falowanie obrotow bmw e46 318i n42 143ps

rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#71

Post autor: rysiektr »

Nie obrażam, się :-) cieszę się, że ktoś wie o czym pisze i wreszcie wyjaśnił co te parametry oznaczają, bo spotkałem się już w wieloma innymi "wyjaśnieniami", które miały nie wiele ze sobą wspólnego. U mnie niestety w analog 3 w inpie nie da się nic sprawdzić bo mam tylko 2 sondy co za tym idzie inpa wywala błędy w samochodach z 4 sondami działa poprawnie (może chodzi o fakt, że jest nowszy sterownik w samochodach z 4 sondami), też staram się operować DISem, chodź to mega oporny program ale ma większe możliwości niż INPA.
jas1u, powiedz mi proszę 1 rzecz, bo widzę, że ogarniasz temat N42, mam delikatne jakby wypadanie zapłonów na zimnym silniku (na ssaniu), nie jest to uciążliwe ale denerwuje mnie, bo dopóki się nie rozgrzeje to czuć delikatne drgania w środku, poduszki silnika i skrzyni są ok, świece nowe, kompresja po ok 12 bar na każdym, cewki są ok, masz jakąś metodę, żeby zdiagnozować co daje ciała? Jak się rozgrzeje to jest ok. Pozatym też wszystko jest ok. Albo jakiś przewrażliwiony jestem i tak ma być bo na ssaniu pracuje...ale wydaje mi się, że kiedyś tego nie miałem.
Gorek
Posty: 5
Rejestracja: 23 mar 15, 18:19
BMW: e 46 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#72

Post autor: Gorek »

jas1u pisze:Gorek a jak mechanik doszedł że to cewki?

jest jakaś metoda?

Zmiany u mnie:

Wymienione uszczelniacze, po przejechaniu 2-3 tys ubytków nie stwierdzono (gdzieś wyczytałem że żadnych adaptacji nie trzeba - bzdura! - trzeba zrobić adaptacje silnika VVT)

Dławienie było wynikiem złych korekt wywołanych przez LPG, kasowanie adaptacji i trochę wycieczek na Pb i odpala rano normalnie. Wizyta i gaziarza, auto ustawione tak żeby nic nie przelewał (sterownik by tego chciał bo coś go oszukuje)

Na teraz walczę z tymi adaptacjami (addytywna 1,22 i multiplikatywna 1,17)
Jak na moje oko to wskazują że jest nieszczelność lub za małe ciśnienie paliwa

Do sprawdzenia:
- lewe powietrze (po raz 100)
- sonda lambda
- kompresja
- filtr paliwa
- cewki (tu mam wątpliwości czy to może mieć wpływ)
Podłaczony pod komputer był i złe wartosci na cylindrach były. Nie wiem dokładnie jak to sie nazywało :)
artur2481
Posty: 4
Rejestracja: 31 sty 16, 17:51
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 3
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto:

#73

Post autor: artur2481 »

Witam wszystkich jestem nowy na tym forum ale mam mały problem z którym nie moge sobie poradzić tak jak mechanik w warsztacie.Chodzi o to że zakupiłem bmw e46 2003 r 318i 143 km a problem jest taki że wariuje na wolnych obrotach,po odpaleniu na ssaniu jest ok ale jak ssanie przestaje działać silnik spada na 700 obr ale jak dodam gazu to obr spadna do 400 zatelepie silnikiem.Następnie obroty podskoczą do 800 znowu spadnie na 400 a nastepnie wrócą do 700 ,bywa też że zadławi sie i zgaśnie.Na benzynie innych oznak nie ma za to jak włącze na gaz to silnik chodzi płynnie tylko obroty są wyższe i same podskakują na 1700 poczym znowu spadają na 1000 itak w kółko.Dodam że innych oznak niema autko normalnie przyśpiesza może na gazie nawet lepiej niż na benzynie.Czytałem wcześniejsze posty na ten temat ale może ktoś powie od czego zacząć czy wpierw czyścić odme czy sprawdzać szczelnosć ukłdu dolotowego. Diagnostyka komputerowa nic nie wykazała zero błędów przepluwka sondy czujniki ok.Jak psikałem plakiem po układzie dolotowym obroty nie wzrastały może ktoś podpowie o co chodzi.
Z góry dziekuję za podpowiedzi pozdrawiam .
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#74

Post autor: Miłosz »

Czym diagnozowałeś ? U nas to samo się dzieje w kompakcie z n42 i w ista+ wywaliło przepływkę. Spróbuj odpiąć wtyczkę od przepływki i pojezdzij tak z 2 dni.
Mój --- > lexus is 220d
artur2481
Posty: 4
Rejestracja: 31 sty 16, 17:51
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 3
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto:

#75

Post autor: artur2481 »

Byłem na diagnostyce zero błędów przepływka niby ok
artur2481
Posty: 4
Rejestracja: 31 sty 16, 17:51
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 3
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto:

#76

Post autor: artur2481 »

Ale zastanawia mnie dlaczego na gazie wzrastają mi obroty po czym opadają i znowu wzrastaja tak w kółko to by było oznaką lewego powietrza w układzie ale na benzynie tego nie ma tylko sie dławi i jak ruszam to ją przydławia do 2k obrotow po czym zapyla normalnie.Diagnostyka nie pokazuje niedziałającej przepływki ale czy normalnie działa nie wiem
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#77

Post autor: MARC »

W DISie jest test przeplywomierza i sa tam podane parametry jakie powinna trzymac przy danych obrotach
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#78

Post autor: rysiektr »

MARC pisze:W DISie jest test przeplywomierza i sa tam podane parametry jakie powinna trzymac przy danych obrotach
W dieslu tak ale w N42/N46 nie.
isolato

#79

Post autor: isolato »

rysiektr pisze:
MARC pisze:W DISie jest test przeplywomierza i sa tam podane parametry jakie powinna trzymac przy danych obrotach
W dieslu tak ale w N42/N46 nie.
Potwierdzam, dla benzyn nie ma tego testu. Przynajmniej ja dla swojego M43 też nie znalazłem
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#80

Post autor: rysiektr »

Jedyna rozsądna opcja to podmiana przepływki na inna sprawną albo (o ile ktoś ma, ewentualnie OGARNIĘTY elektromechanik) podpięcie oscyloskopu.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”