Felgi 17" opona niski profil

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
Niedostepny363
Bywalec forum
Posty: 177
Rejestracja: 9 gru 19, 19:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Bodzanów

#1

Post autor: Niedostepny363 »

Witam stoję przed kupnem kół 17" 8j z oponami 215/45 przód i 235/40 tył. Jeździł ktoś na takim secie, nie będzie tłukło na dziurach i jak z komfortem jazdy? Jakie ciśnienie odpowiednie będzie na takie opony żeby nie uszkodzić felgi na pierwszym krawężniku?
Awatar użytkownika
Vespi
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 3 lis 20, 15:16
BMW: E46 Coupé M52tub20
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz
VIN: JK09050
Lokalizacja: Bydgoszcz

#2

Post autor: Vespi »

Cześć.

Ja mam 215/45 w E46 coupé. Połączenie M-technic i takiego profilu sprawia że czujesz każdą nierówność na drodze, ale nie jest jakoś tragicznie. Spokojnie można na codzień jeździć . Ciśnienie pakuje takie jak zalecił producent na nalepce. Ze względu na wysokość auta nie skacze po krawężnikach i parkuje tylko tyłem wiec się nie wypowiem na temat kolizji z nimi.
Ogółem na zimę mam 205/55/16 i komfort wzrasta drastycznie, kosztem oczywiście aspektu wizualnego.
Niedostepny363
Bywalec forum
Posty: 177
Rejestracja: 9 gru 19, 19:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Bodzanów

#3

Post autor: Niedostepny363 »

Mi na nalepce pisze przy 205/55/16 przód 2.3 tył 2.7 przy załadowanym a przy 235/40 pisze przód 2.2 i tył 2.2 dlatego pytam bo nigdzie nie pisze ile wiatru w takich oponach dawac. Gdzieś kiedyś słyszałem że gość przy 245/35 dawał 2.8 do 3.0 ciśnienia ale czy to dobra decyzja?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

Dla 17" zalecane masz 225/45 albo 205/50 i ewentualnie 245/40. Reszta to bez sensu kombinowanie.

Jak zerkniesz uważnie na nalepkę to zobaczysz, że jedyny podział jaki masz na ciśnienia jest zależny od pory roku. A jeśli zerkniesz do instrukcji obsługi to zobaczysz to nawet dość jasno napisane. Wyjątek stanowi opona "xtra load" w rozmiarze 205/50 z ciśnieniami letniej jak w zimowej...

Obrazek

Komfort sporo zależy od tego jaka to opona - czy wzmocniona, czy "sportowa" czy ekonomiczna. Oczywiście zimowa/letnia etc.

Ja nie czuję tej przepaści zmieniając z 225/40/18 na 225/45/17 czy wcześniej na 205/55/16 - chyba, że to kwestia przyzwwyczajenia
Obrazek
Niedostepny363
Bywalec forum
Posty: 177
Rejestracja: 9 gru 19, 19:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Bodzanów

#5

Post autor: Niedostepny363 »

Miałem okazję jeździć na 225/55/16 i balonowo się jezdziło opony na x5 jeździły tak gość mówił, nigdy więcej 225/55. Jeździłem na 205/50/16 i elegancja była nie za twardo ale auto kleiło się do drogi na zakrętach. Mam teraz 205/55/16 jeździ się bardziej balonowo niż na 205/50 a ciekawi mnie czy zębów nie wybije na 235/40/17 tył i 215/45/17 przód.
Ciśnienie pewnie dam przod 2.4 tył 2.6 i pojeżdżę okaże się czy nie za mało.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#6

Post autor: kosteg »

Nie wiem jak możesz porównywać opony z innych aut założone do e46. Opony z auta sporo cięższego to opony z innym indeksem obciążenia oraz o innych gabarytach. Bez sensu takie dopbieranie bo są albo bo tańsze...

Kup zestaw przewidziany przez producenta do Twojego nacisku na oś o gabarycie jaki również został założony do Twojego auta a nie kombinujesz nasiłę z tym co znajdziesz w okolicy.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”