Falowanie obrotów m54 2.5i

KaziDojcz
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 2 lip 16, 14:52
BMW: BMW E46 2.5i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Tarnów
VIN: KL36382

#1

Post autor: KaziDojcz »

Witam. Mam problem z falowaniem obrotów już dłuższy czas, skacze 1200-500 itd, czasami potrafi sie udusić obrotami i zgasnąć. Odpala bez zarzutów, i ma moc itd. Mam autokoma, jakies 2 miesiace temu pokazywał mi błedy cylindra 4 5 6. Zmianialem ostatnio wszystkie świece, robiłem vanosy udało mi skasować błędy, ale mialem problem z adaptacją, zamienilem elektrozawory na vanosach i udało mi sie zrobic tą adaptacje. Po zrobieniu wszystkiego wsiadłem w auto z podpiętym komputerem zrobiłem runde pokazywało jak wszystkie cylindry działaja wszystko okej. Pojeździłem troche i znowu problem, zaczynam np. dojezdzać na swiatłach i autko skacze na obrotach, albo np. bez gazu chce ruszyc delikatnie 1dynka i troche przydusi. Słyszałem dużo opini macherów i ogladałem duzo filmikow odnosnie tych obrotów, ludzie zmieniali przepustnice cewki swiece regenerowali vanosy i bez skutku. Mam elektryczny gaz, duzo znajomych ma na linke i niemaja takich problemow z obrotami i z ruszaniem bez wciskania gazu ...
Ostatnio zmieniony 15 lis 17, 19:36 przez KaziDojcz, łącznie zmieniany 1 raz.
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#2

Post autor: adamusiek »

popraw tytuł
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#3

Post autor: Szczurson »

Zakładam, że mówimy o M54, bo nie zatytułowałeś poprawnie tematu.
Jak już odczytujesz błędy to warto zapisać ich kody, bo ogólne stwierdzenie, że jest błąd cylindra nic nikomu nie daje. No, poza tym, że u Ciebie wskazuje na bank 2, skoro tylko 4, 5 i 6. Warto by zobaczyć czy przepustnica nie jest zasyfiona i zbadać krokowiec. Chociaż zakładam że powinny w tedy być błędy nie tylko związane z drugim bankiem.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
KaziDojcz
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 2 lip 16, 14:52
BMW: BMW E46 2.5i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Tarnów
VIN: KL36382

#4

Post autor: KaziDojcz »

Tak silnik m54 2.5i, przepustnica była dokładnie umyta, silniczek krokowy, zamieniony na nowy z firmy Hella. Nie wiem czy zmieniać cewki czy popytać jeszcze ...
KaziDojcz
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 2 lip 16, 14:52
BMW: BMW E46 2.5i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Tarnów
VIN: KL36382

#5

Post autor: KaziDojcz »

Miałem błedy cyliner 4 5 6, mieszanka paliwa bank 2 i chyba bank 1. Ale zmienilem filtr paliwa i tak jak pisalem świece, vanosa zrobiłem, przepustnice umyłem silniczek krokowy, sprawdzilem dokladnie podciśnienia myślałem ze może lewe powietrze ciągnie ale nic. aaa miałem serwo zepsute dłuższy czas syczało mi z pod pedału hamulca ale zmienilem i sie uszczelniło, moze to cos w tym jest ? Naprawde niemam pomysły już gdzie grzebać
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#6

Post autor: Szczurson »

Można by zerknąć na odczyty sond, szczególnie tej od drugiego banku przed katalizatorem. Może komputer ma złe dane (lub jest problem z mieszanką) i dlatego tam akurat jest problem?
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Jak wymieniałeś świece to jaki problem był od razu zamienić cewki 4 5 6 z 1 2 3? Jesteś pewny szczelności dolotu? Sprawdzałeś węże odmy? Robiłeś próbę dymową?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KaziDojcz
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 2 lip 16, 14:52
BMW: BMW E46 2.5i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Tarnów
VIN: KL36382

#8

Post autor: KaziDojcz »

Tak napewno jest szczelny dolot sprawdzałem takim preparacikiem w sprayu , wysprawdzałem wężę odmy i wszystko gra dosłownie, a cewki jak były wyciagniete tak wlazylem. Zostały cewki albo dać komus kto naprawde zna sie na rzeczy ma interfejs itd. Przykre bo remontowalem cały silnik, hamulce OEM zalozylem klocki tarcze, i szkoda mi sprzedac fury bo nie idzie konca dojść ...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”