edt e46 320d m47n półoś gruba a cienka mimo tych samych wymiarów

DwaLitryPL

#41

Post autor: DwaLitryPL »

nikt nie odpowie :( wszyscy mają auto do 2004r półosie już dawno pełnoletnie i wszystkie sprawne

Chodzi mi o to czy półoś grubą można do manualna zamontować.Bo na e30 forum pisała jedna osoba,że grube są puste w środku a cienkie wypełnione.Więc która teoretycznie powinna być mocniejsza? bo jeżeli półosie mają te same długości wszystkie te same wymiary a różnicą jest tylko grubość tej ośki

pokazałem film nikt nie odpowie.Przecież na pewno ktoś kto rzucił okiem widzi czy tak ma być czy nie.Bo teraz w sumie mam dwie półosie rozebrane auto na kobyłkach i nie wiadomo co kupić nawet.Kolejna używka za 100zł która nadaje się na śmietnik bo nic nie można z niej praktycznie pozyskać bo wszystko lata.Grube półośki w większości są sztywne..

albo kupić ostatecznie jedną lobro w teori do automata.. wsadzić nową w imadło i porównać czy tak ma chodzić czy nie.
Pisał też ktoś,że jak chcesz sprawdzić półosie podnieś tylne koła wrzuć bieg i ruszaj i,że nie powinno dać się ruszyć kołem wtedy a jak chodzi prawo lewo to wyrobiona półoś.Tylko,że ja mam auto 7 lat półosie nigdy nie były tykane i np pół roku nie było czegoś takiego jak ŁUP przy cofaniu i ŁUP przy ruszaniu a zrobiłem od tamtego czasu tym autem 900km tylko.. wszystko się zaczeło po wymianie tulei zawieszenia,wózka,dyfra
DwaLitryPL

#42

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie Help pomoże ktoś?

jedną półoś złożyłem ale i tak mi się coś to nie widzi o ten luz pomiędzy wysunięciem przy ruszaniu słychać klikanie/stukanie kulki (ręcznym ruszaniu jak koła w tyle)

ale włożyłem w piastę półoś przykręciłem do dyfra i nakrętkę na na piaście i jak ruszam piastą do przody i do tyłu szybkie ruchy to słychać to co na filmie

i czy to jest już kilkanie/stukanie które będzie przy ruszaniu? bo to słychać to nie luz łożyska itp bo tam wszystko ok jest tylko to jest ten luz ''pomiędzy'' na przegubie zewnętrznym.. a dodam już lezy 5 przegubów zewnętrznych 2004 i 2005r...



cicho trochę bo sąsiad debil stał i słuchał :roll:

Czy tak ma być?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7216
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#43

Post autor: scghost »

luz pomiedzy walkiem polosi a koncówką/piastą powinien byc zerowy
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
DwaLitryPL

#44

Post autor: DwaLitryPL »

scghost tylko,że wałek półosi który wchodzi do piasty to po przykręceniu siedzi sztywno tam w nic nie lata jedynie to co słychać na filmie jak ruszam do tyłu i przodu piastą to słychać ze środka przegubu zewnętrznego
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7216
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#45

Post autor: scghost »

wiec innymi slowami: luz na przegubie(-ach) powinien byc zerowy
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
DwaLitryPL

#46

Post autor: DwaLitryPL »

hmm to jak to jest,że większość jezdzi :D i każdy mówi ze jest ok :D mimo że mają auta np z 2000/2001/2002r gdzie półosie już pełnoletnie są i mimo to stuków nie ma..
DwaLitryPL

#47

Post autor: DwaLitryPL »

Widać trzeba będzie kupić półoś regenerowaną przez lobro.600zł sztuka :/ bo muszę piastę,łożysko+osłonę tylną prawą kupić więc i tam bym założył nową półoś z lobro a po stronie lewej gdzie mam starą piastę i włożoną już półóś którą sam składałem zostawić dla testu.Ogólnie,żeby mi auto na koła zeszlo a nie stało na kobyłach

Ile by e46 nie obejrzał to żadna nie ma nowych półosi tylko wszystko stare oryginalne co siedzi w większości od nowości i jest dobrze.Tu człowiek smaruje cuduje pierścienia zamienia.. =@ kolejne szroty wyj... z allegro do tego smary,zmywacze,opaski i wszystko do można wyje..
DwaLitryPL

#48

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie mam takie pytanie bo do nowej półosi doliczana jest kaucja 80zł jeżeli nie zwracam starej.Posiadam starą ale rozebraną całkowicie czyli przegub wewnętrzny i zewnętrzny o ile wewnętrzny mogę szybko złożyć o tyle zewnętrzny gorzej bo tutaj trzeba zaklepać młotkiem.Jak myślicie przejdzie takie coś? bo lobro odzyskuje z tego co wiem sam wałek czy strata czasu? :)

ps raczej jednak strata czasu bo trzeba by dac smar do przegubów,opaski nowe i same opaski + smar 30zł a i tak nic nie wiadomo :)
DwaLitryPL

#49

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie przepraszam z góry za ciągłe pytania :) ale chciałem się dowiedzieć jeszcze jak z tym przykręcaniem półosi.Do mojego auta śruba m24

moment dokręcania 250nm poprzednio co tam pisałem ponad 400 to było coś innego.Faktycznie jest 250nm.Jeżeli posiadam klucz 40-200 to jak dokręcę na 200nm to te 50nm zrobi różnice? czy nalezy wtedy nałożyć grzechotkę+rura i ciut pociągnąć nie mówię tu o kręceniu w koło tylko takie hmm niecałe 1/2

nie wiem czy jest sens kupowac takie coś:

https://allegro.pl/oferta/klucz-dynamometryczny-wychylny-1-2-0-300nm-yt07641-8563010575

kurde bo chciałem sobie zamówić łożysko i piastę na drugą stronę bo mam nowe tarcze w domu hamulcowe już i jakoś szkoda mi dać 250zł na klucz o dwie śrubki zamiast łożyska i piasty chodź bicie jest 0.02 więc mieści się ale chciałem sobie też i drugą wymienić piastę i łozysko
DwaLitryPL

#50

Post autor: DwaLitryPL »

@ up Panowie proszę o jakąs podpowiedz.Naprawdę nie mam skad wziąć klucza o zakresie 250nm a chce,żeby to było w miarę dobrze wszystko :roll:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”