Elektrozawór Vanosa dolotowy INPA błąd 103 DELPHI 67

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
avado
Posty: 7
Rejestracja: 11 gru 21, 16:58
BMW: 323Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Żywiec

#1

Post autor: avado »

Witam
Problem występuje w aucie BMW e46 323ci 170km m52tub25 z LPG. Polega on na wyrzucaniu błędu w programie delphi 150e "Błąd nr 67, Wał rozrządu zaworu wlotowego Vanos nie została osiągnięta pozycja końcowa" a w programie INPA był to błąd 103. Wymieniłem czujnik wałka dolotowego, elektrozawór, nawet "zregenerowałem" Vanosa wg. i dalej to samo. Zauważyłem że gdy odpalę auto z wciśniętym pedałem gazu to błąd nie wyskakuje a sam vanos się zmienia na wykresach ale zmian jakichkolwiek nie odczuwam. To samo po skasowaniu adaptacji vanos sie zmienia na wykresach potem gdy juz zgaszę auto to wywala błąd i to samo. Z ciekawości podłączyłem elektrozawór do akumulatora 12,2 V i bolec z elektrozaworu bardzo fajnie wyszedł i mocno trzyma, ciężko go wcisnąć. Sprawdziłem w takim razie napięcie na wtyczce na zapłonie i na zapalonym silniku. Na zapłonie jest 8V a na odpalonym 10V i nie zmienia się wraz z rosnącymi obrotami. Jakiś gość wysłał mi schemat podłączenia elektrozaworu, przewód masowy idzie ze sterownika pinu 40 a przewód plusowy z bezpiecznika F2. Sprawdziłem w takim razie bezpośrednio napięcie ze sterownika i na zapłonie również jest 8V, także przewody są dobre. Sprawdziłem również jak się mają napięcia gdy odpalę auto z wciśniętym pedałem gazu. I tutaj jakby dodało 2V i cały czas jest napięcie na wtyczce elektrozaworu 12V a sam elektrozawór trzyma mocno jak wcześniej gdy podpiąłem do akumulatora. Pytanie jak powinien zachowywać się elektrozawór, jakie powinno być napięcie i jak powinno się zmieniać (bo powinno?), nie wiem gdzie już szukać przyczyny problemu, z tego co się dowiedziałem to przewód masowy ze sterownika steruję napięciem, sterownik popsuty?
Elektrozawór powinien dostawać napięcie przy określonej liczbie obrotów silnika i potem napięcie powinno znikać?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Podstawa to poprawne ustawienie vanosa/rozrządu na blokadach.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
avado
Posty: 7
Rejestracja: 11 gru 21, 16:58
BMW: 323Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Żywiec

#3

Post autor: avado »

maniek21112 pisze: 17 gru 21, 21:50 Podstawa to poprawne ustawienie vanosa/rozrządu na blokadach.
. Jak się ma ustawienie rozrządu/vanosa do napięcia na wtyczce?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

tak samo jak do bledu na kompie
https://e46forum.pl/m54b22-vanos-29641

masz przestawiony rozrzad, komputer glupieje i probuje skorygowac w/g tego co widzi z czujnika
zamiast podchodzic od dupy strony zajmij sie najpierw podstawami zeby ECU mial chociaz szanse

ps. skoro masz inpe to pokaz ekran ze statusem vanosa
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
avado
Posty: 7
Rejestracja: 11 gru 21, 16:58
BMW: 323Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Żywiec

#5

Post autor: avado »

To jest screen gdy odpalę samochód normalnie (wykresy się nie zmieniają wywala błąd vanosa)
https://files.fm/f/3ke5q757m

Oraz gdy odpalę samochód z pedałem gazu, screen na biegu jałowym (wykresy sie zmieniają gdy wcisnę gaz, nie ma błędu vanosa)
https://files.fm/f/p46x9pr88
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

polozenie odniesienia 130 stopni a powinno byc 120...
Obrazek

ustawic poprawnie rozrzad i wszystkie problemy znikną
co zreszta maniek juz wczoraj napisal
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”