falowanie obrotow bmw e46 318i n42 143ps

Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#51

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Dzięki, nie wiedziałem że jest taka różnica w możliwościach diagnostyki. To kichawo. Ostatnio zibi_j1 walczył z przepływką, jak by poszukać trochę to by znalazł sporo informacji w temacie. No ale tam też diesel, więc poznałby choć wartości. Może ktoś z forum mieszka nie daleko żeby podmienić? Jeśli nie, to faktycznie zostaje porządny warsztat (co liczyć trzeba z wydatkami) Albo niestety szukać po omacku. Niestety tak to już jest. Życzę koledze trafnej diagnozy, bo sam wiem co znaczy błądzenie. I co ważne, ile kosztuje... pozdrawiam.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
jas1u
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 14 sty 15, 20:16
BMW: e46 Tuoring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#52

Post autor: jas1u »

Dobrodziej ja też uważam że używana przepływka to tylko do testów bo to jest element który też się zużywa.

Na szczęście mnie ten temat chyba nie będzie dotyczył, wczoraj po dłuższej trasie zaparkowałem samochód i jak odjeżdżałem po godzinie zobaczyłem że zostawił plamę oleju. Wyciekło tak z 0,7l i okazało się że nie mam uszczelki od tej rury bagnetu.
Było już późno, sklepy pozamykane więc chamsko to zasilikonowałem (czerwonym silikonem do wysokiej temp - wiem fuszera okropna jak będę coś więcej robił to dam oring) i to pomogło też na obroty.
Póki co zrobiłem 80 km i obroty nie falują.

Jak szukałem wycieku to zdjąłem obudowę filtra oleju i znalazłem kawałki bagnetu w tym zaworze zwrotnym. Tak się zaklinowały że ten zawór był cały czas otwarty. Widać komuś się bagnet zaklinował i jak go wyjął razem z rurą to nie dał oringu. Dziwi mnie że aż tam dopłynął - powinien sie zatrzymać na filtrze siatkowym w smoku.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#53

Post autor: Dobrodziej_1983 »

No proszę. Z taką diagnozą było by bardzo ciężko, sam widzisz. Ja bym nawet w tę stronę nie pomyślał. Dobrze że się wyjaśniło i naprawa nie będzie droga. Mam nadzieję że teraz będzie już w porządku :) pozdrawiam.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
jas1u
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 14 sty 15, 20:16
BMW: e46 Tuoring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#54

Post autor: jas1u »

no ja też bym w życiu sam z siebie nie wpadł żeby tam była nieszczelność.

Mam nadzieję że to jest to i teraz będzie git.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#55

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Dawaj znać jak by coś się zmieniło, albo jak problemy trwale ustaną. Pozdrawiam. :wink:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#56

Post autor: rysiektr »

Korespondencyjnie byśmy nigdy na to nie wpadli :-)
mack10koro
Bywalec forum
Posty: 75
Rejestracja: 23 lut 10, 11:09
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Zgorzelec

#57

Post autor: mack10koro »

jas1u pisze:
Na szczęście mnie ten temat chyba nie będzie dotyczył, wczoraj po dłuższej trasie zaparkowałem samochód i jak odjeżdżałem po godzinie zobaczyłem że zostawił plamę oleju. Wyciekło tak z 0,7l i okazało się że nie mam uszczelki od tej rury bagnetu.
A możenie stamtąd nie wyciekło. Ja jeździłem ze 2 lata bez tego oringu -jedynie zapocone miałem. Może masz złe połączenie separatora oleju i rurki bagnetu? Bo trochę nielogiczne żeby tamtą drogą tyle oleju popłynęło.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#58

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Kolego ale napisał że zakleił i problem zniknął...
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
jas1u
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 14 sty 15, 20:16
BMW: e46 Tuoring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#59

Post autor: jas1u »

Przejechałem 200 km i narazie z tamtej strony sucho, obroty nie falują ale jak zapali na zimnym to obroty przez 3 sek spadają do 400-500 i później jest ok

dziś skasuje jeszcze adaptacje

Poci się jeszcze z pompy vacum i tej czarnej pokrywki pod nią (nr 2 i 17 na http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Touring/Europe/318i-N42/L-N/feb2003/browse/engine/cylinder_head_attached_parts/) i kapie na wydech -> czuć palony olej ale to tak kropla na kilkadziesiąt kilometrów

Dziś jak się uda to umyję dokładnie silnik i po dłuższej trasie dam znać.

Silnik pod ciągłą obserwacją
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#60

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Oringi trzeba wymienić, są to tanie części. U mnie też pompa vacum się poci i jak się pogoda zrobi to będę wymieniał. Zrób tak jak mówisz, umyj o ciągle obserwuj. Pozdrawiam. :wink:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”