fotele z anglika - sterowanie.

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
maciuś
Bywalec forum
Posty: 88
Rejestracja: 15 mar 14, 9:01
BMW: E91 330xd
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: RaDOMsko
Lokalizacja: RaDOMsko

#1

Post autor: maciuś »

Szukam sportsitze do swojej e46. Na allegro jest mnóstwo foteli z anglików. Szukam czegoś z grzaniem dupy i elektryczną regulacją. I tu pada pytanie: co ze sterowaniem i pamięcią fotela? da się to jakoś ogarnąć, żeby mieć pamięć w fotelu kierowcy czy nijak się tego nie zrobi?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Siemka. Odezwij się do kolegi- Miłosz on ostatnio przekładał u siebie graty z angola i pewnie odpowie na Twoje pytania. Pozdrawiam.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#3

Post autor: adamusiek »

sterowanie i grzanie ogarniesz bez problemu ;) jeżeli chodzi o pamięć to będzie trzeba przełożyć przyciski i poprowadzić kabel do modułu komfortu :)
ładny opis
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=249174
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=208082&start=15
maciuś
Bywalec forum
Posty: 88
Rejestracja: 15 mar 14, 9:01
BMW: E91 330xd
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: RaDOMsko
Lokalizacja: RaDOMsko

#4

Post autor: maciuś »

Dzięki za odpowiedź po takim czasie. Już dawno ogarnięte, sterowanie i pamięć działa bez problemu.
Jedyne co nie śmiga to opuszczanie lusterka przy cofaniu, ma ktoś pomysł na to?
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#5

Post autor: adamusiek »

teraz doczytałem, że niedługo będzie rocznica posta :lol:
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#6

Post autor: Dobrodziej_1983 »

... yyyyyyy ... noooo m ... :ROFL: :ROFL: :ROFL: :ROFL: :ROFL: :ROFL: oj tam oj tam. %)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#7

Post autor: wandii »

adamusiek pisze:teraz doczytałem, że niedługo będzie rocznica posta :lol:
Ahh te czytanie :ROFL:

maciuś kupowałeś nowy panel z przyciskami od pamięci czy masz pamięć w fotelu pasażera?
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#8

Post autor: Miłosz »

A u mnie ta pamięć słabo działa .... wcześniej jak chciałem zakodować to się otwierało drzwi odpalało auto i kodowało a teraz tak nie idzie. Druga sprawa to fotel kierowcy przesuwa się stopniowo i trzeba kolejny raz ciskać żeby dalej odjechał , pochylenie tak samo działa. Poduszka od pompowania pompuje się za jednym razem na maxa. Wie ktoś o co tu chodzi ?
Mój --- > lexus is 220d
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#9

Post autor: skkt1 »

Odkurze trochę temat sterowania w fotelach z anglika, a mianowicie przekładkę sterowania/pamięci z prawego do lewego fotela.
Uprzedze że sama zamiana panelu na europejski nie wystarczy, gdyż o ile fotel będzie jeździł, to nie będzie działała pamięć.

Żeby pamięć działała poprawnie, trzeba podmienić oprócz panela jeszcze silniczki i wiązki foteli, gdyż silniczki w fotelu z pamięcią mają po 4 kabelki, a te bez pamięci po 2.
Silniczki są przykręcone na dwie śrubki torksy, i nie trzeba ich kalibrować po podmiance. Silniczki prawego i lewrgo fotela są wykonane jako lustrzane odbicie, więc zamieniając prawy z lewym, trzeba je obrócić w okół własnej osi, i niby wszystko ok, ale jednak nie do końca, bo o ile część silniczków da się obrócić, tak żeby z niczym nie kolidowały o tyle problem pojawia się przy silniczku od podnoszenia podudzi gdyż obok silniczka przechodzi ośka, i po zamianie prawy lewy przewody od silniczka wychodzą dokładnie w miejscu ośki, co wiąże się albo z wymianą silniczka na taki z europejskiego fotela, albo jak w moim przypadku na zamianie zewnętrznej obudowy silniczka.
Po tych zabiegach, oraz po podłączeniu can busa do lewego fotela, mamy fotel z pamięcią.
A jako ciekawostkę dodam że wymieniając sam panel na taki z pamięcią, i nie przerabiając niczego, rególacja fotela działa skokowo, tak z przerwami.
I jeszcze jedno, ja kupiłem panel z uszkodzoną obudową i przełożyłem środek do mojej obudowy, po uprzednim wypiłowaniu otworów pod przyciski pamięci.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Wnętrze”