Falujące obroty

toyomochi
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 19 lip 18, 15:10
BMW: BMW E46 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: JH30786

#1

Post autor: toyomochi »

Cześć, mam mały problem mianowicie na zimnym silniku mniej więcej w zakresie 20-70 stopni obroty falują wyglada to w ten sposób ze np stoją na 1000 spadają do 500 i momentalnie wracają do 1000 oraz na ciepłym silniku obroty są za niskie (650-700). Dolot jest szczelny wymienione gumy odma wraz ze wszystkimi wężami i świece. Silnik to m52b28tu
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jakie masz błędy? Pokaż jak wyglądają korekty paliwowe po rozgrzaniu na wolnych obrotach. Do tego zmierzona masa powietrza przy pełnym bucie na 3 biegu powyżej 6000 rpm oraz na wolnych obrotach po rozgrzaniu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Dominik_E46
Posty: 4
Rejestracja: 12 lis 17, 22:38
BMW: E46 328i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: Dominik_E46 »

Obserwuje temat, bo mam chyba dokładnie taki sam problem. Czasami nawet potrafi zgasnąć jak mocno zafaluje.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Piotrek2800
Bywalec forum
Posty: 137
Rejestracja: 2 paź 16, 23:25
BMW: 328
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pionki
VIN: EZ48441

#4

Post autor: Piotrek2800 »

Znów obstawiam vanosy.
Woytek

#5

Post autor: Woytek »

Ja też stawiam na vanosy :)
Dominik_E46
Posty: 4
Rejestracja: 12 lis 17, 22:38
BMW: E46 328i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: Dominik_E46 »

A można to jakoś sprawdzić bez demontażu i rozbierania? Za pomocą Inpy albo Disa można sprawdzić jakieś parametry które wskazywałyby w 100% że to właśnie to? Są jakieś inne objawy?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Woytek

#7

Post autor: Woytek »

Można zrobić jakiś test, poczytaj o tym, ja się w to nie zagłębiałem.

Podbij obroty na około 3k obrotów, jak coś "charczy" to ewidentnie vanosy.

Koszt regeneracji nie jest duży i można zrobić samemu, uszczelki dobrej firmy maksymalnie 200 złotych, a jak nie masz zdolności manualnych to wysyłasz na regenerację i koszt to około 400 złotych.
Polecam firmę mehenker.
Piotrek2800
Bywalec forum
Posty: 137
Rejestracja: 2 paź 16, 23:25
BMW: 328
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pionki
VIN: EZ48441

#8

Post autor: Piotrek2800 »

Woytek pisze: 21 lip 18, 10:16 Można zrobić jakiś test, poczytaj o tym, ja się w to nie zagłębiałem.

Podbij obroty na około 3k obrotów, jak coś "charczy" to ewidentnie vanosy.

Koszt regeneracji nie jest duży i można zrobić samemu, uszczelki dobrej firmy maksymalnie 200 złotych, a jak nie masz zdolności manualnych to wysyłasz na regenerację i koszt to około 400 złotych.
Polecam firmę mehenker.
Podpisuję się pod tym. Warto przy okazji uszczelkę pod pokrywą zaworów jak nie była zmieniana.
Dominik_E46
Posty: 4
Rejestracja: 12 lis 17, 22:38
BMW: E46 328i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: Dominik_E46 »

Jestem po zabiegu regeneracji vanosa i rzeczywiście falowanie już nie występuje, dodatkowo nam wrażenie że samochód lepiej się zbiera w niskich partiach obrotów. Jestem bardzo zadowolony z naprawy i polecam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”