edt e46 320d m47n półoś gruba a cienka mimo tych samych wymiarów

DwaLitryPL

#21

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie a co powiecie o półosi GSP

https://allegro.pl/oferta/polos-przegub-bmw-3-e46-1998-z4-e85-tylna-lewa-7983642154

ma ktoś taką u Siebie? opinie w google i na iparts same dobre.. a półoś do skrzyni manualnej i nie wiem czy warto wziąć np lewą nową gsp a prawą używkę ori?
DwaLitryPL

#22

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie dzisiaj rozebrałem przegub zewnętrzny.Osłonkę wystarczy przecinakiem przeciąć w jednym miejscu po czym podważać śrubokrętem w koło i odskoczy.Po rozebraniu okazuje się,ze pierścień który siedzi na wieloklinie ma luz można ciut ruszac nim/nie siedzi sztywno.. jako,że rozebrałem przegub wewnętrzny też to porównałem pierścienie środkowe i są takie same.. więc założyłem ten z przegubu wewnętrznego do zewnętrznego.Wszedł lekko pobijając przez nasadkę i siedzi ciasno ani drgnie gdzie poprzedni ruszał się..

tylko hmm nie wiem jak to zrobić bo tam jest oring czarny duży mi pękł bo przecinak go załatwił :) Spróbuje z drugiej półosi odzyskać albo może będą mieć w sklepie coś podobnego.Zastanawiam się nad tym czy jak zaklepie młotkiem w koło na półosi to czy na to zaklepane można dac jeszcze opaskę zaciskową na śrube duzą tak by dodatkowo ścisnąć?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#23

Post autor: maniek21112 »

Daj po prostu nową opaskę i tyle.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
DwaLitryPL

#24

Post autor: DwaLitryPL »

Mańku tutaj:

Obrazek

lepiej zastosować opaskę do przegubów czyli taką ściskaną jak na gumę się nakłada czy taką:

Obrazek

która lepiej ścisnie? skręcana czy taka do osłon przegubowych? bo ta do osłon to ściska gumę do osłony a tu chodzi by osłonę metalową ścisnęło tam w miejscu zaklepania :roll:
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#25

Post autor: scghost »

tam przy wahaczu to raczej nie ma za wiele miejsca, taka opaska na przegubie sie w ogole zmiesci tam?

jak tam byl jakis oring to daj po prostu troche silikonu dookola i zaklep metal
przede wszystkim to ma byc szczelne zeby piachu nie zbierało
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
DwaLitryPL

#26

Post autor: DwaLitryPL »

kolego tam jest oring o tutaj gdzie pokazałem:

Obrazek

no właśnie nie pomyślałem z tym miejscem na opaskę.. opaska przegubowa taka zaciskana powinna spokojnie wejśc gorzej z tymi skręcanymi
zamiast oringu lub na niego można dac płynną uszczelkę hylomar tylko zastanawia mnie czy nie wyrwie przegub podczas jazdy tej zaklepanej blaszki w koło
dlatego myślałem nad jakąś opaską dodatkowo
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#27

Post autor: scghost »

nie wyrwie bo tam nie ma co tego wyrwac
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
DwaLitryPL

#28

Post autor: DwaLitryPL »

okej dzieki kolego :)
DwaLitryPL

#29

Post autor: DwaLitryPL »

szału można dostać :evil: rozebrałem półoś lewą przegub zewnętrzny oczywiście pierścień na wieloklinie lekko się ruszał wyrzuciłem dałem ten z wewnętrznego i ok nie rusza się nic.Co tego skoro np wcisnę przegub to nic się nie rusza,wyciągnę na full mocno nic się nie rusza ale wystarczy go lekko ustawić pomiędzy wciśniętym a wyciągniętym i słychać jak chodzi w środku (nie pierścień na wieloklinie) tylko kulka pewnie.Czyli kulka która dotyka przegubu zewnętrznego+ tego pierścienia i pewnie materiał wytarty jest bo widać:

Obrazek




ale wewnętrzny ma tak samo.W pozycji wciągniętej i wyciągniętej nic ale pomiędzy max-min to samo co na zewnętrznym słychać :roll:

ta sama sytuacja na każdym przegubie.Nie wiem czy to montować czy jak :( kupić z alledrogo półoś gdzie pisze bez luzów i niby 18letnia półoś przyjdzie mi bez luzów? no nie uwierzę,że jak jak wsadze w imadło i wyciągnę przegubu i poruszam nim to będzie na dębowo stał.....

ręcę opadają jednak nie da się tym autem ruszyć :evil: silnik,zawieszenie tuleje wózka wszystko zrobione półosie załatwią człowieka.

Tutaj złożona

Obrazek


zaklepana młotkiem małym w koło a pozniej przecinak szeroki taki tępy akurat miałem i równo w koło dobicie lekko+ pod to hylomar płynna uszczelka
i pół dnia roboty pewnie psu w du.. :evil:

brakuje opaski mi tylko małej
DwaLitryPL

#30

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie wie ktoś moze jakim momentem przykręca się nakrętkę półosi? mam klucz dynamometryczny od 40 do 200 czy jak dokręcę 200nm+ ciut dociagnę rurą z grzechotką to będzie ok? bo w tisie pisze tak:

Obrazek

jeśli to jest 435 to nie dam rady tyle dokręcić
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”