falowanie obrotow bmw e46 318i n42 143ps
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Dzięki, nie wiedziałem że jest taka różnica w możliwościach diagnostyki. To kichawo. Ostatnio zibi_j1 walczył z przepływką, jak by poszukać trochę to by znalazł sporo informacji w temacie. No ale tam też diesel, więc poznałby choć wartości. Może ktoś z forum mieszka nie daleko żeby podmienić? Jeśli nie, to faktycznie zostaje porządny warsztat (co liczyć trzeba z wydatkami) Albo niestety szukać po omacku. Niestety tak to już jest. Życzę koledze trafnej diagnozy, bo sam wiem co znaczy błądzenie. I co ważne, ile kosztuje... pozdrawiam.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 14 sty 15, 20:16
- BMW: e46 Tuoring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Katowice
Dobrodziej ja też uważam że używana przepływka to tylko do testów bo to jest element który też się zużywa.
Na szczęście mnie ten temat chyba nie będzie dotyczył, wczoraj po dłuższej trasie zaparkowałem samochód i jak odjeżdżałem po godzinie zobaczyłem że zostawił plamę oleju. Wyciekło tak z 0,7l i okazało się że nie mam uszczelki od tej rury bagnetu.
Było już późno, sklepy pozamykane więc chamsko to zasilikonowałem (czerwonym silikonem do wysokiej temp - wiem fuszera okropna jak będę coś więcej robił to dam oring) i to pomogło też na obroty.
Póki co zrobiłem 80 km i obroty nie falują.
Jak szukałem wycieku to zdjąłem obudowę filtra oleju i znalazłem kawałki bagnetu w tym zaworze zwrotnym. Tak się zaklinowały że ten zawór był cały czas otwarty. Widać komuś się bagnet zaklinował i jak go wyjął razem z rurą to nie dał oringu. Dziwi mnie że aż tam dopłynął - powinien sie zatrzymać na filtrze siatkowym w smoku.
Na szczęście mnie ten temat chyba nie będzie dotyczył, wczoraj po dłuższej trasie zaparkowałem samochód i jak odjeżdżałem po godzinie zobaczyłem że zostawił plamę oleju. Wyciekło tak z 0,7l i okazało się że nie mam uszczelki od tej rury bagnetu.
Było już późno, sklepy pozamykane więc chamsko to zasilikonowałem (czerwonym silikonem do wysokiej temp - wiem fuszera okropna jak będę coś więcej robił to dam oring) i to pomogło też na obroty.
Póki co zrobiłem 80 km i obroty nie falują.
Jak szukałem wycieku to zdjąłem obudowę filtra oleju i znalazłem kawałki bagnetu w tym zaworze zwrotnym. Tak się zaklinowały że ten zawór był cały czas otwarty. Widać komuś się bagnet zaklinował i jak go wyjął razem z rurą to nie dał oringu. Dziwi mnie że aż tam dopłynął - powinien sie zatrzymać na filtrze siatkowym w smoku.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
No proszę. Z taką diagnozą było by bardzo ciężko, sam widzisz. Ja bym nawet w tę stronę nie pomyślał. Dobrze że się wyjaśniło i naprawa nie będzie droga. Mam nadzieję że teraz będzie już w porządku pozdrawiam.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Dawaj znać jak by coś się zmieniło, albo jak problemy trwale ustaną. Pozdrawiam.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Korespondencyjnie byśmy nigdy na to nie wpadli
Moje BMW
E46 318i Touring by rysiektr
E46 318i Touring by rysiektr
-
- Bywalec forum
- Posty: 75
- Rejestracja: 23 lut 10, 11:09
- BMW: 318i N42B20A
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Zgorzelec
A możenie stamtąd nie wyciekło. Ja jeździłem ze 2 lata bez tego oringu -jedynie zapocone miałem. Może masz złe połączenie separatora oleju i rurki bagnetu? Bo trochę nielogiczne żeby tamtą drogą tyle oleju popłynęło.jas1u pisze:
Na szczęście mnie ten temat chyba nie będzie dotyczył, wczoraj po dłuższej trasie zaparkowałem samochód i jak odjeżdżałem po godzinie zobaczyłem że zostawił plamę oleju. Wyciekło tak z 0,7l i okazało się że nie mam uszczelki od tej rury bagnetu.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Kolego ale napisał że zakleił i problem zniknął...
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 14 sty 15, 20:16
- BMW: e46 Tuoring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Katowice
Przejechałem 200 km i narazie z tamtej strony sucho, obroty nie falują ale jak zapali na zimnym to obroty przez 3 sek spadają do 400-500 i później jest ok
dziś skasuje jeszcze adaptacje
Poci się jeszcze z pompy vacum i tej czarnej pokrywki pod nią (nr 2 i 17 na http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Touring/Europe/318i-N42/L-N/feb2003/browse/engine/cylinder_head_attached_parts/) i kapie na wydech -> czuć palony olej ale to tak kropla na kilkadziesiąt kilometrów
Dziś jak się uda to umyję dokładnie silnik i po dłuższej trasie dam znać.
Silnik pod ciągłą obserwacją
dziś skasuje jeszcze adaptacje
Poci się jeszcze z pompy vacum i tej czarnej pokrywki pod nią (nr 2 i 17 na http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Touring/Europe/318i-N42/L-N/feb2003/browse/engine/cylinder_head_attached_parts/) i kapie na wydech -> czuć palony olej ale to tak kropla na kilkadziesiąt kilometrów
Dziś jak się uda to umyję dokładnie silnik i po dłuższej trasie dam znać.
Silnik pod ciągłą obserwacją
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Oringi trzeba wymienić, są to tanie części. U mnie też pompa vacum się poci i jak się pogoda zrobi to będę wymieniał. Zrób tak jak mówisz, umyj o ciągle obserwuj. Pozdrawiam.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 2488 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomar65
-
- 12 Odpowiedzi
- 5068 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 3 Odpowiedzi
- 2451 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 10 Odpowiedzi
- 3443 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Titansilber46
-
- 4 Odpowiedzi
- 3062 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: stachugeniusz
-
- 1 Odpowiedzi
- 860 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 2508 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 2266 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 7 Odpowiedzi
- 5966 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KaziDojcz
-
- 7 Odpowiedzi
- 2418 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112