edt e46 320d m47n półoś gruba a cienka mimo tych samych wymiarów
Panowie a co powiecie o półosi GSP
https://allegro.pl/oferta/polos-przegub-bmw-3-e46-1998-z4-e85-tylna-lewa-7983642154
ma ktoś taką u Siebie? opinie w google i na iparts same dobre.. a półoś do skrzyni manualnej i nie wiem czy warto wziąć np lewą nową gsp a prawą używkę ori?
https://allegro.pl/oferta/polos-przegub-bmw-3-e46-1998-z4-e85-tylna-lewa-7983642154
ma ktoś taką u Siebie? opinie w google i na iparts same dobre.. a półoś do skrzyni manualnej i nie wiem czy warto wziąć np lewą nową gsp a prawą używkę ori?
Panowie dzisiaj rozebrałem przegub zewnętrzny.Osłonkę wystarczy przecinakiem przeciąć w jednym miejscu po czym podważać śrubokrętem w koło i odskoczy.Po rozebraniu okazuje się,ze pierścień który siedzi na wieloklinie ma luz można ciut ruszac nim/nie siedzi sztywno.. jako,że rozebrałem przegub wewnętrzny też to porównałem pierścienie środkowe i są takie same.. więc założyłem ten z przegubu wewnętrznego do zewnętrznego.Wszedł lekko pobijając przez nasadkę i siedzi ciasno ani drgnie gdzie poprzedni ruszał się..
tylko hmm nie wiem jak to zrobić bo tam jest oring czarny duży mi pękł bo przecinak go załatwił Spróbuje z drugiej półosi odzyskać albo może będą mieć w sklepie coś podobnego.Zastanawiam się nad tym czy jak zaklepie młotkiem w koło na półosi to czy na to zaklepane można dac jeszcze opaskę zaciskową na śrube duzą tak by dodatkowo ścisnąć?
tylko hmm nie wiem jak to zrobić bo tam jest oring czarny duży mi pękł bo przecinak go załatwił Spróbuje z drugiej półosi odzyskać albo może będą mieć w sklepie coś podobnego.Zastanawiam się nad tym czy jak zaklepie młotkiem w koło na półosi to czy na to zaklepane można dac jeszcze opaskę zaciskową na śrube duzą tak by dodatkowo ścisnąć?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Daj po prostu nową opaskę i tyle.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Mańku tutaj:
lepiej zastosować opaskę do przegubów czyli taką ściskaną jak na gumę się nakłada czy taką:
która lepiej ścisnie? skręcana czy taka do osłon przegubowych? bo ta do osłon to ściska gumę do osłony a tu chodzi by osłonę metalową ścisnęło tam w miejscu zaklepania
lepiej zastosować opaskę do przegubów czyli taką ściskaną jak na gumę się nakłada czy taką:
która lepiej ścisnie? skręcana czy taka do osłon przegubowych? bo ta do osłon to ściska gumę do osłony a tu chodzi by osłonę metalową ścisnęło tam w miejscu zaklepania
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
tam przy wahaczu to raczej nie ma za wiele miejsca, taka opaska na przegubie sie w ogole zmiesci tam?
jak tam byl jakis oring to daj po prostu troche silikonu dookola i zaklep metal
przede wszystkim to ma byc szczelne zeby piachu nie zbierało
jak tam byl jakis oring to daj po prostu troche silikonu dookola i zaklep metal
przede wszystkim to ma byc szczelne zeby piachu nie zbierało
kolego tam jest oring o tutaj gdzie pokazałem:
no właśnie nie pomyślałem z tym miejscem na opaskę.. opaska przegubowa taka zaciskana powinna spokojnie wejśc gorzej z tymi skręcanymi
zamiast oringu lub na niego można dac płynną uszczelkę hylomar tylko zastanawia mnie czy nie wyrwie przegub podczas jazdy tej zaklepanej blaszki w koło
dlatego myślałem nad jakąś opaską dodatkowo
no właśnie nie pomyślałem z tym miejscem na opaskę.. opaska przegubowa taka zaciskana powinna spokojnie wejśc gorzej z tymi skręcanymi
zamiast oringu lub na niego można dac płynną uszczelkę hylomar tylko zastanawia mnie czy nie wyrwie przegub podczas jazdy tej zaklepanej blaszki w koło
dlatego myślałem nad jakąś opaską dodatkowo
okej dzieki kolego
szału można dostać rozebrałem półoś lewą przegub zewnętrzny oczywiście pierścień na wieloklinie lekko się ruszał wyrzuciłem dałem ten z wewnętrznego i ok nie rusza się nic.Co tego skoro np wcisnę przegub to nic się nie rusza,wyciągnę na full mocno nic się nie rusza ale wystarczy go lekko ustawić pomiędzy wciśniętym a wyciągniętym i słychać jak chodzi w środku (nie pierścień na wieloklinie) tylko kulka pewnie.Czyli kulka która dotyka przegubu zewnętrznego+ tego pierścienia i pewnie materiał wytarty jest bo widać:
ale wewnętrzny ma tak samo.W pozycji wciągniętej i wyciągniętej nic ale pomiędzy max-min to samo co na zewnętrznym słychać
ta sama sytuacja na każdym przegubie.Nie wiem czy to montować czy jak kupić z alledrogo półoś gdzie pisze bez luzów i niby 18letnia półoś przyjdzie mi bez luzów? no nie uwierzę,że jak jak wsadze w imadło i wyciągnę przegubu i poruszam nim to będzie na dębowo stał.....
ręcę opadają jednak nie da się tym autem ruszyć silnik,zawieszenie tuleje wózka wszystko zrobione półosie załatwią człowieka.
Tutaj złożona
zaklepana młotkiem małym w koło a pozniej przecinak szeroki taki tępy akurat miałem i równo w koło dobicie lekko+ pod to hylomar płynna uszczelka
i pół dnia roboty pewnie psu w du..
brakuje opaski mi tylko małej
ale wewnętrzny ma tak samo.W pozycji wciągniętej i wyciągniętej nic ale pomiędzy max-min to samo co na zewnętrznym słychać
ta sama sytuacja na każdym przegubie.Nie wiem czy to montować czy jak kupić z alledrogo półoś gdzie pisze bez luzów i niby 18letnia półoś przyjdzie mi bez luzów? no nie uwierzę,że jak jak wsadze w imadło i wyciągnę przegubu i poruszam nim to będzie na dębowo stał.....
ręcę opadają jednak nie da się tym autem ruszyć silnik,zawieszenie tuleje wózka wszystko zrobione półosie załatwią człowieka.
Tutaj złożona
zaklepana młotkiem małym w koło a pozniej przecinak szeroki taki tępy akurat miałem i równo w koło dobicie lekko+ pod to hylomar płynna uszczelka
i pół dnia roboty pewnie psu w du..
brakuje opaski mi tylko małej
Panowie wie ktoś moze jakim momentem przykręca się nakrętkę półosi? mam klucz dynamometryczny od 40 do 200 czy jak dokręcę 200nm+ ciut dociagnę rurą z grzechotką to będzie ok? bo w tisie pisze tak:
jeśli to jest 435 to nie dam rady tyle dokręcić
jeśli to jest 435 to nie dam rady tyle dokręcić
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 2266 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 6 Odpowiedzi
- 1531 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 2894 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: miturka18
-
- 5 Odpowiedzi
- 1026 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 2 Odpowiedzi
- 1675 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamusiek
-
- 31 Odpowiedzi
- 7937 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 2203 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 18 Odpowiedzi
- 4780 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mateo1992
-
- 0 Odpowiedzi
- 2292 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomeklubon