falowanie obrotow bmw e46 318i n42 143ps

rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#41

Post autor: rysiektr »

Jeśli wałek jest krzywy bądź przytarty to faktycznie byłoby to cały czas, ale jeśli silnik VVT się przycina to nie będzie to cały czas.
Odepnij go i zobacz. Możesz też odpiąć przepływkę, zobaczyć jak będzie bez niej.
jas1u
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 14 sty 15, 20:16
BMW: e46 Tuoring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#42

Post autor: jas1u »

jak tylko zacznie falować to odłącze.

rysiektr dzięki że się tak udzielasz :beer:
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#43

Post autor: rysiektr »

jas1u, spoko. Sam chcę poznać o co konstruktorom BMW chodziło jak robili ten silnik i elektronikę do niego... Bo o ile sterowanie jako tako działa tak diagnostyka jest do d....py.
A najgorsze jest to, że nigdzie nie jest napisane w jaki sposób coś sprawdzić nawet mając do dyspozycji komputer diagnostyczny. Odczytujesz tylko dane z jakiegoś czujnika ale nie wiesz czy one są dobre czy są złe...jaki powinien być prawidłowy zakres działania? Nic nie wiadomo. Jedynie na zasadzie porównania, ja tak mam, Ty tak masz to znaczy, że to jest dobre. Fajnie VW to zrobił bo w programie diagnostycznym typu VCDS masz mierzone dane oraz zakres wartości w jakim dany parametr ma się mieścić. W BMW by się coś takiego przydało.
jas1u
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 14 sty 15, 20:16
BMW: e46 Tuoring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#44

Post autor: jas1u »

Ja do tej pory też mam doświadczenie tylko na vagu i rzeczywiście tam (póki co) jest to bardziej przejrzyste, może jak bardziej obcykam tą inpę abo disa to będzie lepiej.

Jest progres! Obroty się podniosły tak do 1000 (nie falowały) więc odłączyłem przepływkę i wróciły na 800. Pojeździłem trochę i trzymają się jak nic. Trochę gorzej odpala - na samym początku silnikiem telepie i obroty spadają do 400 ale po 3s wszystko wraca do normy.

Chyba mamy winnego? Jutro jadę kupić używaną z allegro:
http://allegro.pl/bmw-e46-lift-1-8-2-0-n42-przeplywomierz-0280218075-i5005388545.html
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#45

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Ni hu hu bym nie kupował używki!!! Może być w takim samym stanie, albo gorsza. Przemyśl to bo druciarstwo może Cię słono kosztować...
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#46

Post autor: rysiektr »

Jeśli masz możliwość sprawdzenia, ewentualnie gwarancję rozruchową to bierz.
Dobrodziej_1983 nie sztuką jest wyrzucić 400zł w błoto jeśli się okaże, że to nie to było usterką...
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#47

Post autor: Dobrodziej_1983 »

rysiektr pisze:Jeśli masz możliwość sprawdzenia, ewentualnie gwarancję rozruchową to bierz.
Dobrodziej_1983 nie sztuką jest wyrzucić 400zł w błoto jeśli się okaże, że to nie to było usterką...
Masz rację, ale powiedz czy sztuką jest wymieniać coś nie będąc pewnym czy to pomoże? Najlepsza opcja to podmianka właśnie żeby się upewnić, ale kupowanie części używanej tego typu... :czytaj:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#48

Post autor: rysiektr »

Dobrodziej_1983 pisze: Masz rację, ale powiedz czy sztuką jest wymieniać coś nie będąc pewnym czy to pomoże?
Podejrzenie padło, na przepływkę, aby sprawdzić należy ją wymienić bo jej diagnostyka za pomocą programu nie pokazuje nic ciekawego, więc owszem wydaje mi się, że warto zainwestować 99zł i ewentualnie zwrócić jeśli nie pomoże, niż jak sugerujesz wydać ok 400zł za nową...Co za tym idzie, mogę Ci zadać podobne pytanie, czy jest sens wydawać 400zł na nową nie mając pewności, że pomoże? :)
Dobrodziej_1983 pisze: Najlepsza opcja to podmianka właśnie żeby się upewnić, ale kupowanie części używanej tego typu... :czytaj:
Za całym szacunkiem, ale zaprzeczasz sam sobie 8) Używki byś nie zamontował, a na podmiankę co zamontujesz? Nową? Na elementy elektroniczne z reguły nie ma zwrotów, więc jak kupisz i to nic nie da to kicha trochę, nie uważasz?
Pozdrawiam :beer:
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#49

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Źle mnie zrozumiałeś. Pisząc o podmiance nie miałem na myśli- kupić, tylko pogadać z kimś kto użyczył by na podmiankę swojej przepływki. Jeśli będzie różnica, to wiadomo że trzeba kupić nową, jeśli nie to szukamy dalej. Tak to widzę, choć możesz się z tym nie zgadzać. A dwa, to dziwne że na komputerze nie może sprawdzić tego elementu, jak ja robiłem nie dawno właśnie w taki sposób. Może są jakieś różnice w systemie, ale nie sądze. Może zły program, albo ktoś niema kompetencji. Nie wiem, ale wiem że to możliwe. Pozdrawiam. :wink:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#50

Post autor: rysiektr »

Jeśli okaże się, że po podmiance jest to wina przepływki to ja także jestem za tym, aby kupić nową - tu nie ma co dyskutować ale jeśli nie masz nikogo na podmiankę to co masz zrobić? Ja szukałbym używki z gwarancją jak najtaniej. Natomiast co do tego, że nie można elementu sprawdzić to się akurat nie dziwię.
N42B20 nie ma zbyt wielu możliwości diagnostyki, nie jest nigdzie dostępna charakterystyka przepływki, więc skąd mam wiedzieć (jeśli INPA czy DIS czy coś innego pokazuje mi) czy wartość przepływki, przy 1000obr/min jest 100kg/h jest to wartość poprawna? Może powinno być 150kg/h? ECU Błędu nie pokaże bo zapewne 50kg/h będzie mieściło się w zakresie adaptacji ale silnik będzie falował/więcej palił/będą się działy inne cuda. Podane masz tylko parametry, które się zmieniają w zależności od prędkości obr. silnika, ale czy przepływka zaniża, czy zawyża to nie wiesz bo nie masz odniesienia. I samym programem typu INPA nie jesteś w stanie na 100% stwierdzić, czy przepływka jest ok czy nie.
Zostaje podmianka na inną i testy drogowe. Dopiero jak przepływka jest ubita na amen to pokaże jej błąd albo błędy, które będą następstwem przepływki. Co innego w dieslach, gdzie masz wartość zmierzoną i wartość, której oczekuje ECU, tutaj niestety nie.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”