Gdzie znajduje się czujnik wału - lokalizacja w M54

tree12
Bywalec forum
Posty: 54
Rejestracja: 3 lut 21, 22:50
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Cit

#1

Post autor: tree12 »

Witam, czy mógłby ktoś wstawić zdjęcie lub coś gdzie znajdę "Czujnik impulsów wału korbowego - 12141709616 ". I jak wygląda dostęp do niego czy ciężkie dojście? Od dołu czy od góry lepiej. Podejrzewam że zaczyna padać pomimo że błędu w inpie nie wyrzuca jeszcze. Jakie są dokładnie jego objawy? Mianowicie wypada zapłon przy wysokim obciążeniu, jazda przykładowo 150km/h po przekroczeniu check engine i tryb awaryjny.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Od spodu dojście, pod rozrusznikiem. Nie spotkałem się z takim objawem czujnika położenia wału a kilka niesprawnych bmw miałem już w łapkach.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
tree12
Bywalec forum
Posty: 54
Rejestracja: 3 lut 21, 22:50
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Cit

#3

Post autor: tree12 »

maniek21112, Dzięki za odpowiedz, hmm to może faktycznie jednak nie to %) już brak mi pomysłów dlaczego powyżej 160km/h przechodzi na tryb awaryjny i wywala zapłon (w drugim temacie dotyczącym tego umieściłem zdj pod pokrywą zaworów przy wymianie uszczelek bo zalewało 4 garek świecy, jakbyś ocenił :D ) . Myślałem jeszcze nad katalizatorem może przypchany? ale no nie wiem żadnych błędów nie ma oprócz tych sond za katem. A jakie dokładnie objawy miały beemki z uszkodzonym czujnikiem wału?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Problem z rozruchem po rozgrzaniu, braki mocy, nietypowe skoki obrotów.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
tree12
Bywalec forum
Posty: 54
Rejestracja: 3 lut 21, 22:50
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Cit

#5

Post autor: tree12 »

ok to faktycznie to nie to ;/ Zauważyłem jeszcze taki nietypowy objaw, może mam takie odczucie tylko, ale jakby powyżej 3500 obrotów już topornie bardzo się wkręca na obroty jakby coś go blokowało, czasami jest to takie jakby nie równomierne przyśpieszanie, łapie muła i potem idzie :( . Może coś z filtrem paliwa? nie był wymieniany odkąd kupiłem autko (około 8 Msc temu). Czy może pompa paliwa niedomaga powoli.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Może być, warto sprawdzić ciśnienie a filtr paliwa rzadko kto wymienia, szczególnie, że w m54 jest z regulatorem przez co nie jest tani.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”