Elektryczne szyby tyl

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Makaron-garage
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 14 wrz 17, 13:19
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk

#1

Post autor: Makaron-garage »

Witam wszystkich. Otóż kupiłem wiązke i cały zestaw do montażu elektrycznych szyb tyl. Już zamontowalem wszystko działa itd jednak jest mały problem ponieważ guziki są na dwa stopnie. Jeden stopień to naciśnięcie i puścicie to szyby się opuszcza i zatrzymuje jak puszczacie. A drugi stopień to jak wciśniecie mocno i puścicie to szyba się opuści automatycznie do konca. I u mnie działa właśnie opuszczanie na takie dwa stopnie a podnoszenie już nie. Muszę trzymać mocniej do póki się nie zamkną.. próbowałem zamieniać kable jednak nic nie dalo. Jak myślicie co to może byc? A może komputerem to trzeba jakoś wlaczyc?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#2

Post autor: GUMMISS »

Sprawdź w tylnych drzwiach czy jest to samo. Jak tam działa dobrze to masz przednie włączniki od QP.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#3

Post autor: Jarando »

Niech kolega najpierw sprecyzuje czy problem występuje z przednimi czy tylnymi szybami, ale z opisu problemu wynika właśnie, że zamontowałeś przełączniki z coupe.
W coupe tylko przednie szyby mają dwustopniowe przełączniki w obu kierunkach a tylne uchylne tylko do otwierania są dwustopniowe i nie mają dodatkowego przycisku między przyciskami sterowania szyb (blokada otwarcia szyb z przycisków w tylnych drzwiach).
Najlepiej wrzuć zdjęcie przełączników i wszystko będzie jasne.
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Makaron-garage
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 14 wrz 17, 13:19
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk

#4

Post autor: Makaron-garage »

Z przodu działa jak trzeba tylko z tylu nie działa podnoszenie na te dwa stopnie . Opuszczanie dziala. Wziąłem cały komplet z mechanizmem i wiazka z Anglika odsedana
Makaron-garage
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 14 wrz 17, 13:19
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk

#5

Post autor: Makaron-garage »

I to jest tak że przednimi przelacznikami też nie mogę i podnieść na dwa stopnie i te ż tyłu przyciski tak samo działają jak te przy lewarku
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#6

Post autor: Jarando »

Czy wszystkie cztery przełączniki obok lewarka zmiany biegów mają wyczuwalne dwustopniowe działanie w obu kierunkach?
Co do przełączników w tylnych drzwiach, to nie spotkałem się jeszcze z takimi, które były by jednostopniowe w którymś kierunku.
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Makaron-garage
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 14 wrz 17, 13:19
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk

#7

Post autor: Makaron-garage »

Każdy przełącznik w moim aucie ma wyczuwalne dwa stopnie i w górę i w dół.
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#8

Post autor: Jarando »

Wydaje mi się więc, że trzeba zakodować odpowiednio moduł komfortu (GM5).
Znalazłem coś takiego na jednym z zagranicznym forum:
Zresetowanie funkcji automatycznego otwierania/zamykania szyb:
- przekręć kluczyk w pozycję zapłonu, ale nie włączaj silnika
- opuść szyby do końca, a następnie podnieść je do góry i przytrzymaj przełączniki jeszcze przez 5-10 sekund
- wyłącz zapłon
Może po tej operacji zaczną działać prawidłowo.
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Makaron-garage
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 14 wrz 17, 13:19
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk

#9

Post autor: Makaron-garage »

Jak mam je kodowac guzikami z przodu czy z tylu. Muszę je otworzyć jednocześnie czy mogę pojedynczo?? A teraz zaczęła prawa strona coś 0rzerywac to wsadziłem guzik z przeciwnej strony i działało więc pomyślałem że tamten guzik jest zepsuty to rozebralem kostkę i na krótko chciałem sprawdzić czy działa i działa tylko opuszczanie a podnoszenie nie. Jeśli chce podnieść szybę to muszę tym guzikiem przy lewarku... o co chodzi
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#10

Post autor: Broder »

Pojedynczo mozesz. Takie kodowanie dzialalo w e36 np po odlaczeniu akumulatora - trzeba bylo w ten sposob "nauczyc" podnosniki skrajnych pozycji , otwartej i zamknietej szyby. Trzymasz guzik w pozycji 2 (auto otwieranie) dopoki szyba zjedzie na sam dol, pozniej to samo w gore i powinno dzialac. Ale tak jak mowie to bylo w e36, nie jestem pewny czy w e46 to dziala, tutaj wydaje mi sie kwestia kodowania gm5 funkcja "one touch"
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”