felgi chacza o nadkola

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
OSA BMW

#11

Post autor: OSA BMW »

Przy innym et felgi i innej sprezynie tzn wyzsszej i twardszej zmienia sie takze kat polozenia kola co za tym idzie krzywo scierajace sie opony i sama trakcja moze ulec pogorszeniu,zmien caly zawias na sportowy gwintowany z regulacja .Mimo to nie daje glowy ze bedzie ok ale....
bolo2024

#12

Post autor: bolo2024 »

no ale jak kola twoim zdaniem krzywo scieraja biezniki to nie da sie tylko potem ustawic zbieznosci i geometri kol ?? a te zawiasy to gdzie one sie znajduja albo inaczej jak wygladaja i czemu sluza jak bys mugl mi wytlumaczyc bo w zawieszeniu jestem ciemny a moze jeszcze komus innemu sie to przyda .
bolo2024

#13

Post autor: bolo2024 »

tez tak juz myslalem zeby je sciac tak do 15 m\m ale ,teraz mnie zainteresowala to wypowiedz OSA o jakie zawiasy chodzi co to takiego jest i czemu to sluzy?
OSA BMW

#14

Post autor: OSA BMW »

Zawias czyli zawieszenie: sprezyna, amortyzator.Do kazdego modelu auta sa rozne zawiasy z tym ze mozesz go tak utwardzic ze ledwo co drgnie co za tym idzie nie bedzie obcieral(naprzyklad mozesz zastosowacsprezyne z regulaja czy amortyzator z gwintem).Auto bedzie twarde dobrze trzymac sie bedzie na gladkich plaszczyznach,ale niestety polskie drogi jak wiemy nie naleza do tych lepszych.Popatrz na alegro czy w sklepach za sportowym zawiasem,zaciagnij porady w servisie opon.
bolo2024

#15

Post autor: bolo2024 »

to znaczy wiesz mnie polskie drogi malo interesuja bo najczesciej jestem na autobanie w niemcach, ale co mnie jeszcze ciekawi to ile tak w zasadzie musialbym go podniesc po przeciesz jak on chaczy dopiero na takich dolach a jak juz zachaczy to dalsze osiadanie blokuja nadkola,tak wiec musialby troche wyzej siedziec niz 10\15 m\m a co do takich amortyzatorow to macie jakies do polecenia czy to jest w zasadzie obojetne jakie wezme ,aha i czy do takich amortyzatorow musza byc jakies specialne sprezyny czy to tez jest obojetne ?? :oops:
Awatar użytkownika
6venom6
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 6 mar 10, 3:42
BMW: M43TU b19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Krosno

#16

Post autor: 6venom6 »

heja jeśli gumy odpadają to jest jeszcze jedna możliwość podniesienia auta z regulacją: "http://moto.allegro.pl/item1037902781_talerzyki_obnizajace_gwintowane_os_tylna_2szt_kpl.html". To jest tylko przykład ale jest więcej śrub regulacyjnych na allegro. Nie ma na tył do bmw e46 gwintowanych amortyzatorów. Regulacja w oryginalnym gwintowanym zawieszeniu polega na podciągnięciu śruby pod sprężyną. Wówczas masz pełną kontrolę nad wysokością samochodu. Można to stosować również w seryjnym zawieszeniu ale nie wiem jak długi masz skok amortyzatora gdyż istnieje możliwość rozwalenia go jak dobije do końca (góra amortyzatora). Nie będzie dzięki temu twardszy ale jeśli masz jeszcze trochę kasy na zbyciu to dowolne sprężyny usztywniające można dokupić i wówczas regulować. Tylko ostrzegam bo nie wiem jaki skok ma twój amortyzator i można go rozwalić po przesadzeniu podczas regulacji.
cinek_328
Bywalec forum
Posty: 253
Rejestracja: 16 lut 10, 19:08
BMW: jest e46 330d był e46 328Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#17

Post autor: cinek_328 »

myślę że xd napewno nie ma podkładanych gum 8) poprostu ma trochę inne zawieszenie...
bolo2024

#18

Post autor: bolo2024 »

no mam normalnego kombika 330d,to mowisz ze seryjnie juz cos takiego jest ze moge cos do gory jeszcze podciagnac? , miedzyinnymi tylnie amorki mam 90%tak ze prawie nuwki sztuki :good:
bolo2024

#19

Post autor: bolo2024 »

chciałbym odświeżyć i dodać ze to co mi obcierało to nie był błotnik ale zderzak a mianowicie jego koniec tuż przy nadkolu,kiedys tak sobie rozmawialem ze znajomym i powiedział mi ze w jego e39 tez tak obcierało czasami i myslał ze to było nadkole ale zdiagnolizował problem i okazało sie ze to zderzak więc go przykręcił do karoserii od wewnetrznej strony blacho wkrętem,ja tez tak zrobiłem i powiem ze jak na 10 minut roboty to naprawde pomogło i teraz juz nic nie szumi czy chaczy a kosztowało to tylko 2 śrubki :) i kłopot z glowy ,podobno bmw tak maja ze zderzak z tyłu przy nadkolach lekko odchodzi od karoserii .pozdrawiam :beer:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”