E46 zmiana kierownicy

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Yugin83
Bywalec forum
Posty: 200
Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
BMW: E46 m52b20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: Yugin83 »

Witam, posiadam kierownice trójramienna zwykła bez multifunkcji, e46 z 99r wiec jeden nabój w kierownicy jest na to wychodzi z tego co wyczytałem, chce zmienić na multifunkcyjna m pakiet albo tą podobna do m pakietowej ale z lerą podzieloną jakby na dwie części, i teraz pytanie czy któraś z tych dwóch kierownic wyszła w wersji jednonabojowej żeby pasowała p&p jak moja obecna? Czy żeby podłączyć dwunabojowa do mnie to trzeba jakieś przeróbki? Jedni piszą ze pasuje git i żadnych błędów nie ma a drudzy odwrotnie, jak moje auto wyszło bez kierownicy multi to co muszę dokupić albo przerobić żeby kierownica z multifunkcja działała i wszystko chodziło jak należy?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

Kierownica mpakietu była dostępna zdaje się od samego początku produkcji. A zatem musiała byc również z jednym nabojem. W niej i w kierownicy poliftowej sport (ta podzielona) jest tak samo mocowana poduszka. A zatem kupując odpowiednie kierownice z odpowiednimi poduszkami nic nie trzeba kombinować.

Multi to kilka przewodów do podłączenia. Sa opisy w sieci.
Obrazek
Yugin83
Bywalec forum
Posty: 200
Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
BMW: E46 m52b20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#3

Post autor: Yugin83 »

No ale właśnie do kogo nie napisze to wszyscy odpisują ze kierownica z poduszka dwunabojowa i jeszcze się nie spotkałem z jedno nabojowa m pakiet i ta poliftowa sport tez każdy pisze ze dwa naboje. Racja są schematy w sieci ale co nie zdaje to przedawnione w sensie takim, ze zdjęcia wygasły i jedynie co to wyczytałem ze wystarczy dolutowac kilka kabelków niby, ale nie trzeba kupować żadnej tej taśmy pod kierownice multi? I jak to jest z tym tempomatem wystarczy dolutowac kabelki i będzie działać tempomat jak należy ? Silnik m52tu.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

Bo się chyba zagalopowałem. Fakt mpak/m3 kiera oślepnąć od początku ale pod dwa naboje. Mój błąd. Na temat zmiany 1 do 2 naboi nic nie wiem.

Silnik z elektroniczna przepustnica to tylko kabelki do multi i tempomatu.
Obrazek
Yugin83
Bywalec forum
Posty: 200
Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
BMW: E46 m52b20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#5

Post autor: Yugin83 »

Dużo się naczytałem i co poczytam to już coś innego znów w głowie, wiec chciałbym żeby mnie ktoś naprostował, multi dodać to kilka kabelków do wlutowania czyli żadnej taśmy nie potrzeba zmieniać ani nic tak? Tempomat będzie działać bo auto ma elektryczna przepustnice ale w m52tu ktoś pisał ze pedał gazu nie jest elektryczny jak w m54 dlatego może nie działać tempomat, co do zmiany jedno nabojowej kiedy na dwu to niby idzie to podłączyć bez problemu i jedni piszą ze błąd się swieci a drudzy ze nie ale każdy zgodnie mówi ze w razie wypadku nie wiadomo czy wystrzeli jeden nabój czy dwa a może żaden...
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#6

Post autor: kosteg »

Multi zadziała na bank Czy tempomat wymaga czegoś wiecej to kwestia sterowania przepustnica. Jak masz linkę to zapewne trzeba dołożyć resztę gratów. Choć byłem przekonany, że to tylko się 316/318 tyczy. Niemniej ja od zawsze auta z zapłonem samoczynnym więc nie traktuj tego jako wykładni.

Tu masz opis podpięcia - https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=81215

Co do dwu ładunków - na szybko szukałem info po sieci. Ludzie pisać potrafią o jakimś kabelku pozwalającym podłączyć 2 do 1, inni o wyłącznie wpinaniu jednej wtyczki. Konkretów nie znalazlem - a jak wcześniej pisałem sam o konwersji z 1 na 2 niczego nie wiem.
Obrazek
Yugin83
Bywalec forum
Posty: 200
Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
BMW: E46 m52b20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#7

Post autor: Yugin83 »

Oki dzięki za chęć pomocy, czekamy na innych, widziałem galerie dużo osób ma kierownice po swapie wiec mam nadzieje ze jakaś dobra duszyczka pomoże i nakieruje :beer:
Awatar użytkownika
alecywest
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 10 wrz 22, 19:21
BMW: BMW E46 330CI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
Płeć:

#8

Post autor: alecywest »

Ja też posiadam sedana z 99 i planuje zmienić kierownice jedno nabojową, 4ramienną na 3ramienną z dwoma nabojami. Dużo czytałem na zagranicznych forach i większość pisze, że po takiej zamianie wyskakuje im kontrolka poduszki co jest spowodowane tym, że w samochodach sprzed 10/99 jest starszy moduł SRS który nie obsługuje poduszek 2nabojowych.
Ja u siebie za niedługo będę montował 2nabojowa poduszkę i zobaczymy czy jakiś błąd się pokarze, mam taką skrytą nadzieje, że nie bo jednak niektórzy faktycznie pisali ze nie ma żadnych komplikacji. W najgorszym wypadku będę musiał wymienić ten moduł SRS na jakiś z nowszej wersji ale o to chyba poproszę już mechanika bo tam jakieś kodowanie trzeba robić a ja się na tym nie znam.

Możesz komuś się udało zrobić takiego swap-a i może podpowiedzieć czego się spodziewać.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#9

Post autor: kosteg »

To nie tak...

Jeśli do instalacji na 1 nabój podłączysz kierownicę z 2ma to zapewne błędu nie bedzie (bo komputer wykryje ładunek). Nie oznacza to jednak poprawnego działania.

Poduszka w instalacji z 2ma nabojami może zostać odpalona na kilka sposobów
- pierwszy nabój
- drugi nabój
- oba - a odstęp czasowy pomiędzy pierwszym a drugim to szybkość z jaką poduszka zostanie wypełniona

W instalacji z 1 nabojem jest po prostu jeden strzał ale w odpowiednim czasie.

I teraz tak: podłączając tylko 1 nabój z kierownicy z dowma komputer nadal będzie zachowywał się tak jak z kierownicą z 1 nabojem. Ale on nie wie, że ten jest inny niż być powinien. Zatem czas i stopień wypełnienia są inne.

Aby poduszka działała prawidłowo musi zostać odpalona w konkretnym czasie - tak aby głowa zmierzająca na spotkanie z nią uderzyła gdy poduszka jest już całkowicie wypełniona i zaczyna się opróżniać (z tyłu są klapy pozwalające na wydostawanie się gazów).

Kontakt głowy z poduszką która jeszcze się napełnia to spotkanie ze ścianą - ścianą pędzącą w kierunku głowy z całkiem sporą prędkością. Grozi poważnymi konsekwencjami.

Natomiast poduszka która napełni się za szybko albo niewystarczająco "sflaczeje" nim głowa ją sięgnie i nie będzie pełnić jakiejkowiek ochrony. Co stanowi mniejsze zagrożenie jednak dalekie jest od działania tak jak powinno.

Nigdzie nie ma informacji jaką objętość mają naboje w poduszce z 2ma a jaką w tej z 1dnym. A zatem nie da się porównać wartości i wybrać tego bliższego.

Podłączenie obu na raz to z kolei zawsze maksymalne napełnienie ale w najkrótszym czasie. Krótszym niż w przypadku poduszki z 1dnym nabojem.

To w zasadzie chyba tyle...

A, jednak nie - w autach z poduszką kierowcy z 2ma nabojami ta pasażera również ma ich 2. A zatem pełna przekładka to komputer i instalacja z auta z 2ma nabojami oraz obie poduszki.
Obrazek
Łukasz_Kukis
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 13 wrz 22, 1:00
BMW: E46 316
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra
VIN: 0ck10117

#10

Post autor: Łukasz_Kukis »

Mam problem z brakiem poduszki w kierownicy. Kierownica sport lecz nie wiem czy seryjna czy ktoś przekładał chce ją uzbroić w poduszkę stąd pytanie jak mogę sprawdzić jaka wersja poduszki/kierownica była seryjnie w moim modelu ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Wnętrze”