Ekonomizer dziwne wzkazania

Magda-28
Bywalec forum
Posty: 55
Rejestracja: 24 paź 18, 14:43
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Lomza

#1

Post autor: Magda-28 »

Witam. Zauwazylem ze w mojej e46 330d podczas dojezdzania np. pod swiatla na wcisnietym sprzegle lub luzie i dochamowaniu ekonomizer sie podnosi pokazuje spalanieok 10l po czym opada do 0 Gdy auto jeszcze sie toczy a wskazowka pokazuje juz zero i dodam gazu ekonomizer nie reaguje. Czy mogl by mi ktos powiedziec czy to normalne i jak w ogole dziala ekonomizer skad bierze informache o spalaniu?
Szuma15
Bywalec forum
Posty: 126
Rejestracja: 25 paź 18, 10:00
BMW: 320d oraz 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań lub Pleszew
VIN: JK65067
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

#2

Post autor: Szuma15 »

Włącz sobie wyświetlanie chwilowego spalania w teście zegarów i porównaj ze wskazaniami ekonomizera.
Jeśli na teście beda poprawne to prawdopodobnie zegary szwankują.
Jeśli beda się pokrywać to trzeba się zainteresować silnikiem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Magda-28
Bywalec forum
Posty: 55
Rejestracja: 24 paź 18, 14:43
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Lomza

#3

Post autor: Magda-28 »

Ok tak zrobie ale jesli beda takie same na tescie i ekonomizerze to gdzie szukac przyczyne od czego zaczac ? Przeplywomierz ? Wtryski? Czy moze cos innego ?
Szuma15
Bywalec forum
Posty: 126
Rejestracja: 25 paź 18, 10:00
BMW: 320d oraz 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań lub Pleszew
VIN: JK65067
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

#4

Post autor: Szuma15 »

Wypadałoby podpiąć komputer i sprawdzić czy są jakieś błędy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Magda-28
Bywalec forum
Posty: 55
Rejestracja: 24 paź 18, 14:43
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Lomza

#5

Post autor: Magda-28 »

Komputer byl podpinany i nic zero bledow. Dodam tylko ze niedawno wymienione zostaly wtryskiwacze na regenerowane.
Szuma15
Bywalec forum
Posty: 126
Rejestracja: 25 paź 18, 10:00
BMW: 320d oraz 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań lub Pleszew
VIN: JK65067
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

#6

Post autor: Szuma15 »

Zacznij od sprawdzenia tych zegarów.
Ja widzę 3 sposoby:
- włączenie testu 4.0 (tak jak mówiłem wcześniej)
- jeżdżenie z podłączą INPA i sprawdzanie spalania chwilowego
- podmiana zegarów na inne, sprawne


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#7

Post autor: Szczurson »

Ale o czym te posty? Szuma, czy Ty zwróciłeś kiedyś uwagę jak to działa? Nie udzielaj porad jak nie wieszo piszesz. Tak działa ekonomizer. Jak dojeżdżasz to na chwilę spalanie skacze (bo prędkość nie jest za mała, a na sprzęgle lub luzie nie wykorzystujesz już hamowania silnikiem, to coś tam spala). Jak się nie poruszasz to ekonomizer nie daje wskazań. Wszystko działa poprawnie. Nie musisz szukać, bo nie ma problemu.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
przemofjr
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 3 kwie 18, 22:21
BMW: 320i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Konstantynów Łódzki

#8

Post autor: przemofjr »

U mnie też tak jest i do tej pory uważałem, że tak ma być. Tak jak kolega wyżej pisze, auto chodzi na wolnych obrotach, czyli pobiera paliwo, a auto jeszcze się toczy, więc ekonomizer pokazuje jakieś chwilowe spalanie wyliczone z prędkości i poboru paliwa.
Szuma15
Bywalec forum
Posty: 126
Rejestracja: 25 paź 18, 10:00
BMW: 320d oraz 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań lub Pleszew
VIN: JK65067
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

#9

Post autor: Szuma15 »

U mnie po wciśnięciu sprzęgła wskazówka spada do 0, a nie zatrzymuje się na 10 i później spada.
Wydało mi się to dziwne wiec poleciłem wykorzystać test 4.0 do porównania wartości.
Twoja reakcja w moim kierunku jest przesadzona, ponieważ nie powiedziałem żeby wymienić cały silnik tylko poleciłem sprawdzenie w sposób nic nie kosztujący.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#10

Post autor: Szczurson »

Jeśli jedziesz (załóżmy że więcej niż 10 km/h, nie wiem jaka jest wartość graniczna dla ekonomizera) i wciśniesz sprzęgło, to wskazanie nie powinno być 0. Jeśli tak masz, to Ty masz źle działający ;). I nie uważam, by moja reakcja była przesadzona. Dałeś niepoprawną odpowiedź i niepotrzebnie przez Ciebie ktoś teraz traci czas na szukaniu problemu tam gdzie go nie ma. Sprawdzenie może i rzeczywiście nic nie kosztuje (pod warunkiem, że robisz to sam, a co jak ktoś dał 50 zł za podpięcie pod kompa żeby nic nie wyszło?), ale czasu straconego nikomu nie zwrócisz.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”