Falujące obroty, gaśnie po przełączeniu na gaz..

milen_92
Posty: 4
Rejestracja: 18 wrz 14, 11:19
BMW: 323 Ci 170KM
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Radziejow

#1

Post autor: milen_92 »

Witam.. jestem (chyba) szczęśliwą posiadaczką BMW e46 Ci 170 kM, jest to silnik o pojemności 2.5 litra benzyna/gaz, którym cieszyłam się, w pełnym tego słowa znaczeniu, przez ponad pół roku. Po powrocie z zagranicy (auto przez prawie 5 miesięcy stało) zauważyłam, że coś złego dzieje się z moją ślicznotką i w chwili obecnej mam pewne obawy wsiadając za kółko. Być może temat się powtarza, natomiast proszę o spojrzenie na sprawę łagodnym okiem, gdyż jestem tu nowa to raz a dwa - jestem tylko kobietą ;)
Mianowicie, przy krótkim postoju (np. światła w mieście, przejście dla pieszych itp.) zaczynają falować obroty, jeśli nie zgaszę jej i nie zapalę ponownie to zachowuje się jakby traciła moc.. i traci ją na pewno, bo czuję, że nie chodzi wtedy przynajmniej na 2 gary.. nie wiem czy dość jasno opisałam sprawę, ale to nie wszystko. Po przełączeniu na gaz, kiedy schodzę z obrotów i wciskam sprzęgło to można powiedzieć, że dalej pomagają sobie one same schodząc do zera i bmw po prostu mi gaśnie.. nie muszę nikomu tłumaczyć, że nie mam wtedy wspomagania w kierownicy i już kilka razy zrobiło mi się ciepło.. :) co dziwniejsze, nie dzieje się to notorycznie więc tym bardziej zachodzę w głowę jaka może być tego przyczyna i od czego to zależy.. (świece wymienione, olej też na czas itd..)
Wszystkich pseudomechaników z okolicy, którym już powierzałam mój skarb, najchętniej pozdrowiłabym środkowym palcem.. dlatego zwracam się do Was Panowie, bo wierze w Waszą pasję i prawdziwe zainteresowanie tematem. Zaproponowano mi wymianę pierścieni na tłokach oraz vanosa od wydechu, albo jeszcze lepiej.. wymianę całego silnika heh. To kosztowna sprawa jakby nie było, więc liczę na Wasze rady i sugestie ;)
:help:
Ostatnio zmieniony 18 wrz 14, 21:52 przez milen_92, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#2

Post autor: Krzysiek669 »

Na początek pod komputer i odczytać błędy :) Tak będzie najrozsądniej, jeśli w okolicy nie masz nikogo z odpowiednim sprzętem, polecam zakup swojego kabelka, nie są to duże koszta, a przyda się z pewnością :D
milen_92
Posty: 4
Rejestracja: 18 wrz 14, 11:19
BMW: 323 Ci 170KM
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Radziejow

#3

Post autor: milen_92 »

Posiadam taki kabelek kolego ;) a właściwie mój brat, ale to nie jest najważniejsze. Chyba pójdę z tym do kogoś, dla kogo to chleb powszedni, bo mój komputer pokazuje tylko błędy takie jak poduszka powietrzna..:/
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#4

Post autor: Krzysiek669 »

Wystarczy INPA - musisz przeskanować silnik :) Nie wyposażenie wnętrza :)
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: zibi_j1 »

Dokładnie. Mając kabelek instalujesz INPĘ i będziesz wiedzieć mniej więcej co się dzieje, na pewno nie wymieniaj nic na pałę. Znamy takiego majchera, który wyjął koledze silnik i wywalił w krzaki jako złom, a okazało się ze do wymiany był tylko tłumik drgań :/ To może być jakaś pierdoła, ale trzeba mieć punkt zaczepienia. Może ktoś z nas z okolicy ma interfejs ?
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

Skoro obroty falują to trzeba sprawdzić jak zwykle w pierwszej kolejności dolot powietrza.
Od puszki z filtrem a dokładniej przepływomierza aż do kolektora ssącego, krokowca, DISE...

Trzeba zakręcić całkowicie gaz aby nie okazało się że miesza on szyki...

Dolot można sprawdzać na dwa sposoby, na włączonym silniku używając na pospolitego "PLAKA" psikać po przewodach dolotowych i w momencie gdy silnik nagle podniesie obr to będzie oznaczało że właśnie w tym miejscu mamy nieszczelność, druga metoda to wizualnie szukać przetarć, dziur czy też sparciałych odcinków gumy.

Na pewno koledzy dobrze radzą z diagnostyką poprzez dobry program.

A mechanikom powiedz że w vanosie wymienia się obie uszczelki czyli od strony ssącej jak i wydechowej, a nie tylko jedną.
Co do pierścieni to bardzo dziwna diagnoza przy obecnych objawach.

Poza tym poszukaj na forum bo o falowaniu było już kilka ciekawych tematów.
mati0618
Posty: 2
Rejestracja: 14 gru 10, 18:06
BMW: e46 330ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: -

#7

Post autor: mati0618 »

Witam to ja jestem tym bratem, w silniku jest kilka błędów tylko nie pamiętam jakie, na pewno:
238 przerwy w zapłonie Cyl 1
239 przerwy w zapłonie Cyl 2
240 przerwy w zapłonie Cyl 3
241 przerwy w zapłonie Cyl 4
242 przerwy w zapłonie Cyl 5
243 przerwy w zapłonie Cyl 6
104 VANOS błąd -Wałek rozrządu spalin
i jeszcze jakieś chyba.

Po teście vanosa w DISIE pokazuje coś w stylu "mechaniczna usterka vanosa".
Za tydzień wrócę do kraju to podepnę pod kompa i wrzucę dokładne błędy i live data.
Ogólnie na zimnym chodzi ładnie, potem zaczyna falować, czasami czuć że 2 cylindry przestają pracować. Na lpg czasami gaśnie po wciśnięciu sprzęgła ale tu może pomoże regulacja.
mati0618
Posty: 2
Rejestracja: 14 gru 10, 18:06
BMW: e46 330ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: -

#8

Post autor: mati0618 »

Witam, błędy odczytane z DME:
104 VANOS błąd -Wałek rozrządu spalin
106 VANOS błąd -pozycja Wałka rozrządu spalin
123 Chłodzenie, mapa sterowania termostatem - tego nigdy nie było, pierwszy raz się pojawił
238 przerwy w zapłonie Cyl 1
239 przerwy w zapłonie Cyl 2
240 przerwy w zapłonie Cyl 3
241 przerwy w zapłonie Cyl 4
242 przerwy w zapłonie Cyl 5
243 przerwy w zapłonie Cyl 6

Po skasowaniu INPĄ wróciły narazie 2:
104 VANOS błąd -Wałek rozrządu spalin
123 Chłodzenie, mapa sterowania termostatem
Auto nadal wyraźnie kuleje na wolnych.

Zrzuty z pracy silnika:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”