falowanie obrotow bmw e46 318i n42 143ps

komo89
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 1 lut 14, 15:27
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska/Niemcy
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Walbrzych8Frankfurt

#1

Post autor: komo89 »

Witam wszystkich :siema: jestem nowy tutaj.od paru tyg. mam problem z falowaniem obrotow.
gdy odpalam auto jest ok dopoki jest wlaczone aut.ssanie potem obroty skacza ale nie mocno i nie regolarnie miedzy 500 a 800 czasami mniej ale tylko na postoju czyt.biegu jalowym. po rozgrzaniu sie silnika jakies 40km obroty wzrastaja aut.do 1000 i tam sie dlozszy czas utrzymuja.az wkoncu zaczynaja wzrasatac samoistnie do 1200 i to rownomniernie i w rownych odtepach czasowych.i tylko na postoju.gdy dodam wiecej gazu jakos powyzej 2500 obrotow uspokaja sie to na chwile.auto nie gasnie ani nie stracilo na mocy...normalnie przyspiesza i spalania tez nie zauwazylem wiekszego.podczas jazdy jest wszystko wporzadku jedynie przy postoju i to nie zawsze.
swiece ,cewki i ostatnia sondalambda przy ostatnim tlumiku jest nowa.kompoter nie pokazal zadnych bledow. przepustnice wyciagnalem i umylem '(bylo troszke syfu).
acha przy wyciaganiu przepustnicy zauwazylem dwie dziury w (pojemniku na filtr powietrza.zalalem je plastikiem ale obroty dalaj skacza. :help: co moze byc przyczyna?
Obrazek
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#2

Post autor: Młody90 »

kolego jest opcja :szukaj: . pełno tematów zwiazanych z falowaniem ! . Zresztą w swoim poście masz możliwe ze odpowiedz ;)
komo89
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 1 lut 14, 15:27
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska/Niemcy
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Walbrzych8Frankfurt

#3

Post autor: komo89 »

Młody90 pisze:kolego jest opcja :szukaj: . pełno tematów zwiazanych z falowaniem ! . Zresztą w swoim poście masz możliwe ze odpowiedz ;)
od tyg. codziennie po conajmniej 4 godz. szukam odpowiedzi i przewaznie przypadki jakie znalazlem nie sa jak u mnie. u wiekszosci auto gaslo i tracilo moc a u mnie tak nie jest... to prosze pokaz mi ta odpowiedz bo ja zwarjuje przez to auto wkoncu.bylem w warsztacie to chca wymienic mi najpierw przeplywomierz a potem moze przepustnice ale jak to nie pomoze to zobaczymy na odme...ile ja mam wydac na to wszystko?moze ukradne...przysiegam na mojego syna ze szukalem ale nic konkretnego nie znalazlem
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Ja tam Twojego syna nie znam ale coś podpowiem...

Warto wpiąć komputer i sprawdzić błędy.

Falowanie i wzrastanie obrotów może być przez:
* nieszczelność w dolocie powietrza
* przepływomierz powietrza
* sondę
* czujnik wału
to tak na wstępie...
Skup się najpierw na układzie dolotowym i jego ew. nieszczelności.

Jeżeli masz jakiś np zmywacz do tarcz hamulcowych bądź ostatecznie plak (chodź plaka nie polecam) możesz na odpalonym silniku pryskać po dolocie i w momencie gdy auto nagle poniesie obroty to będzie oznaczać że w tym miejscu masz nieszczelność.
komo89
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 1 lut 14, 15:27
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska/Niemcy
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Walbrzych8Frankfurt

#5

Post autor: komo89 »

kompoter juz byl i nie wykazalo zadnego bledu ale podczas sprawdzania kompoterem obroty byly spokojne jak na zlosc...caly dolot byl rozbierany w weekend i czyszczony.
Obrazek
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#6

Post autor: Młody90 »

Czyszczony dolot ale czy szczelny? Bolaczki kazdego auta.
Co do plaka to polecam jesli nie chce dziad odpalic.. choc napewno nie jest to zdrowe.
komo89
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 1 lut 14, 15:27
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska/Niemcy
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Walbrzych8Frankfurt

#7

Post autor: komo89 »

dzisiaj sciagnalem odme...porazka za te dwie sruby od dolu do ktorych jest przykrecony kolektor ssacy BMW ma minusa ktorego nigdy im nie wybacze.tak jak przypuszczalem odma zawalona majonezem.jutro zanim wszystko skrece do kupy dokladnie sprawdze caly dolot.nie wiem dlaczego ale majpierw po sciagnieciu filtra z przeplywka auto dalej chodzilo dopiero po przejechaniu sie i zgaszeniu auta i wtornym odpaleniu po sciagnieciu filtra z przeplywka auto normalnie gaslo...
Obrazek
komo89
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 1 lut 14, 15:27
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska/Niemcy
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Walbrzych8Frankfurt

#8

Post autor: komo89 »

wkoncu zmienilem odme sprawdzilem dolot i jest wszystko szczelne odma nowa i obroty sie troche uspokoily. jutro bede dalej szukal.jezeli cos znajde odrazu napisze.
aha jezeli macie problem z wykreceniem dolnej sruby kolektora to moge polecic odkrecenie alternatora napewno pomaga to w 100 % droga srube ktora znajduje sie bardziej z tylu mozna bez problemu odkrecic od spodu auta.nie potrzeba podnosnika wystarczy podniesc auto troche wyzej jak do wymiany kola,sciagnac kolo i srube macie jak na dloni.
Obrazek
Pain
Posty: 6
Rejestracja: 13 lut 14, 23:17
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#9

Post autor: Pain »

Witam. Czy możesz opisać jakie miałeś objawy przytkanej odmy (korek wlewy oleju na pracującym silniku po odkręceniu coś powodował) bo jedni piszą, że samochód przygasa inni,że nic się nie dzieje i sam już nie wiem w co wierzyć ?
A i jeszcze jedno falowanie obrotów było w jakim zakresie, czy zmieniało się po wciśnięciu sprzęgła itp.
Ja mam taki objaw, że jak auto schodzi ze ssania to w pewnym momencie jakby trochę zaczynało się telepać
(wrażenie takie jak chcesz ruszyć na za wysokim biegu) i potem jak dochodzi do ok. 700 obr/min ustaje owe telepanie ??
komo89
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 1 lut 14, 15:27
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska/Niemcy
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Walbrzych8Frankfurt

#10

Post autor: komo89 »

Pain pisze:Witam. Czy możesz opisać jakie miałeś objawy przytkanej odmy (korek wlewy oleju na pracującym silniku po odkręceniu coś powodował) bo jedni piszą, że samochód przygasa inni,że nic się nie dzieje i sam już nie wiem w co wierzyć ?
A i jeszcze jedno falowanie obrotów było w jakim zakresie, czy zmieniało się po wciśnięciu sprzęgła itp.
Ja mam taki objaw, że jak auto schodzi ze ssania to w pewnym momencie jakby trochę zaczynało się telepać
(wrażenie takie jak chcesz ruszyć na za wysokim biegu) i potem jak dochodzi do ok. 700 obr/min ustaje owe telepanie ??

objawy mialem takie i mam nadal ze silnik po rozgrzaniu sie na chwile wzrasta do 1000 obotow poczym zostaje tak chwile moze z 15 min a potem podnosi sie w rownych krotkich odstepach czasowych z 1000 do 1200 jak auto chwile ostygnie jak je zgasze to jest ok.auto nie pali wiecej ani nie stracilo na mocy wszystko dzieje sie na biegu jalowym. odme sciagnalem bo myslalem ze to bedzie przyczyna wsumie troche bialej mazi mialem na korku od wlewu oleju i bagnecie.po odkreceniu korka oleju przywlaczonym silniku aauto powinno spasc troche z obrotow...przynajmniej moj tak robi.teraz nie mialem czasu zajac sie autem pare dni ale w poniedzialek mam zamiar spotkac sie z kolesiem co niby ma dobry kompoter i sprawdzimy jeszcze pare zeczy.sondy przeplywomierz tzw live data,jak tylko bede po kompie to napisze co i jak.


oniecuje wszystkim ze jak tylko ta su....e wylecze z tych obrotow to wszystko napisze krok po kroku jak do tego doszedlem bo widze ze duzo ludzi ma problem z tymi autami. :shock:
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”