Gaz do N42 czy warto.

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
Muadib
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 8 cze 18, 20:42
BMW: E46_ 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#1

Post autor: Muadib »

Witam wszystkich.
Mam pytanie odnośnie gazu w silniku N42 czy warto i jak się zachowuje ten motor z gazem . Bo czytałem różne opinie na ten temat . Dziex za odpowiedzi.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#2

Post autor: adi3d »

Ja mam i jezdze już 3 rok. Z gazem nic w sumie się nie dzieje
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#3

Post autor: Lashie »

Zależy od przebiegu, ale warto, miałem jeździłem, nic się nie działo, pożary i inne kity można między bajki wlozyc
Muadib
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 8 cze 18, 20:42
BMW: E46_ 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#4

Post autor: Muadib »

Niby ma 213000 . Bo czytałem że valvetronic i zmienne fazy rozrządu się gryzą z gazem . I że silnik nie do zagazowania.
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#5

Post autor: Lashie »

Muadib pisze: 14 sie 19, 9:02 Niby ma 213000 . Bo czytałem że valvetronic i zmienne fazy rozrządu się gryzą z gazem . I że silnik nie do zagazowania.
Bardziej chodziło mi o przebieg roczny, bo jeżeli auto głównie po mieście na krótkie dystanse, to gaz staje się średnio opłacalny, bo jeździsz głównie na benzynie zanim silnik się zagrzeje i przełączy.

Silnik jak najbardziej do zagazowania, ale z głowa, trzeba to dobrze wystroić, nie wcisnac autokalibracje w kompie i już, tylko troche bardziej sie do tego przyłożyć, wiec jak instalacja gazowa to nie u Mietka za 1500zl, np u siebie mam BRC za która zapłaciłem 3200zl, złego słowa nie mogę powiedzieć, moc ta sama i nic się złego z silnikiem nie dzieje a pieniążki same zostają w portfelu
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#6

Post autor: yeti »

Lashie pisze: 14 sie 19, 12:13 bo jeżeli auto głównie po mieście na krótkie dystanse, to gaz staje się średnio opłacalny, bo jeździsz głównie na benzynie zanim silnik się zagrzeje i przełączy.
czyli co silnik nigdy sie nie nagrzeje ? przy dobrze zrobionej instalacji i dobrych wtryskach, da sie ustawic prog przelaczenia na okolice 20-25stopni, co w efekcie latem daje odpalanie z zimnego i przelaczenie po 2-3 sekundach lub mniej.
Lashie pisze: 14 sie 19, 12:13 np u siebie mam BRC za która zapłaciłem 3200zl, złego słowa nie mogę powiedzieć, moc ta sama i nic się złego z silnikiem nie dzieje a pieniążki same zostają w portfelu
brc niby dobre, ale nie spotkalem poprawnie zamontowanej, cholernie duzo bledow montazowych wybaczaja te sterowniki.
Muadib
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 8 cze 18, 20:42
BMW: E46_ 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#7

Post autor: Muadib »

A spoko ale nie chodziło czy się opłaca w tym sensie :D . Bardziej czy jak założę gaz to mi silnik się nie rozsypie . Chodź tego to nie wyczujesz. :) Niedaleko mnie gostki zakładają staga . Firma niby z kilkunastoletnim doświadczeniem .
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#8

Post autor: Lashie »

yeti pisze: 14 sie 19, 12:49
Lashie pisze: 14 sie 19, 12:13 bo jeżeli auto głównie po mieście na krótkie dystanse, to gaz staje się średnio opłacalny, bo jeździsz głównie na benzynie zanim silnik się zagrzeje i przełączy.
czyli co silnik nigdy sie nie nagrzeje ? przy dobrze zrobionej instalacji i dobrych wtryskach, da sie ustawic prog przelaczenia na okolice 20-25stopni, co w efekcie latem daje odpalanie z zimnego i przelaczenie po 2-3 sekundach lub mniej.
Oczywiście ze się nagrzeje, ale przy przebiegu miastowym typu 10tys rocznie instalacja gazowa będzie tylko niepotrzebnym wydatkiem bo będzie się zwracać kilka lat.
Lashie pisze: 14 sie 19, 12:13 np u siebie mam BRC za która zapłaciłem 3200zl, złego słowa nie mogę powiedzieć, moc ta sama i nic się złego z silnikiem nie dzieje a pieniążki same zostają w portfelu
brc niby dobre, ale nie spotkalem poprawnie zamontowanej, cholernie duzo bledow montazowych wybaczaja te sterowniki.
[/quote]
Nie wiem, ludziom w buty nie wchodzę, gazownik znajomy siedzi w tym naście lat, wiem ze zrobił tych silników od groma, nie miałem na co narzekać, oprócz wypuszczenia auta po autokorekcie za co dostał srogi opierd** bo auto jeździło jak chciało, po przejażdżce testowej i kilku zmianach wszystko było git.
Ale rozumiem do czego pijesz, bo nawet na kiepsko zrobionej mapie auto jeździło bardzo dobrze, przeciętny Kowalski by powiedział tak ma być i ch**.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#9

Post autor: adi3d »

Ja mam instalacje KME. na gaz przełącza się w miarę szybko. W zimę po około 2km.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#10

Post autor: roque »

U mnie w n42 też nie ma problemów. Gaz włącza się dopiero po rozgrzaniu silnika, jakies 3-4km po starcie.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”