edt e46 320d m47n półoś gruba a cienka mimo tych samych wymiarów

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#31

Post autor: scghost »

na tyle sa i tak lozyska we wlasnych, stalych biezniach i dokrecaniem tej srubki nie reguluje sie scisniecia lozysk, wiec bez spiny
z jednej strony o bieznie lozyska opiera sie polos, z drugiej piasta

wiec dokrecasz do oporu az sie wszystko wyraznie zaprze o siebie i dalej nie pojdzie
na sile nie ciagnij bo zerwiesz gwint, po zaklepaniu i tak sie nie ma prawa odkrecic
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
DwaLitryPL

#32

Post autor: DwaLitryPL »

okej to dokręcę te 200nm tyle ile ma klucz i zaklepać śrubę i będzie ok? pytam tak bo czy np dokręcenie jak się ma klucz 400nm to skręci półoś o wiele lepiej niż 200? chodzi mi tylko o to czy po skręceniu na 200 i zaklepaniu nic mi nie będzie latać itp? :roll:

będę we wtorek składał półosie.Moje dwie + dwie z 2004r zamówiłem :roll: wszystkie cztery rozbiorę :roll:
DwaLitryPL

#33

Post autor: DwaLitryPL »

heh na tvn turbo lecialo samochod marzeń klimka m3 e46 i dziś pokazywał stukanie połosi xd
DwaLitryPL

#34

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie wie ktoś moze dlaczego półosie o tych samych numerach mają zgrubienia tak:
Obrazek

chodzi mi o to co na czerwono zaznaczone takie pogrubienia fabryczne.Zwróćcie uwagę że mimo iż są to te same półosie wszystkie to jedna ma to pogrubienie od strony przegubu wewnętrznego a druga ta sama półoś od strony zewnętrznego.. czy jest jakaś różnica w którą stronę pręt zamontuje?? np tu gdzie siedział przegub wewnętrzny mogę dać zewnętrzny??
DwaLitryPL

#35

Post autor: DwaLitryPL »

PANOWIE pilne pytanie mam wie ktoś może czy półosie GRUBE od chudych różnią się tylko grubością? a co w środku tam jak pierścien i wieloklin czy wtedy i tam będzie większy pierścień?
DwaLitryPL

#36

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie pomoże ktoś? :roll:

zerknijcie na film

chodzi mi o to pomiędzy wyciągniętym a wciągniętym.Mam 3 przeguby zewnętrzne i każdy jak sobie przymierzyłem to tak samo się zachowuje.

Nie chodzi tutaj wieloklin bo go zamieniłem tak by siedział sztywno.Po rozebraniu było to co na filmie pokazuje teraz+ do tego stukający wieloklin

A tutaj filmik jak wygląda latający wieloklin na półosi



:roll:
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#37

Post autor: Szczurson »

5 postów pod rząd, dobra robota :good: . Czemu nie posłuchasz porad kolegów i po prostu nie oddasz tego do mechanika, skoro jak widać, sam tego nie potrafisz ogarnąć?
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
DwaLitryPL

#38

Post autor: DwaLitryPL »

do mechanika mam oddać zwrotnicę na wymianę piasty i łozyska.Tutaj z półosiami to wiem jak złożyć bo to nie problem problem w tym,ze na dwie sztuki trzeba z 4 ściągać z allegro.Bo jedna przyjdzie wszystko lata nic z niej nie można pozyskać.Druga przyjdzie jeden pierścien ok drugi lata.. i tak w kółko..

udało mi się na lewą półoś dwa pierścienie z siedmiu dobrać które wchodza i siedza ciasno i nie lata na wieloklinie pierścień :) tylko do finalnego złożenia lewej brakuje mi odpowiedzi z tym co na filmiku pierwszym.Że półoś w pozycji pomiędzy wciągnięta a wyciągniętą chodzi jak na filmie..
Mam 3 sztuki przegubów zewnętrznych rozebranych (jedne z allegro,drugi mój z lewej półosi a trzeci prawy mój z uszkodzonym gwintem) i każdy jak zakładam na na ośkę dla testu czy to ze smarem czy bez to w pozycji pokazanej na filmie chodzi każdy z trzech.Po rozebraniu pierwszy raz to i wieloklin latał.Ale wieloklin dałem inny i siedzi sztywno tylko nie wiem co z przegubem tym co pokazałem.Bo myślałem już dzisiaj go rozebrać ten zewnętrzny,ale dobrze,że dla testu na drugą ośkę założyłem drugi zewnętrzny i taki sam efekt jak na mojej złożonej już.W sumie jedną mógłbym do auta montować tylko nie wiem co z tym przegubem czy tak ma być skoro każda z trzech tak ma o to chodzi
DwaLitryPL

#39

Post autor: DwaLitryPL »

@up Panowie podpowie ktoś coś?
DwaLitryPL

#40

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie może ktoś pomóc? wie ktoś może czy jeżeli do automatycznej skrzyni biegów pólosie są grubsze a do manualnej cieńsze to czy mimo wszystkich wymiarów czyli długość,zęby wieloklinu,absu itp jeśli wszystko się zgadza kropka w kropkę a różnicą jest to,że dla automatu półoś jest grubsza tutaj gdzie się ją łapie by podnieść to czy zamontowanie takiej półosi do auta z manualną skrzynią biegów spowoduje,że szybciej padnie??

pytam bo pisał ktoś na forum jednym,że półosie grube są w środku ''PUSTE'' natomiast półosie cienkie czyli 27mm są w środku wypełnione..
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”