe z obnizonym przeswitem" czy "SERIA".. ?
Pozdrawiam
Marcin
W winie jest "Sportowe przystosowanie podwozia"
Czytalem tutaj na forum ze wyrozniamy 3 typy: Seria, Sportowe przystosowanie podwozia oraz M-pakiet
Jesli maszyna ma ustawienia tylko dla STANDARD i SPORT... to jakie powinny byc w moim przpadku?
Co wchodzi wsklad: Sportowego Przystosowania Podwozia? Wahacze sa te same.. co w serii wiec juz nie wiem czy nastawy maja byc dla "Zawieszenie sportowe z obnizonym przeswitem" czy "SERIA".. ?
Pozdrawiam
Marcin
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
z tego co ja wiem, masz zwykłe ale sportowe dostosowanie (mpakiet) sportowy zawias obniżony jest na sprężynach, prawdopodobnie różnią się tez amorki, ale nie mam wiedzy
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 wrz 14, 3:04
- BMW: E46 330Ci
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto:
- VIN: JT63028
Tak jak pisalem juz wyzej dzwonilem kiedys do serwisu zapytac jakie wahacze idą do mojego modelu i o co chodzi z tym sportowym przystosowaniem. Myslalem wtedy ze mam zawieszenie M-pakietowe. Dostalem informacje ze wahacz seria a to jest poprostu fabryczne obnizenie (sprezyny?) i utwardzenie(amory?).
Czyli jednak powinno byc ustawione dla jak dla sportowego z obnizonym przeswitem... dobrze kombinuje?
Pozdrawiam
Czyli jednak powinno byc ustawione dla jak dla sportowego z obnizonym przeswitem... dobrze kombinuje?
Pozdrawiam
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Kurcze ale nad czym my sie rozwodzimy? Wystarczy wejsc na Realoem, wpisac swoj Vin I wyszukaz zawieszenie I pokaze ci jaki masz wachacz I poda jego nr seryjny. Potem szukasz odpowiednika wahacza dla oryginalu z takim numerem jak ci wyskoczyl. I po bolu..
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1318 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maka155
-
- 3 Odpowiedzi
- 1875 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 4 Odpowiedzi
- 1715 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 4 Odpowiedzi
- 2640 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Potwór
-
- 1 Odpowiedzi
- 2017 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: D3jw
-
- 6 Odpowiedzi
- 4445 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kawbandos
-
- 2 Odpowiedzi
- 2445 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KucaQ
-
- 3 Odpowiedzi
- 1719 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Etman
-
- 0 Odpowiedzi
- 1760 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bmw_newbie
-
- 13 Odpowiedzi
- 3102 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Etman